Firma Xiaomi założona została 6 kwietnia 2010 roku. Od samego początku jej smartfony, jak i oprogramowanie, wyglądem zbliżone były do produktów Apple.
Z tego powodu, Xiaomi szybko zyskała przydomek „Apple of China”. W dzisiejszych czasach firma ta stała się godnym rywalem na rynku smartfonów dla Apple. Chińska marka posiada własny zestaw innowacji i duże portfolio produktów dla najróżniejszych asortymentów w każdym przedziale cenowym. Apple nadal natomiast jest spółką przeznaczoną dla bardziej zamożnych użytkowników.
Lei Jun, prezes i założyciel marki Xiaomi, napisał na chińskim portalu społecznościowym Weibo, że firma skupi się w szczególności na segmencie smartfonów klasy premium. Celem jest bezpośrednia rywalizacja z Apple oraz próba wypełnienia pustki pozostawionej pod tym względem przez Huawei. Firma ta była jedyną marką, obok Samsunga, która w swoim czasie wyprzedziła w zestawieniach sprzedaży amerykański koncern, i była nawet bliska stania się czołowym producentem smartfonów na świecie, lecz po głośnej aferze z Google marka ta straciła wsparcie dla jego usług, co przełożyło się na duży spadek liczby użytkowników tych smartfonów.
Lei Jun stwierdza, że głównym celem Xiaomi jest teraz stanie się największym producentem smartfonem na świecie. Uważa on, iż firma może osiągnąć swój cel w ciągu trzech lat. Oznacza to, że do 2025 roku Xiaomi chce prześcignąć Samsunga oraz Apple pod względem dominacji na rynku.
Dążymy do pełnego porównania z Apple pod względem produktów i doświadczenia, a w ciągu najbliższych trzech lat chcemy stać się największą chińską marką high-end. Rywalizacja z Apple w segmencie smartfonów z wyższej półki to „wojna na śmierć i życie”, którą Xiaomi musi wygrać.
Lei Jun
Xiaomi zobowiązało się zainwestować 100 miliardów juanów (15,71 miliarda dolarów) w badania i rozwój w ciągu najbliższych pięciu lat, dążąc do realizacji swoich strategicznych celów. Xiaomi będzie nadal walczyć z Apple oraz Samsung o pozycję lidera. Ostatnie globalne dane pokazują, że Xiaomi jest obecnie w tendencji zwyżkowej i ma duże szanse, aby wyprzedzić Apple czy Samsunga w przeciągu kilku lat, jeśli utrzyma obecny “kurs”.
Źródło: GizmoChina