Xiaomi w dalszym ciągu zwiększa swój zysk netto, nie tylko dzięki produkcji smartfonów, ale także poprzez wprowadzanie zupełnie nowych rozwiązań w ekosystemie oraz przy projektowaniu i sprzedaży inteligentnych urządzeń.
Zyski Xiaomi w II kwartale 2023 roku
Według najnowszego raportu firma osiągnęła spore przychody w drugim kwartale 2023 roku Wynika z niego, iż zysk netto Xiaomi wzrósł o 147 % w porównaniu z analogicznym kwartałem poprzedniego roku, osiągając tym kwotę 700 milionów dolarów. W pierwszej połowie 2023 roku, skorygowany zysk netto Xiaomi sięgnął 8,4 miliarda chińskich juanów, zbliżając się do tego samego poziomu z poprzedniego roku.
W drugim kwartale 2023 roku Xiaomi osiągnęło 147 % wzrost zysku w porównaniu do poprzedniego roku, przy czym udało się im zmniejszyć wydatki o 2,3 %, demonstrując zdolność do osiągania większych zysków przy mniejszym zużyciu zasobów. Dodajmy, iż marża produktowa Xiaomi sięgnęła 21 %.
Pomimo utrzymującego się słabego popytu na światowym rynku smartfonów, Xiaomi w dalszym ciągu czyni zdecydowane postępy w wykorzystywaniu szans. Według danych Canalys udział Xiaomi w światowym rynku smartfonów wzrósł o 1,6 punktu procentowego do 12,9% w zestawieniu kwartalnym, a globalne dostawy smartfonów osiągnęły poziom 32,9 miliona sztuk. Według Canalys w drugim kwartale 2023 r. dostawy smartfonów Xiaomi znalazły się w pierwszej trójce w 51 krajach i regionach na całym świecie oraz w pierwszej piątce w 61 krajach i regionach.
Wraz ze wzrostem zysków popularność marki na całym świecie również wzrosła. Status firmy jako jednej z pięciu największych producentów smartfonów w 61 krajach nie jest też bez znaczenia. Jednakże sukces Xiaomi, nie wynika wyłącznie z produkcji smartfonów, ale także ze zwiększonego skupienia się na badaniach i rozwoju. W ciągu siedmiu lat zespół AI Xiaomi powiększył się sześciokrotnie, gromadząc przy tym ponad 3000 doświadczonych specjalistów AI. To strategiczne podejście, ułatwiło stopniowy rozwój możliwości Grupy w zakresie sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach, w tym między innymi w obszarach wizualnych, słuchowych, akustycznych, wykresów wiedzy, przetwarzania języka naturalnego (NLP), uczenia maszynowego i multimodalnej sztucznej inteligencji.
Źródło: xiaomiui