Błąd launchera po instalacji aktualizacji aplikacji. Jak go naprawić? [aktualizacja]

Kacper Skrzypek
43 komentarze

Aktualizacja 14.05.2020 r., godz. 20:16: Xiaomi wypuściło aktualizację launchera 4.17.1.1491-05142205, która powinna naprawić wspomniany problem (UWAGA – dostępna tylko dla osób, które zainstalowały felerny update opisywany poniżej!). Na ten moment nie mamy jednak żadnego potwierdzenia – jeśli dokonaliście aktualizacji, prosimy o informację w komentarzach!

Dzisiaj otrzymaliśmy wiele zgłoszeń, dotyczących problemu z uruchomieniem pulpitu, po aktualizacji Systemowego menedżera pulpitu do wersji 4.17.0.1870-05091136 na oprogramowaniu MIUI Global na wszystkich modelach, których wersja Androida to Oreo bądź niższa (np. Redmi 5 Plus, Mi 5S, Mi 5S Plus, Redmi Note 4).

Obecnie jedyne rozwiązanie tego problemu to odinstalowanie aktualizacji – Xiaomi prawdopodobnie dodało kod, który po prostu nie działa na Androidzie niższym niż Pie (modele z Androidem Oreo i Nougat nie mają już wsparcia MIUI – możliwe więc, że zmodyfikowano odpowiednie elementy, które były specyficzne dla tych modeli – z pobieżnej analizy loga błędu wynika, że problem powoduje Panel informacyjny, czyli pulpit po lewej stronie wywoływany odpowiednim gestem). Prosimy o sprawdzenie aktualizacji w Ustawieniach > Aktualizacje aplikacji systemowych, prawdopodobnie nowa wersja launchera naprawia problem. Jeśli nie, prosimy postępować tak jak w artykule.

Poniżej przedstawiamy instrukcję postępowania w przypadku wystąpienia takowego błędu (tekstową i na zrzutach ekranu – tłumaczenie będzie delikatnie odmienne, ale nie należy się tym przejmować):

  1. Przechodzimy do Ustawień. W związku z faktem, iż launcher nie działa, należy wejść do panelu powiadomień i przejść do ustawień poprzez odpowiednią ikonkę.
  2. Następnie wybieramy opcję Aplikacje > Zarządzaj aplikacjami.
  3. Wyszukujemy w polu wyszukiwania Systemowy menedżer pulpitu. Jeśli aplikacja nam się nie pojawia, należy wybrać opcję Pokaż wszystkie aplikacje (bądź z rozwijanego menu – 3 kropek – wybrać dokładnie taką samą opcję).
  4. Po wyborze aplikacji na dole powinniśmy mieć opcję Odinstaluj aktualizację – wybieramy ją i akceptujemy komunikat.
  5. Launcher powinien móc działać już normalnie. Ikony i foldery należy skonfigurować sobie na nowo – ich domyślna personalizacja po odinstalowaniu aktualizacji została utracona.

Niestety nie wiadomo, czy i kiedy Xiaomi naprawi ten błąd. Mamy nadzieję, że problem zostanie niedługo rozwiązany. Do momentu wydania stosownej poprawki nie zalecamy instalowania żadnej aktualizacji Systemowego menedżera pulpitu (przynajmniej na modelach z Androidem niższym niż Pie).

Xiaomi wydało odpowiednią aktualizację – szczegóły na górze strony.

źródło: forum miuipolska.pl

Kup flagowca Xiaomi

z zainstalowanym naszym softem!

Przeczytaj najpopularniejsze:

Subskrybuj
Powiadom o
guest

43 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Naj. głosów
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie

Copyright @2022 – Wszelkie prawa zastrzeżone. Hosting: Hetzner