Xiaomi nawiązuje współpracę z firmą Goertek w celu stworzenia nowych okularów AI, których premiera ma nastąpić w drugim kwartale 2025 roku.
Najprawdopodobniej premiera tego produktu zbiegnie się wraz z Mi Fan Festival zaplanowanego na kwiecień 2025 r. Dyrektor generalny Xiaomi Lei Jun wyznaczył ambitny cel, a spodziewana liczba sztuk dostępnych w sprzedaży, ma osiągnąć co najmniej 300 000 sztuk. Nowe okulary AI mają rzekomo rywalizować z modelami Ray-Ban firmy Meta, integrując zarówno możliwości AI, jak i zaawansowane funkcje sprzętowe.
Xiaomi wraz z marką Goertek opracowują okulary AI
Warto zauważyć, że nowe urządzenie najprawdopodobniej będzie sprzedawane pod główną marką firmy. Według raportu Intelligent Emergence okulary AI firmy Xiaomi zostaną wyposażone w szereg najnowocześniejszych modułów technologicznych, w tym integrację AI, komponenty słuchawek audio i moduły aparatu. Zaprojektowane one mają być tak, aby bezpośrednio konkurować z linią zaawansowanych technologicznie okularów firmy Meta.
Inne firmy, takie jak OPPO, Vivo, Huawei, Tencent i ByteDance, również badają możliwości na rynku okularów AI, chociaż źródła wskazują, że ich projekty pozostają obecnie na wcześniejszych etapach rozwoju. Jednakże wielu ekspertów branżowych spodziewa się, że firmy te rozpoczną wprowadzanie swoich produktów AI bliżej końca 2025 r.
Konkurencja nie jest mała
Ruch Xiaomi następuje w momencie, gdy konkurencja w sektorze inteligentnych okularów zaostrza się, zarówno globalnie, jak i w samych Chinach. Ostatnia oferta AR firmy Meta, Meta Orion, wprowadzona na rynek we wrześniu 2024 r., oferuje najnowocześniejsze możliwości AR. Według doniesień do masowej produkcji trafią one w 2027 r. Tymczasem inne chińskie marki ruszają z własnymi innowacyjnymi okularami. Przykładem może być firma Meizu, która wypuściła wiele inteligentnych okularów. Co więcej, niedawno zaprezentowane przez Baidu „Xiaodu AI Glasses” trafią na rynek na już początku 2025 r.
Xiaomi nie jest jednak nowicjuszem na rynku inteligentnych okularów. Na początku tego roku marka wprowadziła na rynek Mijia Smart Audio Glasses, skupiając się przede wszystkim na dostarczaniu wrażeń dźwiękowych za pomocą technologii przewodzenia powietrza. Producent postawił tu na funkcjonalność oraz uniwersalność umożliwiając użytkownikom zastosowanie w nich szkieł korekcyjnych, jak i przeciwsłonecznych oraz dostosowanie ich według własnych preferencji kształtu, wybierając jeden z sześciu modeli oprawek.
Jak sama nazwa wskazuje, w okularach tych główny nacisk położony został na możliwości dźwiękowe. Wykorzystują one technologię przewodzenia powietrza w celu dostarczania dźwięku do kanałów słuchowych. Wewnątrz okularów znajdują się głośniki ultradźwiękowe SLS0820, które wykorzystują algorytm struktury wnęki dźwiękowej fusion. Dodatkowo dostępna jest podwójna technologia zapobiegająca wyciekom dźwięku, która redukuje zakłócenia podczas prowadzenia połączeń telefonicznych czy też słuchania muzyki, natomiast redukcja szumów połączeń zapewnia optymalną jakość komunikacji.
Okulary charakteryzują się również imponującą żywotnością baterii, która umożliwia korzystanie z nich do 10 godzin odtwarzania muzyki, 7 godzin prowadzenia rozmów telefonicznych oraz 24 godzin normalnego użytkowania, a ich czas czuwania przekracza 11 dni. Ładuje się je poprzez magnetyczny punkt umieszczony na zauszniku okularów.
Okulary Mijia Smart Audio są również dość lekkie, ich waga wynosi zaledwie 37,7 g. Ponadto posiadają one ergonomiczne funkcje, takie jak niezależnie regulowane noski i łatwy w obsłudze zawias zapewniający wygodę i praktyczność oraz łatwość wymiany poszczególnych komponentów. Jedną z dojść ciekawych funkcji jest również inteligentna technologia wykrywania, która pozwala na automatyczne wstrzymywanie muzyki po zdjęciu okularów.
Źródło: gizmochina