Dziś w samo południe rozpoczęła się chińska premiera pierwszego smartfona z serii Redmi K50, a mianowicie Redmi K50G. Jest to już kolejna premiera w tym roku; niedawno przekazywałem Wam wieści dot. globalnej serii Redmi Note 11. Przed dzisiejszą konferencją niewiadomych było właściwie niewiele rzeczy, albowiem sam producent postanowił uchylić rąbka tajemnicy na temat wielu części składowych tego modelu jeszcze przed jego pokazaniem światu.
Z publikowanych na profilu Redmi na Weibo skrawków informacji wiadomo było już, że Redmi K50G będzie się cechować m.in. tymi elementami:
- będzie napędzany najnowszym flagowym układem Qualcomma, czyli Snapdragonem 8 Gen 1, a kości pamięci to standardy LPDDR5 (RAM) oraz UFS 3.1 (pamięć wewnętrzna),
- ma posiadać wsparcie dla technologii VRS, która wykrywa podobnie wyglądające fragmenty obrazu i renderuje je w niższej rozdzielczości bez jednoczesnego pogorszenia jakości reszty klatki, co ma wydłużyć czas pracy na baterii głównie podczas grania,
- posiada chłodzenie wykonane z pięciu różnych materiałów oraz trzech warstw o powierzchni 4860 milimetrów kwadratowych,
- jak informowałem wcześniej, bryła aparatu stała się bardziej kanciasta w porównaniu do poprzednika,
- ponoć polepszono działanie bumperów, którymi cechował się również i Redmi K40 Gaming – w tym celu dodano m.in. 8 minimagnesów,
- wyposażono go w ekran AMOLED 120 Hz certyfikowany standardem DisplayMate A+ o częstotliwości próbkowania 480 Hz, który będzie chroniony szkłem Gorilla Glass Victus,
- do głównych modułów aparatu wykorzystano jednostki firmy Sony: 64-megapikselowy IMX686, znany np. z POCO F2 Pro, z tyłu, a także IMX596 (20 Mpx) z przodu,
- bateria będzie mieć pojemność 4700 mAh i wspierać ładowanie o mocy 120 watów, co pozwoli na naładowanie urządzenia w 17 minut,
- na pokładzie znajdą się głośniki stereo sygnowane marką JBL i wspierające Dolby Atmos,
- smartfon będzie mieć swoją specjalną edycję Mercedes AMG Petronas.
Wiedzieliśmy zatem już dużo, lecz nie wszystko. Z pewnością wiele z tych wieści służyło przede wszystkim „podgrzewaniu atmosfery” i zwiększeniu zainteresowania samym smartfonem. Spójrzmy zatem na to, co na jego temat powiedziano na dzisiejszej konferencji.
Na początku wspomniano przede wszystkim o wersji specjalnej tego modelu, Mercedes AMG Petronas Formula One Edition. Jej szary tył, poza wyglądem znanym z „podstawowego” modelu, zdobi logo zespołu Mercedes AMG Petronas. Oprócz tego ładowarka dostarczana do tej edycji jest wyposażona w technologię GaN, w przeciwieństwie do podstawowego wariantu. Wyprodukowanych zostało tylko 10 tysięcy smartfonów tej edycji.
Inne elementy wyposażenia smartfona są natomiast takie same:
- wymiary i waga: 162,5 × 76,7 × 8,5 mm, 210 gramów,
- procesor: Snapdragon 8 Gen 1, ośmiordzeniowy układ wykonany w 4-nanometrowym procesie technologicznym o maksymalnym taktowaniu 3 GHz,
- technologie: Wi-Fi 6E, Bluetooth 5.2, NFC, port podczerwieni.
Urządzenie posiada trzy anteny Wi-Fi, co ma zmniejszyć opóźnienia w grach o około 30%, - audio: 4 głośniki stereo sygnowane marką JBL, w których oddzielono od siebie niskie, średnie i wysokie tony, co ma zagwarantować lepszą jakość dźwięku niezależnie od okoliczności; wsparcie dla Dolby Atmos, Hi-Res Audio i Hi-Res Wireless oraz kodeków AAC, LDAC i LHDC,
- wyświetlacz: płaski, 6,67 cala, technologia AMOLED, wsparcie dla odświeżania 120 Hz, częstotliwość próbkowania 480 Hz, rozdzielczość Full HD+ (2400 × 1080), wsparcie dla gamy kolorów DCI-P3 oraz treści HDR10+, szkło Corning Gorilla Glass Victus,
- aparaty: główny 64 Mpx Sony IMX686 o rozmiarze sensora 1/1.73″ i piksela 1.6μm; szerokokątny 8 Mpx o polu widzenia 120 stopni; makro 2 Mpx; technologia Flicker Sensor, która ma pozwolić na znaczne ograniczenie pojawiania się „pasków” na zdjęciu pochodzących z źródeł światła o innej częstotliwości niż ta, w której pracuje soczewka; aparat przedni 20 Mpx Sony IMX596,
- nagrywanie filmów: tylny moduł wspiera maksymalnie 4K w 60 klatkach na sekundę, przedni natomiast Full HD w 60 klatkach na sekundę, zwolnione tempo z tylnego modułu maks. 960 kl./s w 720p,
- bateria: 4700 mAh ze wsparciem dla ładowania o mocy 120 watów, które ma pozwolić na naładowanie tego urządzenia w 17 minut, wsparcie Quick Charge 3+/PowerDelivery 2.0 i 3.0,
- łączność: w wersji chińskiej brak wsparcia dla pasma B20 LTE, wsparcie dla dwóch kart SIM w technologii 5G, standardy nawigacji: Beidou, GPS, Galileo, GLONASS, QZSS, NavIC, AGNSS,
- system: Android 12 z nakładką MIUI 13,
- wersje pamięciowe: 8/128 GB, 12/128 GB, 12/256 GB (standardy: LPDDR5 i UFS 3.1).
Szczególną uwagę położono na aspekt chłodzenia urządzenia. Zarówno na konferencji, jak i w wydanej tuż po niej informacji chwalono się zastosowanym w tym modelu schematem podwójnych komór parowych wykonanych ze stali nierdzewnej, które zajmują powierzchnię 4,860 mm², pokrywając 40% całego telefonu. Ma to pozwolić na lepsze odprowadzanie ciepła z urządzenia, co być może pomoże w kontekście procesora, w który wyposażono ten model.
Zdaniem producenta lepsze są również silniki wibracyjne. To pierwsze na świecie urządzenie wyposażone w silnik CyberEngine X-axis 1016, obecnie największy układ wibracji, w który wyposażono jakikolwiek smartfon z Androidem. Jego wibracje wynoszą 5,12 Gpp, co ma rzekomo przekraczać możliwości wielu innych smartfonów, w tym nawet najnowszego iPhone’a 13.
Redmi K50G jest dostępny w trzech kolorach: czarnym, niebieskim i szarym. Specjalny, ciemnoszary wariant kolorystyczny przeznaczono dla wersji Mercedes AMG Petronas. Ceny kształtują się od ok. 2050 złotych (3299 juanów) za wersję 8/128 GB, przez 2250 złotych (3599 juanów) za wersję 12/128 GB, na 2435 złotych (3899 juanów) za wersję 12/256 GB skończywszy. Wariant Mercedes AMG Petronas kosztuje natomiast ok. 2620 złotych (4199 juanów) za wersję 12/256 GB. Sprzedaż w Chinach rusza 18 lutego.
Kiedy ten smartfon zawita do nas? Nie wiadomo. Jest jednak niemal pewne, że trafi on do Europy. Xiaomi przyzwyczaiło nas już do tego, że w Europie modele z serii K wychodzą zazwyczaj jako rebrandy, i tym razem nie jest inaczej. Na rynkach globalnych telefonu należy oczekiwać jako POCO F4 GT. Istnieje również europejska wersja oprogramowania dla tego modelu.
źródło: konferencja Xiaomi, Xiaomi (linki w artykule)