Dear Drakoon,
Nie do końca zrozumiałeś o Ci mi chodziło.
Nie żalę się na czas przesyłki, przeczytaj moją odpowiedź powyżej. Nic nie zakładałem z góry, skąd to wywnioskowałeś?
Chodzi o to że otrzymałem inny towar niż zamówiłem.
No cóż nie lubię bicia piany i hajtowania. A Dziadem nie jestem na pewno Ja. Ja potrafię czytać ze zrozumieniem.
Rozwijając wątek na temat transportu oraz specyficznego podejścia chińczyków do pewnych spraw.
Na codzień zajmuję się handlem z Azją, Chiny przede wszystkim. Różnica między zakupami w geekbuing jest taka że ściągam całe kontenery, bądź drobnicę palety różnymi drogami, co zawsze podlega odprawie celnej. Ni jak nie zwykłą tradycyjną pocztą. Nie ukrywam że zaskakuje mnie, że udaje się unikać tego typu procedur w dzisiejszych czasach, to na gruncie prywatnym zbieram doświadczenie.
Myślę że wyczuwam specyficzny klimat i podejście do klienta, na co dzień mam z nimi kontakt, spędziłem kilka miesięcy w chinach.
Mam uzasadnione obawy co do napisanej reklamacji do geekbuing, ponieważ.
1. Korespondujac można od razu wyczuć podejście do klienta.
Na samym początku otrzymałem 5% upustu na pierwsze zakupy w ciągu tygodnia. Podczas składania zamówienia w tym samym dniu mój kod rabatowy nie chciał być przyjęty przez ich system, kod błędny. Mimo tego zamówienie złożyłem i od razu napisałem do supportu z prośbą o pomoc o udzielenie przyznanego upustu. W tym miejscu pokazuje się klasa sprzedawcy, albo sprawnie się odpowiada, albo kogoś zwodzi i ignoruje.
Po złożeniu zamówienia otrzymałem podziękowanie za złożenie zamówienia wraz z informacją że przesyłka będzie wysłana w ciągu kilku dni.
Minął tydzień i za ponownym! mailem otrzymałem wiadomość, że mój kod miał ważność tydzień i nie mogą go uznać! Czyli nie odpowiadali po czym stwierdzili że kod stracił ważność. Ponownie napisałem że nie zgadzam się z tą decyzją ( dużo, nie dużo 80zł piechotą nie chodzi). Czekałem następne kilka dni na odpowiedź, po czym odpowiedź ponownie negatywna informacją, że Pani może zapytać się menadżera o zgodę na upust na następne zakupy. Napisałem Ok, poproś menadżera o discount na następne zakupy. Do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi, jakiekolwiek.
Nie chodzi tu o to że sprawy nie potoczyły się po mojej myśli lecz o przesłanki mówiące o podejściu do klienta. Ok, napiszcie że nie uznajecie upustu, że nie wyślecie o czasie, ale coś napiszcie a nie zwodzicie i ignorujecie wiadomości od klientów.
Wracając do stricte zamówienia po 8 dniach otrzymałem wiadomość, że z powodu barku folii ochronnej moje zamówienie zostanie wysłane za tydzień. Po 4 dniach otrzymałem wiadomość że moja przesyłka jest gotowa do wysyłki i otrzymałem numer przesyłki.
Codziennie sprawdzałem numer, przez tydzień wisiał komunikat "nadany numer, przygotowanie do wysyłki". Specjalnie się nie niecierpliwiłem - na stronie poczty była informacja że status przesyłki może być odświeżana co kilka dni. W końcu napisałem do geekbuing, czy przesyłka została nadana? na drugi dzień wiadomość zwrotna że paczka została wysłana. Na stronie przewoźnika komunikat " przesyłka podjęta od nadawcy", być może zbieg okoliczności. Od tej pory poszło z górki, 24 godziny i Bruksela, następna doba Warszawa. 4 dni stolica i miejsce docelowe.
2. Zostałem kilka razy oszukany przez chińczyków czy to na kilkaset Rmb , czy na kilka tysięcy dolarów ( tu akurat kasę odzyskałem), czy na otrzymaniu innej jakości towaru niż otrzymane wzory, czy różniące się od specyfikacji.
Utarte stwierdzenie, osób które miały do czynienia z tanimi podróbkami i słabej jakości produktów, że Chinczyka, nie dziękuję, ma coś w sobie.
Są pewne sygnały jak słaby kontakt ze sprzedającym, są to powody do niepokoju. Po postu różnice kulturowe powodują pewne trudności w komunikacji, nie tyle językowe co intencji samej treści. inna kwestią jest ich uwielbienie do kombincji, bądź co bądź poszkodowana jest druga strona, kupujący.
Przykład, Chińczycy zamówione telefony potrafią zmodyfikować oprogramowanie dodając bez uprzedzenia dodatkowe oprogramowanie, śledzenie użytkownika. uczciwe?
Minęły 24h brak informacji zwrotnej id geekbuing na temat mojej reklamacji.