Jump to content

thikim

Użytkownicy
  • Posts

    23
  • Joined

  • Last visited

Dodatkowe

  • Smartfon
    Xiaomi Mi Max

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

thikim's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Reputation

  1. Ja tam wolałbym usłyszeć co wskazuje miernik a nie że nie odbiega to od standardu Przy ładowaniu QC3 nie do końca jest coś takiego jak standard. Parametry baterii są nieustannie kontrolowane, a że QC3 próbuje wyciągnąć z baterii maksimum to nie powinno być to samo nawet dla dwóch baterii tego samego typu.
  2. Co wskazuje miernik? Jaki maksymalny prąd? Jakie maksymalne napięcie?
  3. Z mojego testu który tu za jakiś czas zamieszczę w postaci filmu wynika że po pół godziny od 100 % prąd spada do zaniedbywalnych wartości (przy czym w zależności od aktywności telefonu prąd potrafi zmieniać wartość): Czas Prąd 0 0,22 5 0,23 10 0,17 15 0,16 20 0,17 25 0,14 30 0,1 35 0,01 40 0,02
  4. W wolnej chwili spróbuję sprawdzić dokładniej co się dzieje po 100 %.
  5. W okolicy 100 % prąd ładowania jest 10 razy mniejszy niż przez pierwsze 80 % ładowania. Ładowarka ma prawo zacząć stygnąć Ale faktycznie prąd jeszcze jest parę razy większy niż minimum o jakim pisałem czyli 80 mA. 10 razy mniejszy prąd to 100 razy mniej ciepła (chociaż to aktywne obwody więc nie musi być do końca prawdą).
  6. Tak. Z grubsza może. Tam w pliku Excela pod pierwszym filmikiem jest: 195 100 4840 0,3 5,17 1,45 200 100 4852 0,28 5,17 1,39 210 100 4894 0,23 5,14 1,18 220 100 4930 0,19 5,13 0,97 +8 godzin 100 5614 0,08 5,07 0,4 Rano po całej nocy był prąd ładowania 80 mA. Czyli zapewne podtrzymania. Po 25 minutach od 100 % prąd spadł do 0,19A z 0,3 A. Myślę że po jakiś 50 minutach od 100 % mamy już telefon naładowany tak całkowicie. Przy czym zielona dioda świeci się przy 90 %. Miałem w innym telefonie podobnie. Ale to raczej były jakieś aplikacje mocno żrące baterię. Jak w swoim Maksie korzystam (ze sporą ilością aplikacji w tle) pełne dwa dni i na koniec mi zostaje około 30 %. Tak więc trzy dni też by dał radę. A po odłączeniu od ładowarki jak nie używam nie spada prawie w ogóle.
  7. Może być i problem z ładowarką. Xiaomi przy 5 V pobiera 2 A, jeśli ładowarka da radę.
  8. Dziwi mnie trochę ładowanie tą ładowarką Samsunga: 5,3 V, 0,54 A. To bardzo mała moc. Prz takim stopniu rozładowania powinien iść prąd 2 A. Może coś z kablem albo wyjściem USB nie tak. Co do wyniku dla QC3.0. 6,56Vx1,96 A=12, 85 W. Ja dla QC 2.0 miałem: 8,95V i 1,44 A = 12,9 W, czyli porównywalne. I tak aż do >80 % naładowania. Zatem jeśli nie był to błąd spowodowany złym kablem albo złączem to nie opłacałoby się przechodzić na QC 3 bo nic się nie zyska w relacji do QC2.0 dla Xiaomi Mi Max. Dobrze by było jakbyś jednak zaczął ładowanie od zera. Dla przykładu podam że ładując zwykłą ładowarką 5V/2,4A - z jednego złącza miałem 2 A a z drugiego bodajże koło 1 A. Trzeba to zawsze weryfikować. 2 A jest maksymalnym prądem jaki pobiera Xiaomi Mi Max. Szybciej można ładować tylko poprzez zwiększenie napięcia >5 V.
  9. Jest pewna wątpliwość co do tych słów. https://www.qualcomm.com/news/snapdragon/2015/09/14/introducing-quick-charge-30-next-generation-fast-charging-technology Na ile to rozgryzłem to istnieją dwie wersje QC. Klasa A do 12 V i klasa B do 20 V. Przy czym istotą różnicy jest to że w QC 2.0 jest tylko kilka napieć: 5, 9, 12 (chyba bez 20 V) a w QC 3.0 mamy dostosowanie napięcia z podziałką 200 mV ( a nie 100 mV jak pisałem wcześniej z pamięci), zależnie od życzenie procesora z ładowarki, który pilnuje żeby baterii nic się nie stało. Czyli możemy mieć dwie sytuacje przy przejściu z QC2 na 3. 1. Procesor zażyczy sobie najwyższe bezpieczne napięcie czyli np. 9 V i nic nie zyskamy. 2. W QC 3 procesor może sobie zażyczyć np. 10,6 V a w QC 2 musiałby się ograniczyć do 9 V. Zysk zależy od telefonu i baterii. Dlatego przydałby się test. Można się oczywiście bać QC. Mogą się oczywiście zdarzyć różne przypadki że coś nie zadziała poprawnie. Ale to się może i zdarzyć tak jak w Samsungach bez większego powodu. Natomiast trzeba mieć świadomość że telefon (który obsługuje QC) jest budowany specjalnie do tego żeby obsługiwać QC przez producenta. I jest takie ładowanie przewidziane przez producenta telefonu.
  10. PS. Chociaż inne źródła podają że QC 3.0 używa jednak do 12 V Ale z możliwością negocjacji napięcia co 100 mV. Tak czy inaczej, QC jest dla kompatybilnych telefonów a nie dla wszystkich.
  11. Tak, ale Quick Charge powstał w związku z problemem przekazania dużego prądu przewodami i wtykami. Przy dużym prądzie są duże straty. QC zmniejsza prąd, dając wyższe napięcie. Ale w telefonie to napięcie jest obniżone i sama bateria jest ładowana napięciem 5 V tylko prąd jest wyższy. Żeby telefon zadział z QC to musi o tym pomyśleć i producent telefonu a nie tylko ładowarki, więc nie można tego traktować jako zmowy producentów ładowarek. BTW. Przeglądam allegro szukając ładowarek QC 3.0 i ostrożnie napiszę że sprzedawcy chyba bzdury piszą. Bo żeby była ładowarka QC3.0 to musi dawać napięcie maks. 20 V. A widzę oferty że np. 6,5 V albo maks. 12.
  12. Na QC 2.0 ładowanie przez cały czas jest napięciem 9 V. Z tym że na ile się orientuję to jest to napięcie dochodzące jedynie do układu zasilania. Tam i tak następuje przekształcenie na 5 V i odpowiednio silniejszy prąd, który jest kierowany do baterii. Kwestia szkodliwości ładowania szybszego była nieraz poruszana ale nie znam żadnych konkretów na ten temat. @majdan12 dzięki. Tui pisze ktoś, wygląda na obeznanego, że to nie jest szkodliwe: http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s6/508981-fast-charging-all-time-bad-battery-phone.html To samo twierdzi Qualcomm. Mnie to w zasadzie przekonuje: https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/quick-charge/faq Quick Charge 4 potrafi podobno w 15 minut naładować baterię do 50 %. Ale nie jest zgodny z Xiaomi Mi Max.
  13. Przetestowałem ładowanie Xiaomi Mi Max ładowarką z Quick Charge 2.0. https://www.youtube.com/watch?v=u3AgJ2Hqkr0 2,5 godziny w porównaniu do 3 godzin tradycyjnym ładowaniem. Przy czym według danych Qualcomma telefon obsługuje ładowanie Quick Charge 3.0 ale nie mam takiej ładowarki. Można się spodziewać dla wersji 3.0 dużo większego przyspieszenia. Wyniki: 0 0 10 10 20 17 30 25 40 33 50 42 60 50 70 59 80 68 90 77 100 84 110 90 120 93 130 96 140 97 150 99 155 100
  14. Zauważcie też że dioda na telefonie zaczyna na zielono świecić przy 90% naładowania. No i na sam koniec prędkość ładowania zwalnia wielokrotnie. Mierzyłem stopień naładowania co 10 min: 0 min 0% 10 6 20 12 30 18 40 25 50 30 60 37 70 43 80 49 90 56 100 62 110 68 120 73 130 79 140 84 150 89 160 92 170 95 180 97 190 99 195 100%
  15. No więc tak. W zestawie jest ładowarka 2 A ale z chińskimi (a może amerykańskimi?) płaskimi końcówkami. Sprzedający dorzucił mi ładowarkę z naszymi normalnymi końcówkami ale 1 A. Teraz, każdy telefon ma swój maksymalny prąd ładowania. Dla Mi Maxa jest to 2A. Tak więc co bym nie podłączył to 2 A nie przekroczę. Ale jeśli podłączę ładowarkę 1 A to nie przekroczę 1 A, czyli prawie 2 razy wolniej. Quick Charge podwyższa napięcie w początkowej fazie, dzięki czemu przy takim samym prądzie (albo trochę mniejszym) większy ładunek popłynie do telefonu w tym samym czasie. A napięcie w wersji QC3.0 osiąga nawet 20 V a więc maksymalnie 4 razy większa szybkość. W rzeczywistości mniej bo prąd jest wtedy zmniejszany a po drugie to napięcie jest tylko przez jakiś czas, potem ulega zmniejszeniu. Teraz spojrzałem dokładnie na swoją ładowarkę i obsługuje jakieś tam noname szybkie ładowanie i Quick Charge 2.0. Zobaczymy. Póki co zwykłe ładowanie i plik w excelu z wykresami ładowania. https://www.youtube.com/watch?v=yzrrWSSAxS8 Mam. Sama ładowarka nie wystarczy. Musi dawać odpowiedni prąd. Muszą być odpowiednie przewody. I musi być odpowiedni telefon (Mi Max podobno jest). Sprawdzę za parę dni jak go rozładuję. Przykładowo dobrze że mam miernik na kablu. Włożyłem wtyczkę do jednego gniazdka i patrzę 1,2 A. Włożyłem do drugiego i patrzę 1,99A.
×
×
  • Create New...