Stahus

Użytkownicy
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Stahus last won the day on April 25 2018

Stahus had the most liked content!

Community Reputation

7 Neutral

About Stahus

  • Rank
    Nowy
  1. Szukam elektronika w okolicach Katowic, który podjąłby się naprawy BMSa ( jak na razie dwóch mi odmówiło pomocy). Jeden z układów na płytce grzeje się na potęgę , jakiś czas migała czerwona dioda zamiast niebieskiej i nie działa ładowanie Odlutowałem jeden z głównych przewodów od baterii, żeby nie rozładować jej do zera, ale chyba balanser i tak pobierał jakiś prąd, bo bateria się rozładowała wrrr Gdyby ktoś miał namiar na takiego magika od elektroniki, proszę o namiar. Nowa płytka na ali kosztuje 300zł a bateria 815zł - więc lekko nie jest
  2. Zaczepy naprawiłem wkręcając dłuższe śruby z nałożonymi podkładkami z tworzywa sztucznego, które są większe niż otwory w pozostałych fragmentach zaczepów. Śruby mają zwykły "nasz gwint maszynowy" , średnica śrub chyba 3.2 mm. Do kolegi bembenek - oczywiście że "ta" hulajnoga to niekoniecznie uzasadniony ekonomicznie zakup W moim przypadku zyskuję 70zł miesięcznie, obliczając mniejszy koszt paliwa, dzięki skróceniu trasy dojazdu rodzinnego samochodu. W moim przypadku, hulajnoga zwróci się po 18 miesiącach - czyli w lutym 2019 - chyba dociągnie:) Ale tak naprawdę, nie kupiłem jej dla oszczędności, ale dla "niezależności" - mamy 1 auto w rodzinie i na razie nie planujemy drugiego. Po za tym hulajnoga daje dużo frajdy z jazdy i to jest wystarczający powód by ją kupić
  3. Podzielę się wrażeniami i przebytymi usterkami po 1100 km na naszej hulajnodze. Nie oszczędzam sprzętu i jeżdżę w największe ulewy, śniegi, mrozy - poprostu codziennie. Nie zabezpieczam dodatkowo przed wodą żadnego elementu i nic złego się nie dzieje. Oczywiście unikam wjeżdżania do głębokich kałuż (czasem do nich wpadam). Wg mnie uszczelnienie jest wystarczające i opady nie robią krzywdy hulajnodze. - po pierwszych 200km złamałem element zaczepu z zębem przy zawiasie kierownicy - wina moja... trzeba było nie skakać - próby spawania tego stopu (TIGiem) nie przyniosły dobrych rezultatów i dwukrotnie element znowu pękał; - dorobiłem nowy z kawałka innego metalu - 3 godziny pracy, pilnikiem i kątówką i po problemie - każdy da radę, wystarczy spróbować ! - spaliła mi się dioda w tylniej lampie - usterka nie naprawiona, nie mogę dobrać porównywalnie jasnego modułu. - zmiana tylnej opony na bezdętkowe pełne koło, po około 200km spowodowało dwa problemy: - od wibracji wyłamały się mocowania śrub baterii ; - a 2 dni temu hulajnoga po prostu zaczęła się wyłączać i ożywiało ją tylko podpięcie na chwilę ładowarki. - problemem było pojawienie się zimnego lutu na dwóch pinach (blaszkach) baterii - pomimo, że mam nowy model i te blaszki są zgrzewane, to i tak puściły od wibracji. - prewencyjnie polutowałem wszystkie blaszki - wpuściłem uszczelniacz SLIME do przedniej opony (130ml) i mam nadzieję, że to poprawi sytuację z przebiciami. Zauważyłem jednak, że przednie koło dostało lekkich wibracji po wpuszczeniu tego płynu, jednakże podczas jazdy nie jest to dokuczliwe. - polecam zamówić sobie prewencyjnie prawie oryginalne chińskie dętki - rozmiar się zgadza z oryginałem i nie trzeba skracać wętyli - jak to jest w przypadku dętek Continentala. Z tym zaleweniem hulajnogi w czasie deszczów - trzeba trochę rezerwy:) może ja mam udany model i mi się nic nie dzieje, ale niechciałbym żeby ktoś miał do mnie pretensje, gdy mu zamoknie
  4. Podzielę się wrażeniami po wgraniu modyfikacji softu hulajnogi. Wgrałem sterownik CFW - czyli dający moc ciągłą 1000W (600W na ECO). Wrażenia są takie, że od pierwszej sekundy pojawia się "banan" na twarzy i efekt WOW - jak to się pięknie rozpędza Hulajnoga od razu rusza z pełną mocą i niemal natychmiast mamy prędkość powyżej 20km/h. Przy mojej wadze 78kg, rozpędzam się do maksymalnie 29km/h w centrum płaskiego miasta. Oczywiście energia z akumulatorów znika w zastraszającym tempie. Dzisiaj wyglądało to tak: - ładowanie do 100% - zasięg 30km - zjazd z górki 1,4 km - pozostało 90% - zasię 27km - przejazd po płaskim 1,6 km - pozostało 76% - zasięg 22,5 km. Wczoraj wjeżdżałem pod górkę o długości 1,4km - przy normalnym sofcie, hulajnoga wyraźnie się męczyła, po wgraniu CFW, była dużooo szybsza i nie było czuć spadku mocy nawet jak w akumulatorze zostało poniżej 40% energii. Przy takim podjeździe , moja sztuka pokazywała temperaturę silnika 37oC, a baterii 32oC. Temperaturze na dworze minimum 20oC. Jest oczywiście jeszcze jeden minus - od zawsze KERS miałem ustawiony na strong i właściwie hamulca używałem tylko w sytuacjach awaryjnych. Teraz KERS nie działa, więc całe hamowanie idzie z tylnego hamulca, wydłuża się droga hamowania, a prędkość hulajnogi większa - trochę to przerażające i trzeba z większym wyprzedzeniem planować trasę wymijania przeszkód na drodze, czy dohamowywanie przed skrzyżowaniami :)
  5. Jak dla mnie różnica jest bardzo duża. Na plus: odczucia psychicznie są pozytywne, bo przy pokonywaniu nierówności (w pędzie) podnoszę przednie koło i już się nie boję, że uderzając tylną oponą znowu ją uszkodzę. Na minus: niestety jest dużo niej komfortowo na betonowej kostce brukowej (tej wypukłej), nie mówiąc o starym bruku granitowym. Wibracje przechodzą na nogi, aż plomby w zębach bolą. Nauczyłem się jednak jeździć na lekko uniesionych piętach, wtedy staw skokowy wybiera wibracje i znowu jest komfortowo. Niestety tylni błotnik przy dłuższej jeździe wpada w rezonans i obawiam się, że za chwilę będę dokręcał śruby. Jadąc po ulicy, czy płaskich chodnikach jest dobrze. Opona bezdętkowa po 100km wizualnie mocno się już starła w porównaniu do stanu nowego. Zobaczymy z czasem jak szybko będzie to zużycie dalej postępować. Do przedniej opony wpuszczę uszczelniacza, może to zmniejszy częstotliwość napraw
  6. Dziękuje. Tera wszystko jasne. Na google Playu po prostu nie znalazłem freedoma i myślałem, że zmieniono aplikację. Wszystko wyjaśnione jest na stronie: https://cebula.online/modyfikacja-hulajnogi-xiaomi-m365-instalacja-cfw-czyli-moc-1000w-i-predkosc-do-32-kmh/ Firmware wgrałem (bo mogłem) ... dziś przetestuje jak się spisuje "nowe" 1000W Wymieniłem tylna oponę na bezdętkową. Na dole wklejam zdjęcie stanu opon: - po przejechaniu 100km na bezdętkowej i ponad 1000km na oponie dętkowej. Oponę bezdętkowym w moim przypadku gotowałem we wrzątku, bo po mikrofali była taka gorąca, że pomimo 2 rękawiczek ochronnych, dostałem oparzeń 1 stopnia Dopiero po zrobieniu butelki silnego trunku , w trójkę zawziętych chłopów, udało się brutalną mocą założyć tą przeklętą oponę :)))
  7. Jak wszyscy tutaj borykam się z pękającymi dętkami ( po przejechaniu ponad 1000km naprawiałem dętki koło 20x). Zazwyczaj kleiłem łatki rowerowe i póki łatka nie pościła lub nowa dziurka nie powstała przy łatce, zdawało to egzamin. Testowałem dętki continetnala i ich nie polecam. Sama dętka mimo, że opisana jak oryginał 8 1/2 x 2 " jest mniejsza (wynika to z tego że Xiaomi podaje rozmiar wewnętrzny, a continental zewnętrzny dętki). Oczywiście dętkę da się naciągnąć na felgę, jednak zmienia to geometrię opony. Po napompowaniu koła, opona jest bardziej "okrągła" w miejscu gdzie jest bieżnik, w porównaniu do oryginału. Powoduje efekt "pływania" na boki tylnego koła. Dętek continentala miałem 3 sztuki i żadna z nich nie wytrzymała więcej niż 50km. Nie wiem co jest przyczyną, bo jeździłem jakbym jajka woził, uważając na każdą nierówność.. chociaż wydaje mi się, że to wina niedopasowania rozmiaru i nadmiernego rozciągnięcia gumy po zewnętrznym profilu koła. Nie jest to przyjemne. Wg mnie, lepiej ściągnąć na zapas z chin ichniejsze dętki do m365. Nie ma wtedy problemu ze skracaniem wętyli (w przednim kole).
  8. Mam pytanko do apki modującej firmware hulajnogi. Kiedyś to było m365_freedom, teraz jest m365_downG. Nie mam opcji zmiany firmware tak jak to widuję na różnych poradnikach. Nie znalazłem plików Bin na francuskim forum, bo tam zazwyczaj mnie przekierowuje. Może ktoś ma już ściągnięte brakujące pliki? U mnie to wygląda następująco: brak opcji