Podczas wczorajszej konferencji prasowej Xiaomi gdzie premierę miał smartfon Xiaomi 15S Pro Lei Jun oficjalnie zaprezentował światu Xiaomi YU7, drugi model samochodu elektrycznego tej firmy.
Ten nowy, luksusowy, wydajny SUV ma na celu zdefiniowanie na nowo standardów w tym segmencie, łącząc sportowy design z zaawansowanymi technologiami i wysokiej klasy mechaniką jak i materiałami.
Xiaomi YU7
Wyróżnia się stylistyką SUV-a coupé, całkowicie przeprojektowaną w porównaniu do Xiaomi SU7, z pominięciem zwiększonej wysokości poprzedniego modelu. Pojazd ten jest pozycjonowany jako średni lub duży SUV, spełniający standardy 532, o długości 4999 mm, szerokości 1996 mm, wysokości 1600 mm i rozstawie osi 3000 mm. Jego projekt opiera się na zrównoważonych proporcjach ze stosunkiem koła do osi wynoszącym 3x, wysokością koła 2,1x, współczynnikiem kształtu 1,25x i oponami tylnymi o szerokości 275 mm, co zapewnia muskularną i sportową sylwetkę oraz rewelacyjną przyczepność na drodze.



Wśród charakterystycznych cech można wymienić reflektory w kształcie kropli wody, unikalny układ świateł ze zintegrowanymi kanałami powietrznymi, elektrycznie składane do wewnątrz klamki drzwi oraz doskonały system aerodynamiczny. YU7 jest jedynym samochodem w swojej klasie, który posiada 10 poprzecznych kanałów powietrznych, 19 wlotów powietrza i ponad 40 optymalizacji aerodynamicznych. Dzięki temu samochód ten osiągnął współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,245, czyli jeden z najlepszych w przypadku SUV-a.
Xiaomi YU7 dostępny jest w trzech kolorach i po raz pierwszy wyposażono go w panoramiczny wyświetlacz Xiaomi Dimensity, czyli panel o przekątnej 1,1 metra i rozdzielczości Super Retina HD 108PPD. Dzięki technologii zakrzywionej projekcji panoramicznej najważniejsze informacje można przeglądać bez konieczności patrzenia w dół, co znacznie poprawia bezpieczeństwo jazdy.

Aby zagwarantować luksusowe wrażenia, cała kabina pokryta jest w 100% miękkimi w dotyku materiałami, a siedzenia w całości obszyto skórą Nappa, co zapewnia komfort i optymalne podparcie ergonomiczne. Jeśli jesteśmy juz przy komforcie to YU7 posiada dwa przednie fotele z funkcją zerowej grawitacji, które można odchylić jednym dotknięciem, natomiast tylny rząd oferuje elektrycznie regulowane fotele regulowane w zakresie do 135°, oferując tym komfort porównywalny z luksusowymi samochodami.

Samochód ten wyróżnia się także przestronnym wnętrzem, którego całkowita pojemność wynosi 1970 litrów. Do najbardziej rzucających się w oczy szczegółów należy 141-litrowy przedni bagażnik oraz maska, którą można otwierać na wiele sposobów, w tym za pomocą poleceń głosowych, zewnętrznych przycisków czy też funkcji wykrywania smartfona. YU7 może się także pochwalić największą aluminiową maską, jaką kiedykolwiek widziano w samochodzie produkowanym seryjnie, o powierzchni 3,11 m².
Jednym słowem jest to SUV o wysokiej wydajności z dwusilnikowym napędem na cztery koła, mocą 690 koni mechanicznych i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,23 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 253 km/h. Dla zobrazowania tych liczb należy dodać, że Tesla Model Y Performance Edition potrzebuje 3,7 sekundy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h, natomiast Macan Electric Turbo osiąga tę prędkość w 3,3 sekundy, co dowodzi wysokiej konkurencyjności modelu YU7 w segmencie SUV-ów.

Za te niezwykłe osiągi odpowiada silnik Xiaomi Super Motor V6S PLUS, wyposażony w technologię segmentowanych magnesów i przemodulowanie napięcia, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości obrotowej 22 000 obr./min, maksymalnego momentu obrotowego 528 Nm i maksymalnej mocy 288 kW.
Oprócz najwyższej klasy osiągów YU7 oferuje najwyższej jakości układ jezdny z zawieszeniem o płynnej regulacji tłumienia, które zapewnia równowagę między komfortem a sportowym charakterem jazdy. Samochód wyposażono w dwukomorowe resory pneumatyczne z pięcioma poziomami regulacji wysokości i maksymalnym zakresem 75 mm, co daje maksymalną wysokość jazdy wynoszącą 222 mm. Technologia ta umożliwia dynamiczną regulację sztywności zawieszenia, zapewniając komfortową jazdę bez pogorszenia wyczucia drogi.
Lei Jun potwierdził, że Xiaomi YU7 będzie dostępny w trzech konfiguracjach silnika:
- Wersji z pojedynczym silnikiem i napędem na tylne koła.
- Wersji z dwoma silnikami i napędem na cztery koła.
- Wydajnej wersji z dwoma silnikami i napędem na cztery koła.
Chociaż podczas konferencji nie podano ceny tego pojazdu, to założyciel i dyrektor generalny Xiaomi, Lei Jun jasno odpowiedział na spekulacje użytkowników dotyczące ceny wywoławczej wynoszącej 199 000 juanów (około 104 000 zł), twierdząc, że taka kwota jest niemożliwa.

Według niego pod względem konfiguracji jest porównywalny z Teslą Model Y, a biorąc pod uwagę rynek i pozycjonowanie produktu, jego cena wyniesie około 300 000 juanów (około 156 670 zł). Podkreślił on ponadto, że jego cena nie będzie niższa niź 300 000 juanów.
Źródło: xiaomitoday