To oficjalna już informacja. POCO odseparowuje się od Xiaomi i będzie funkcjonować jako samodzielna marka.
Wydaje się to ciekawe choćby z tego powodu, że jak doskonale pamiętacie, również w styczniu, 2019 roku, miała miejsce identyczna sytuacja, ale dotycząca Redmi, Wówczas nazwa serii budżetowych telefonów stała się nazwą firmy. Od tego czasu na rynku pojawiło się co najmniej kilka smartfonów, funkcjonujących jako urządzenia niezależnego producenta – Redmi.
Teraz Xiaomi wykonuje ten sam ruch z submarką POCO. Ogłosił to dzisiaj Manu Kumar Jain, vice szef Xiaomi i dyrektor zarządzający Xiaomi India MD.

Ruch jest o tyle ciekawy, a co nawet wynika z wpisu na Tweeterze Manu Kumar Jaina, że marka skupi się na rynku indyjskim. Przynajmniej na początku samodzielnej działalności. Znajduje to potwierdzenie choćby w uruchomieniu oficjalnej strony internetowej POCO, adresowanej właśnie w Indiach – poco.in
POCO, nawet teraz, kiedy odłączyło się od Xiaomi, ma sporo do nadrobienia. Przypomnijmy, że ostatni telefon sygnowany tym logiem pojawił się na rynku w 2018 roku. I był to jeden, jedyny POCOphone F1. Pisaliśmy wprawdzie nie tak dawno, o pojawiających się informacjach o kolejnym telefonie POCO, jednak w świetle informacji, dotyczących odłączenia marki od Xiaomi, może spełnić się scenariusz, z którego spora przecież grupa użytkowników F1 i oczekująca na jego następce może być wyraźnie niezadowolona: wprowadzenie kolejnych urządzeń tylko na rynek indyjski. Oby tak się nie stało…
Źródło i fot.: GizmoChina, TechCrunch