Rosnąca w siłę firma Xiaomi, przygotowuje się do wkroczenia na kolejny, duży i wciąż rosnący rynek – do Brazylii. Będzie to pierwsze podejście firmy, do uruchomienia sprzedaży swoich produktów poza rynkiem azjatyckim. Od kwietnia bieżącego roku, Xiaomi posiada swoje biuro w São Paulo – jak informuje Hugo Barra w ciągu najbliższych trzech miesięcy, pojawić ma się tam pierwszy stacjonarny sklep. Co ciekawe, Xiaomi planuje produkować urządzenia lokalnie, a nie importować je z Chin.
Nie można utrzymać biznesu w Brazylii bez produkcji lokalnej… koszty importu są po prostu zbyt wysokie. System podatkowy jest tak zaprojektowany, aby zmusić przedsiębiorców do produkcji lokalnej – musimy więc się dostosować.
Firma idzie w ślad za innymi dużymi producentami produktów mobilnych – LG czy Motorola już od dłuższego czasu mają hale produkcyjne na terenie Brazylii. Podobnie jest z Foxconn’em – jednym z największych dostawców części dla Xiaomi.
Jak podaje Barra, Brazylia będzie kluczowym miejscem do ekspansji na skalę światową. Kolejnymi krajami, prawdopodobnie będzie Turcja, Rosja i Meksyk. Rynek amerykański wciąż pozostaje zbyt dużym wyzwaniem – głównie ze względu na trudniejszą strukturę prawną. W USA na chwilę obecną Xiaomi rozwijać będzie sprzedaż akcesoriów, a uruchomienie sklepów ze smartfonami pozostaje raczej w odległej perspektywie.