We wrześniu ubiegłego roku submarka Xiaomi, Redmi zaprezentowała serię laptopów Redmi G 2021, zaprojektowanych przede wszystkim do graczy. Niestety nie trafiły one na globalny rynek. Dziś odbyła się premiera nowej generacji tego laptopa o nazwie Redmi G 2022.
Model ten charakteryzuje się topową specyfikacją techniczną przy zachowaniu rozsądnej ceny w porównaniu z konkurencją, która oferuje sprzęt o tych samych parametrach w dużo wyższych cenach. Oprócz najwyższej klasy podzespołów laptop ten może pochwalić się dużym ekranem o wysokiej częstotliwości odświeżania i nietypowym dla swojego segmentu współczynnikiem proporcji. Wyświetlacz laptopa to 16-calowa matryca z odświeżaniem o częstotliwości 165 Hz, rozdzielczością 2560 × 1600 pikseli i proporcjach 16:10. Maksymalna jasność ekranu wynosi 500 nitów. Pokrywa on 100% gamy kolorów sRGB (Delta E <1,5). Wymiary całego urządzenia to 360,5 × 261,1 mm przy wadze 2,4 kg. Laptop ten działa pod kontrolą systemu operacyjnego Windows 11 i dostępny jest w trzech konfiguracjach:
- Intel Core i5-12450H/GeForce RTX 3050,
- Intel Core i7-12650H/RTX 3050,
- Core i7-12650H/RTX 3050 Ti.
Ilość pamięci RAM typu DDR5-4800 w obu przypadkach wynosi 16 GB, a pojemność dysku NVMe z interfejsem PCIe 4.0 to 512 GB.
Model wyposażono dodatkowo w gniazdo pamięci karty SD, którego zabrakło w poprzedniej generacji. Do łączności w tym modelu służą 4 gniazda USB typu A, jedno gniazdo typu C, jedno złącze Thunderbolt 4, a także HDMI 2.1, mini DisplayPort 1.4, gniazdo Ethernet oraz gniazdo audio 3,5 mm. Dodatkowo urządzenie posiada moduł WiFi 6 oraz Bluetooth 5.2. Klawiatura laptopa podświetlana jest w kolorze białym, istnieje możliwość regulowania jej jasności. Dźwięk zapewniają dwa głośniki o mocy 2 W, wspierane przez system DTS:X Ultra.
Cena w przedsprzedaży modelu ze słabszym procesorem Core i5 wynosi 6299 juanów (około 4360 zł), natomiast wersję Core i7 wyceniono na kwotę 6999 juanów (około 4850 zł) w przypadku wariantu z RTX 3050 i 7299 juanów (ok. 5050 złotych) w przypadku modelu z RTX 3050 Ti. Na tę chwilę, nie podano żadnej informacji na temat dostępności tego produktu poza rynkiem chińskim.
Źródło: mi.com