Włoski urząd AGCM, czyli odpowiednik polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, nałożył na tamtejszy oddział Xiaomi grzywnę w wysokości 3,2 mln euro. Według urzędu firma utrudniała konsumentom korzystanie z praw wynikających z gwarancji na jej produkty.
Chodzi o trzy nieprawidłowe praktyki, w ramach których firmie udawało się uniknąć wymiany urządzeń (w razie potrzeby) lub powtórzyć naprawy. Według urzędu Xiaomi odmawiało naprawy gwarancyjnej zagwarantowanej prawem w przypadku zaistnienia innych wad produktu, nawet tych stricte estetycznych. Na przykład, jeśli powierzchnie lub inne zewnętrzne części produktu mają więcej niż jedną rysę, nieprzekraczającą 0,5 milimetra szerokości i 5 mm długości, firma uzależniała podjęcie naprawy gwarancyjnej od naprawy uszkodzeń niebędących jej częścią. Co więcej, Xiaomi dokonywało wielokrotnych napraw zamiast wymiany produktu, tym samym wielokrotnie pozbawiając konsumenta zakupionego towaru. Urząd przypomniał w swoim komunikacie, że interwencja naprawcza może stanowić środek zaradczy tylko wtedy, gdy sprawi, że wada zostanie niezwłocznie usunięta.

Ponadto włoski oddział Xiaomi w przypadku negatywnej weryfikacji zgodności towaru żądał zwrotu kosztów weryfikacji wady oraz kosztów wysyłki pod rygorem nieodesłania do użytkownika sprzętu. Urząd stwierdził, że to właśnie do Xiaomi należy zweryfikowanie ewentualnego istnienia zgłoszonego braku zgodności i nie ma ono prawa naliczania żadnych kosztów weryfikacji lub przesyłki.
Na chwilę obecną Xiaomi nie wydało żadnego oświadczenia w tej sprawie.
Źródło: XiaomiToday