Trzy dni temu Grupa Xiaomi opublikowała raport finansowy za trzeci kwartał tego roku.
Zgodnie z informacjami z tego dokumentu, przychody Grupy Xiaomi w trzecim kwartale wyniosły 78,06 miliarda juanów (12,22 miliarda dolarów), co stanowi wzrost o 8,2% względem poprzedniego roku. Skorygowany zysk netto wyniósł natomiast 5,176 mld juanów (0,81 mld USD), co oznacza wzrost o 25,4%.
W trzecim kwartale przychody ze sprzedaży smartfonów osiągnęły 47,8 miliarda juanów (7,48 miliarda dolarów), przy marży zysku na poziomie 12,8%, co oznacza wzrost o 4,4%. Globalne dostawy smartfonów Xiaomi osiągnęły poziom 43,9 mln sztuk, zajmując tym samym trzecie miejsce na świecie z udziałem w rynku na poziomie 13,5%. Grupa Xiaomi spodziewa się, iż roczne dostawy telefonów komórkowych w 2021 r. wyniosą około 190 mln sztuk.
Przychody z usług internetowych prowadzonych poza Chinami i ich udział osiągnęły rekordowo wysoki poziom — odpowiednio: 1,5 miliarda juanów (0,23 miliarda dolarów), co oznacza wzrost o 110,0%, oraz udział w zyskach na poziomie 19,9%.
Przychody z działalności reklamowej Xiaomi osiągnęły bardzo wysoki poziom w tym kwartale — mowa tu o kwocie 4,8 miliarda juanów (0,75 miliarda dolarów), co oznacza wzrost o 44,7%, utrzymywany od siedmiu kwartałów.
Przychody Xiaomi z rynku zagranicznego wyniosły 40,9 miliarda juanów (6,4 miliarda dolarów), co stanowi 52,4% całkowitych przychodów firmy. Według statystyk Canalys, pod względem wysyłek smartfonów Xiaomi uplasowało się w pierwszej piątce pod względem wielkości udziału w rynku w 59 krajach i regionach świata w trzecim kwartale, z czego w 11 krajach zajęło pierwsze miejsce pod tym względem.
Natomiast u zagranicznych operatorów GSM, za wyjątkiem Indii, sprzedaż smartfonów Xiaomi przekroczyła 6,8 mln sztuk, co oznacza wzrost o ponad 130%. Według danych Canalys udział Xiaomi u operatorów GSM w Europie Zachodniej wzrósł z poziomu 4,6% w analogicznym okresie ubiegłego roku do 13,0% w trzecim kwartale tego roku.
Na dzień 22 listopada 2021 r. liczba globalnych aktywnych użytkowników MIUI w ciągu miesiąca przekroczyła 500 milionów. Od początku 2021 roku utworzono około 100 milionów nowych, aktywnych kont użytkowników na całym świecie. W tym samym czasie miesięczna liczba aktywnych użytkowników w Chinach wzrosła o 18,65 mln.
W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku Xiaomi sprzedało prawie 18 milionów flagowych smartfonów. To ponad 12% wszystkich telefonów dostarczonych przez firmę.
Telewizor Xiaomi Smart TV sprzedał się w trzecim kwartale 2021 roku w nakładzie ponad 3 milionów sztuk na całym świecie. Xiaomi Smart TV plasuje się teraz w pierwszej piątce dostawców telewizorów na świecie.
Na dzień 30 września 2021 r. liczba podłączonych urządzeń na platformie Xiaomi AIoT po raz pierwszy przekroczyła 400 milionów, co oznacza wzrost o 33,1% względem poprzedniego roku. Liczba użytkowników, którzy podłączają więcej niż 5 urządzeń do platformy Xiaomi AIoT (z wyłączeniem smartfonów, tabletów i laptopów) wynosi 8 milionów. To wzrost o 42,8%. We wrześniu 2021 r. liczba aktywnych użytkowników chińskiego asystenta Mi AI miesięcznie sięgnęła 105 milionów, co oznacza wzrost o 34,1%.
30 marca 2021 r. Xiaomi oficjalnie ogłosiło utworzenie spółki zależnej będącej w całości własnością Xiaomi, odpowiedzialnej za biznes inteligentnych pojazdów elektrycznych Xiaomi. Obecnie zatrudnia ona ponad 500 członków zespołu. Oczekuje się, że pierwsze inteligentne pojazdy elektryczne Xiaomi będą oficjalnie produkowane masowo w pierwszej połowie 2024 roku.
Rzecznik Xiaomi Group mówił również o łańcuchu dostaw i globalnych niedoborach procesorów. Twierdzi on również, iż ich niedobór zostanie zniwelowany w 2022 roku, zwłaszcza w drugiej jego połowie.
Źródło: GizChina