Xiaomi niedawno ujawniło szczegóły dotyczące swoich zaawansowanych technik produkcyjnych inspirowanych pionierską Teslą.
W branży motoryzacyjnej innowacje technologiczne są często kluczem do osiągnięcia znaczącej przewagi nad konkurencją. Chińska marka mówiła już o autonomicznej jeździe Xiaomi SU7, ale tym razem skupiła się na montażu i budowie pierwszego w swym portfolio samochodu elektrycznego.
Co to jest Gigacasting?
Jest to technika, która zrewolucjonizowała produkcję Tesli, a obecnie stosowana jest także przez Xiaomi. Pozwala ona na wykonanie dużych elementów samochodów w jednym odlewie, znacznie zmniejszając zapotrzebowanie na przestrzeń w zakładzie produkcyjnym i poprawiając bezpieczeństwo pojazdów dzięki większej sztywności konstrukcji.
Ile trwa produkcja Xiaomi SU7?
Model produkcyjny Xiaomi SU7 nie kończy się na gigacastingu. Do produkcji firma wykorzystuje również wielkogabarytowe formy wtryskowe. Omawiany system, opracowany we współpracy z firmą Haitian, obejmuje obszar wielkości dwóch boisk do koszykówki i pozwala na stworzenie dolnej części pojazdu, składającej się wcześniej z 72 różnych elementów, w zaledwie 100 sekund. Umożliwia to nie tylko skrócenie czasu produkcji o 45%, ale także wyeliminowało 840 punktów spawania, co przyczyniło się do uzyskania sztywniejszej konstrukcji i lżejszej aż o 17%.
Zakład produkcyjny samochodów Xiaomi SU7 jest zatem wysoce zautomatyzowany, a przy pełnej wydajności będzie on w stanie wyprodukować 40 samochodów na godzinę, co daje nam jedno auto co 76 sekund.
Urok tej technologii tkwi nie tylko w szybkości i wydajności produkcji. Fabryka Xiaomi słynie z olbrzymiej koncentracji na technologicznej precyzji, gdzie za transport i montaż wyprodukowanych części odpowiada ponad 700 robotów, wyposażonych w technologię lidar. Ta armia maszyn nadzoruje system kontroli jakości X-Eye, który gwarantuje 99,9% dokładność w identyfikacji usterek, znacznie przekraczającą ludzkie możliwości.
Źródło: xiaomitoday