Tuż po świątecznej przerwie spowodowanej obchodami Nowego Roku w Chinach prezes Xiaomi Lei Jun rozdał pracownikom czerwone koperty z napisem „Ultra”.
Fakt ten potwierdza zbliżającą się premierę nowych modeli z dopiskiem Ultra. W tym samym czasie na oficjalnym koncie Xiaomi, za pośrednictwem portalu Weibo dyrektorzy firmy, Lu Weibing oraz Wang Teng Thomas oficjalnie potwierdzili, iż samochód Xiaomi SU7 Ultra jak i smartfon Xiaomi 15 Ultra zostaną ogłoszone w Chinach do końca tego miesiąca.


Niedawno opublikowany plakat na portalu X ujawnia, iż Xiaomi zaplanowało wydarzenie inauguracyjne w Chinach na dzień 26 lutego o godzinie 19:00 (chińskiego czasu). Jednakże oczekuje się, że producent oficjalnie potwierdzi datę premiery w ciągu kilku najbliższych dni. Co więcej, oba produkty zostaną zaprezentowane także globalnie na targach MWC 2025, które odbędą się na początku marca w Barcelonie w Hiszpanii.


Xiaomi 15 Ultra
Obsługuje on sieci 2G/3G/4G/5G, trójpasmowe WiFi, Bluetooth (BR, EDR, LE) oraz NFC. Ponadto telefon ten będzie działał pod kontrolą autorskiego systemu operacyjnego Xiaomi HyperOS 2.0 opartym na Androidzie 15. Globalna wersja 15 Ultra ma być dostępna w co najmniej jednej kombinacji pamięci: 16 GB pamięci RAM i 512 GB pamięci wewnętrznej, a także w kolorach czarnym, białym i srebrnym.
Co więcej, jak informowałem kilka dni temu, Xiaomi 15 Ultra wyposażony ma zostać w poczwórny aparat Leica i będzie on jedynym modelem z serii 15 z taką właśnie konfiguracją. Aparaty będą zawierać 50-megapikselową matrycę główną Sony LYT900, 50-megapikselowy teleobiektyw, 200-megapikselowy teleobiektyw peryskopowy oraz 50-megapikselowy ultraszerokokątny obiektyw. Taka konfiguracja zapewni wszechstronne możliwości fotograficzne o ultrawysokiej jakości, co jest głównym celem Xiaomi.
Według ujawnionych informacji aparat główny, pionowy teleobiektyw i ultraszerokokątne aparaty są ułożone poziomo, z peryskopowym teleobiektywem umieszczonym w prawym górnym rogu. Zostaną one otoczone pierścieniem DECO, co nada urządzeniu bardzo rozpoznawalny i charakterystyczny wygląd znany już od kilku generacji.

Jeśli chodzi o pozostałą specyfikację, 15 Ultra otrzyma poczwórny mikrozakrzywiony wyświetlacz o rozdzielczości 2K, oferujący wyjątkową jakość obrazu. Urządzenie to będzie działać na platformie mobilnej Snapdragon 8 Extreme Edition marki Qualcomm, a zasilać go ma akumulator o pojemności co najmniej 6000 mAh obsługującą szybkie ładowanie przewodowe o mocy 90 W i szybkie ładowanie bezprzewodowe o mocy 50 W.
Kolejną innowacją będzie obsługa komunikacji satelitarnej jednakże przeznaczonej tylko na Chiny. Standardowa wersja urządzenia ma obsługiwać połączenia satelitarne Tiantong, natomiast wersja topowa będzie oferować zarówno połączenia satelitarne Tiantong, jak i przesyłanie wiadomości satelitarnych Beidou.
Smartfon ten zapowiada się na jeden z najciekawszych modeli w tym roku nie tylko pod względem możliwości fotograficznych, ale także dłuższym czasie działania na jednym ładowaniu. Zagwarantuje to najnowszy procesor Snapdragon oraz pojemne ogniwo baterii. Jednym mankamentem tego telefonu może być jego cena w naszym kraju. Dla przypomnienia poprzednia generacja, jaką jest Xiaomi 14 Ultra, pomimo iż jest to zeszłoroczny model, to nadal kosztuje powyżej 5000 zł.
Xiaomi SU7 Ultra
Zgodnie z oficjalną informacją pochodzącą z konta Xiaomi na chińskim portalu Weibo Xiaomi SU7 Ultra będzie dostępny w chińskich salonach wystawowych w 112 sklepach w 42 miastach. Jest to wysokowydajny elektryczny sedan, a jego dostawy mają rozpocząć się w już marcu. Drogową wersję Xiaomi SU7 Ultra wyposażono w sportowy przedni zderzak, przedni spoiler, większe hamulce i charakterystyczny żółty kolor nadwozia z białymi paskami ozdobionymi napisem „Ultra”.
Posiada on również duży tylny spoiler i nieco szersze nadwozie niż standardowy SU7. Samochód ten jest napędzany zaawansowanym potrójnym systemem silnikowym Xiaomi, wytwarzającym 1526 KM i 1770 Nm momentu obrotowego, co umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 1,98 sekundy. Ponadto silnik V8 może osiągnąć 27 200 obr./min pozwalając samochodowi osiągnąć prędkość maksymalną 350 km/h.

Wykorzystuje on karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, największe w samochodzie sportowym do tej pory, wytrzymujące temperatury ponad 1300°C. Dzięki temu jego droga hamowania przy prędkości od 100 hm/h do całkowitego zatrzymania wynosi jedynie 30,8 metra. Co więcej, pojazd ten zasilany jest przez akumulator Qilin II o dużej mocy 93,7 kWh firmy CATL i system ładowania prądem stałym 5,2C, pozwalając na naładowanie go w zakresie od 10% do 80% w ciągu jedynie 11 minut i oferując przy tym zasięg CLTC wynoszący 620 km.
SU7 Ultra znacznie przewyższa ograniczenia standardowego modelu SU7, zaprojektowanego do codziennych dojazdów do pracy, oferując ulepszone osiągi i systemy hamowania.
Źródło: gizmochina