Xiaomi chce być numerem 1 w segmencie telefonów klasy premium

Xiaomi chce być numerem 1 w segmencie telefonów klasy premium

Firma Xiaomi założona została 6 kwietnia 2010 roku. Od samego początku jej smartfony, jak i oprogramowanie, wyglądem zbliżone były do produktów Apple. 

Z tego powodu, Xiaomi szybko zyskała przydomek „Apple of China”. W dzisiejszych czasach firma ta stała się godnym rywalem na rynku smartfonów dla Apple. Chińska marka posiada własny zestaw innowacji i duże portfolio produktów dla najróżniejszych asortymentów w każdym przedziale cenowym. Apple nadal natomiast jest spółką przeznaczoną dla bardziej zamożnych użytkowników.

Lei Jun, prezes i założyciel marki Xiaomi, napisał na chińskim portalu społecznościowym Weibo, że firma skupi się w szczególności na segmencie smartfonów klasy premium. Celem jest bezpośrednia rywalizacja z Apple oraz próba wypełnienia pustki pozostawionej pod tym względem przez Huawei. Firma ta była jedyną marką, obok Samsunga, która w swoim czasie wyprzedziła w zestawieniach sprzedaży amerykański koncern, i była nawet bliska stania się czołowym producentem smartfonów na świecie, lecz po głośnej aferze z Google marka ta straciła wsparcie dla jego usług, co przełożyło się na duży spadek liczby użytkowników tych smartfonów.

Czytaj też:
Patent Xiaomi na sposób ładowania pojazdu od drugiego pojazdu

Lei Jun stwierdza, że ​​głównym celem Xiaomi jest teraz stanie się największym producentem smartfonem na świecie. Uważa on, iż ​​firma może osiągnąć swój cel w ciągu trzech lat. Oznacza to, że do 2025 roku Xiaomi chce prześcignąć Samsunga oraz Apple pod względem dominacji na rynku.

Dążymy do pełnego porównania z Apple pod względem produktów i doświadczenia, a w ciągu najbliższych trzech lat chcemy stać się największą chińską marką high-end. Rywalizacja z Apple w segmencie smartfonów z wyższej półki to „wojna na śmierć i życie”, którą Xiaomi musi wygrać.


Lei Jun

Xiaomi zobowiązało się zainwestować 100 miliardów juanów (15,71 miliarda dolarów) w badania i rozwój w ciągu najbliższych pięciu lat, dążąc do realizacji swoich strategicznych celów. Xiaomi będzie nadal walczyć z Apple oraz Samsung o pozycję lidera. Ostatnie globalne dane pokazują, że Xiaomi jest obecnie w tendencji zwyżkowej i ma duże szanse, aby wyprzedzić Apple czy Samsunga w przeciągu kilku lat, jeśli utrzyma obecny “kurs”.

Czytaj też:
Premiera Xiaomi Electric Scooter 4 Pro w Europie

Źródło: GizmoChina

Subskrybuj
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Naj. głosów
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie