Wyniki finansowe Xiaomi za 2021 rok: dalsze wzrosty

Wyniki finansowe Xiaomi za 2021 rok: dalsze wzrosty

Dziś Xiaomi ogłosiło zaudytowane wyniki finansowe za 2021 rok. Całkowite przychody firmy wyniosły 328,3 miliarda juanów (ok. 218 mld złotych), co stanowi wzrost o 33,5% rok do roku, zaś zysk netto wyniósł 22 miliardy juanów (ok. 14 mld złotych) i stanowił wzrost o 69,5% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Z bardzo obszernego komunikatu można też wyczytać, iż Xiaomi zajęło 3. miejsce pod względem dostaw (nie sprzedaży) smartfonów na świecie z udziałem wynoszącym 14,1%. Działalność poza Chinami stanowiła prawie połowę przychodów spółki (dokładnie 49,8%; wynik 163,8 mld juanów, wzrost o 33,7% rok do roku), przyczyniając się także do zdobycia pierwszego miejsca pod względem sprzedaży smartfonów w 14 krajach i regionach oraz bycia w pierwszej piątce w 62 miejscach na świecie. W Europie Xiaomi w 2021 roku uplasowało się na 2. miejscu pod kątem sprzedaży smartfonów z 22,5% udziałem w rynku. Telefony klasy premium (powyżej 3000 juanów lub 300 euro) odpowiadały natomiast za około 13% całości sprzedaży telefonów (w 2020 roku było to ok. 7 procent).

Czytaj też:
Google Pixel 6a bez tajemnic

O 26,1% wzrosły przychody z tytułu urządzeń Internetu Rzeczy oraz lifestyle; wyniosły one 85 miliardów juanów. Xiaomi sprzedało na całym świecie 12,3 miliona sztuk inteligentnych telewizorów, zaś do platformy AIoT firmy było podłączonych 434 miliony urządzeń (wzrost o ponad jedną trzecią).

Wzrosty odnotowano także w kontekście przychodów z usług internetowych; wyniosły one 28,2 miliarda juanów, co stanowi 18,8-procentowy przyrost w porównaniu z 2020 rokiem. Niemałą część tego tortu stanowiły przychody z reklam (18,1 miliarda juanów). O ponad jedną czwartą wzrosła ilość aktywnych użytkowników nakładki MIUI. Używa jej obecnie 508,9 miliona ludzi, a w 2021 roku zyskała ona 112,5 miliona nowych osób.

W 2021 roku wydatki Xiaomi na badania i rozwój wyniosły 13,2 miliarda juanów, co oznacza wzrost o 42,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Spółka planuje zainwestować ponad 100 miliardów juanów w ten obszar swoich działań w ciągu najbliższych pięciu lat.

Czytaj też:
Xiaomi Pad 6 z certyfikacją

Źródło: informacja prasowa

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie