Xiaomi opublikowało wczoraj (20 maja) wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2019 roku. Przychody w tym okresie wyniosły 43,8 mld juanów (wzrost o 27,2% rok do roku), a zysk brutto 5,2 mld juanów (wzrost o 21,3%). Przychody z rynków międzynarodowych wzrosły zaś o 34,7% do 16,8 mld juanów.
Segment smartfonów zanotował przychody w wysokości około 27,0 mld RMB, co stanowi wzrost o 16,2% w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej. Według danych na 31 marca 2019 r. na światowy rynek trafiło ponad 4 milionów telefonów Redmi Note 7 oraz 1,5 miliona sztuk Mi 9. Według Canalys Xiaomi zajmuje 4. miejsce pod względem dostaw smartfonów do Europy Zachodniej, przy czym dostawy do regionu wzrosły o 115,1% w porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku.
Xiaomi rozwija również swoją sieć detaliczną na rynkach zagranicznych (poza Chinami). Do 31 marca 2019 r. powstało 480 autoryzowanych sklepów Mi Home, co stanowi 93,5% wzrost rok do roku, z czego 79 sklepów było w Indiach. Xiaomi zawarło również umowę o współpracy z afrykańską platformą e-commerce Jumia. Pozwoli to na zdobycie większej rozpoznawalności w Afryce.
źródło: informacja prasowa, artykuł na oficjalnym blogu firmy