Aktualizacja 5 stycznia, godz. 11:35: Xiaomi opublikowało właśnie naprawioną aktualizację dla ROM-u Global (nie mamy wiadomości o wersji europejskiej).
Aktualizacja 5 stycznia, godz. 8:45: Xiaomi wydało oficjalne oświadczenie w sprawie awarii. Użytkownicy, których urządzenia zostały zbrickowane, mogą odwiedzić najbliższy punkt serwisowy Xiaomi, gdzie zostaną one naprawione bezpłatnie – niezależnie od stanu gwarancji.
Aktualizacja 3 stycznia, godz. 17:15: Centra serwisowe Xiaomi w Azji otrzymały nową wersję ROM-u Global (V12.0.3.0.RFQMIXM), która działa już poprawnie (tzn. uruchamia się). Póki co nie została ona udostępniona użytkownikom poprzez OTA. Nie mamy informacji, czy podobna aktualizacja została przekazana serwisom dla wersji europejskiej ROM-u Global.
Aktualizacja 2 stycznia, godz. 12:45: Oficjalny kanał Mi Fans Home na Telegramie poinformował, iż firma wie o problemie, zaś wydanie aktualizacji zostało wstrzymane. Według naszych informacji niektórzy użytkownicy wciąż jednak widzą komunikat o aktualizacji. Do tej pory nie otrzymaliśmy oficjalnego komunikatu od polskiego oddziału Xiaomi.
Powiedzieć, że Xiaomi i Android One to nieudana para to właściwie tak, jakby nie powiedzieć nic. Właściwie każdy telefon z serii Mi A miał jakiś problem z aktualizacją oprogramowania – niestety ta plaga nie ominęła Mi A3. Nie po raz pierwszy użytkownicy zgłaszają olbrzymie problemy z działaniem telefonu po aktualizacji do Androida 11… o ile się w ogóle uruchomi.
Dzisiaj na ekranach telefonów Mi A3 w wielu krajach świata, w tym także w Europie, pojawiła się informacja o możliwości wykonania aktualizacji do Androida 11:
Ktoś mógłby powiedzieć: świetnie, Xiaomi wspiera swoje telefony, dodając do nich najnowszą wersję Androida. I byłbym skłonny się z tą opinią zgodzić, gdyby nie informacje od użytkowników z grupy Mi A3 na Telegramie, a także posiadaczy tego modelu na Twitterze. Zgłaszają oni bowiem, że urządzenie po aktualizacji w ogóle się nie uruchamia. Nie działa ani tryb recovery, ani tryb Fastboot, więc nie można nawet wgrać oprogramowania przez znany większości użytkowników wgrywających oryginalny software program MiFlash.
To nie pierwsza sytuacja, gdy Mi A3 otrzymuje niedziałającą bądź działającą źle aktualizację – w lipcu pisaliśmy o aktualizacji dla operatora Telcel, która trafiła przypadkowo na telefony spoza Meksyku. Wiedząc o problemach z oprogramowaniem na innych telefonach z tej serii, należałoby zadać sobie pytanie: gdzie istnieje kontrola jakości…?
Póki co najlepiej wstrzymać się z aktualizacją, jeśli ją otrzymaliście. Mamy nadzieję, że Xiaomi niebawem odniesie się do całej sytuacji – jeśli otrzymamy jakąś informację w tej sprawie, artykuł zostanie zaktualizowany.