Pomimo wszystkich testów, jakie programiści Androida przeprowadzają, aby upewnić się, że ich produkty działają dobrze na telefonach z Androidem, aplikacje mogą się czasem po prostu zepsuć lub w ogóle się nie uruchamiać. Google Play ma na to nowy sposób.
Chociaż jest to rzadkie zjawisko, rozwiązywanie problemów i ich naprawa jest kłopotliwe, zwłaszcza jeśli ktoś nie jest dobrze zorientowany w tej tematyce. Aby temu zaradzić, Google wprowadza monit, który automatycznie poprosi o zainstalowanie aktualizacji aplikacji ze Sklepu Play, która ulega awarii. Innymi słowy, Sklep Play upewni się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji, gdy to ona z nieznanych przyczyn przestanie działać.
W ramach dziennika zmian aktualizacji systemu Sklepu Play z listopada 2022 r. Google informuje, że:
Pomoże to użytkownikom rozwiązywać awarie aplikacji za pomocą nowych monitów dotyczących ich aktualizacji.
Google
Ekspert Esper.io ds. Androida, Mishaal Rahman, zagłębił się w kod aplikacji Play Store, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak to będzie działać oraz jak ma to wyglądać. Znalazł on odpowiednie wpisy wskazujące jaki tekst będzie wyświetlany w przypadku wielokrotnie zawieszającej się aplikacji, która ma dostępną aktualizację w Google Play.
Najgorzej kiedy to do problemów z aplikacją dochodzi w momencie kiedy jej chcemy użyć. Ten monit ułatwi uzyskanie szybkiej naprawy. Prawdopodobnie będzie można zaktualizować daną aplikację od razu po wyświetleniu się informacji.
Źródło: androidpolice