Jak wynika z najświeższego raportu IDC (International Data Corporation), na koniec roku 2017, Xiaomi zajęło czwarte miejsce w sprzedaży smartfonów na świecie.
Zestawienie „Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker” opracowane przez IDC, wymienia producentów, którzy w trzech ostatnich miesiącach ubiegłego roku osiągnęli najlepsze wyniki, jeśli chodzi o ilość sprzedanych smartfonów. Ranking otwierają Apple, Samsung i Huawei. Czwarta pozycja przypadła Xiaomi, zaś piąta – OPPO.
Producent | Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2017 r. (mln) | Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. | Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2016 r. (mln) | Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. | 4 kw. 2017 vs. 4 kw. 2016 |
1. Apple | 77,3 | 19,2% | 78,3 | 18,2% | -1,3% |
2. Samsung | 74,1 | 18,4% | 77,5 | 18,0% | -4,4% |
3. Huawei | 41,0 | 10,2% | 45,4 | 10,5% | -9,7% |
4. Xiaomi | 28,1 | 7,0% | 14,3 | 3,3% | 96,9% |
5. OPPO | 27,4 | 6,8% | 31,6 | 7,3% | -13,2% |
Pozostali | 151,3 | 38,6% | 183,7 | 42,7% | -17,6% |
Łącznie | 403,5 | 100,0% | 430,7 | 100,0% | -6,3% |
W czwartym kwartale 2017 roku do odbiorców na całym świecie trafiło ponad 28 milionów smartfonów Mi i Redmi. Xiaomi odpowiada więc za 7 procent całego rynku, ale to inna liczba stanowi o ogromnym sukcesie chińskiego producenta.
Co ważne, w ciągu roku, liczba dostarczonych egzemplarzy smartfonów Xiaomi wrosła niemal dwukrotnie – z 14,3 do 28,1 mln. Firmie udało się osiągnąć ten rezultat w czasie, kiedy wszyscy pozostali producenci uwzględnieni w zestawieniu IDC odnotowali kilku- lub kilkunastoprocentowe spadki sprzedaży.
„Globalny sukces Xiaomi jest zasługą skutecznej strategii sprzedażowej, w ramach której zadbaliśmy o rozwój również poza Państwem Środka. Swoją cegiełkę dołożyli do niego klienci końcowi oraz dystrybutorzy, z którymi pracujemy w Polsce, a także w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej i w pozostałych regionach” – wyjaśnia Kamil Wojtyra, Social Media & Marketing Manager w Xiaomi.
„Odzwierciedlenie globalnych statystyk sprzedaży jest doskonale widoczne w Polsce, gdzie smartfony Xiaomi sukcesywnie powiększają grono swoich zwolenników. Wierzę, że za rok dzięki planowanym premierom produktowym Xiaomi uda się wspiąć jeszcze wyżej w tym zestawieniu – dodaje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Business Unit Director w ABC Data.
Źródło: Informacja prasowa, Android Headlines,