Jednym z głównych problemów dotyczących samochodów elektrycznych nadal jest brak odpowiedniej liczby stacji ładowania, szczególnie w mniejszych miejscowościach. Xiaomi Auto ma zamiar rozwiązać ten problem za pomocą awaryjnego systemu ładowania pojazdu od pojazdu. Fragment ujawnionego patentu pokazuje, jak odbywać ma się ten proces.
Zamiarem Xiaomi Auto jest wyposażenie swoich pojazdów w urządzenie umożliwiające ładowanie pojazdu przy minimalnym poborze mocy za pomocą kabla podłączonego do innego samochodu. Zasadniczo działanie jest podobne do zwrotnego ładowania smartfonów, lecz w tym przypadku ma się ono odbywać za pomocą zespołu przewodów oraz odpowiednio zaprojektowanych sterowników i obwodów (zasilania i wykrywania napięcia).
Według informacji, które ukazały się w chińskich mediach, nowopowstała firma ma kontakt z dwoma gigantami pod względem baterii elektrycznych: BYD oraz NIO. Wszystko wskazuje na to, iż Xiaomi Auto będzie korzystało z baterii dostarczanych przez tę pierwszą spółkę. Podobno akumulatory te będą wyposażone w system umożliwiający ładowanie ich właśnie przy pomocy innego pojazdu.
Z racji tego, iż jest to patent, nie oznacza to, iż takie rozwiązanie znajdzie zastosowanie, w komercyjnych modelach pojazdów elektrycznym podrukowanych przez Xiaomi Auto. Na potwierdzenie tych informacji przyjdzie nam jeszcze poczekać, gdyż jak zapowiadał Lei Jun, założyciel i dyrektor generalny Xiaomi, pierwszy prototyp pojazdu elektrycznego pojawić ma się w III kwartale 2022, a masowa produkcja pierwszego pojazdu elektrycznego Xiaomi rozpocznie się w pierwszej połowie 2024 roku.
Źródło: XiaomiToday