Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim.

Nie jestem zielony w kwestii flashowania xiaomi, jednakże wcześniej używając pierwszego redmi note bardzo długo tego nie robiłem i siedziałem głównie na miui 7.

Mam pytanie, kiedy warto flashować przez MiFlash a kiedy bezproblemowo można to robić przez TWRP? Wiem, że jeśli chce wrócić do poprzedniej wersji Miui, należy użyć MiFlasha, żeby nie było żadnych konfliktów - co w przypadku przechodzenia na nowszą wersję systemu? To samo teraz przy okazji zmiany androida z 5.1 na 6.0. Zrobiłem wipe i zainstalowałem z poziomu TWRP chociażby dlatego, że xiaomi.eu nie ma wersji na MiFlash. Nasuwa mi się przez to kilka pytań :

1. Kiedy mogę sobie "przypadkiem" zablokować bootloader? Jak tego uniknąć?

2. Powrót do niższej wersji systemu tylko przez MiFlash? Wyższa wersja nie ma znaczenia?

3. Jak wygląda działanie w przypadku powrotu na niższą wersję systemu, który nie ma obrazu miui dla MiFlash, tylko dla TWRP tak jak w przypadku xiaomi.eu? Należy najpierw zainstalować rom global a następnie dopiero xiaomi.eu poprzez TWRP?

4, Zmiana androida z 5.1 na 6.0? Jak wygląda proces instalacji, jeśli chcemy wyczyścić telefon do zera aby zapobiec jakimkolwiek konfliktom? (+ na odwrót)

Będę wdzięczny za odpowiedzi, albo podlinkowanie tematu, który wyczerpuje moje pytania. Niestety nie byłem w stanie takiego znaleźć.

Pozdrawiam serdecznie.

Opublikowano

1. Do końca nie wiem, ale zdarza to się właśnie przy używaniu Miflash, mi ostatnio zablokowało bootloader ale to nie problem, pozwolenie już masz, 5s i bootloader znów odblokowany.

2. Generalnie jak zmienia się baza androida to lepiej użyć Miflash, wyczyści Ci wszystkie partycje i wszystko wgra od nowa, co jest istotne gdy zmienia się firmware itd. To tak jak powrót z custom romów na Miui (mam na myśli powrót np z CM). Wtedy albo backup albo Miflash bo jesteś na firmwarze od CM.