Jak udowadnia portal Canalys Xiaomi umocniło pozycję lidera w coraz bardziej konkurencyjnym segmencie inteligentnych urządzeń do noszenia.
Rynek inteligentnych urządzeń do noszenia takich jak smartwatche odnotował 13% wzrost rok do roku w pierwszym kwartale 2025 r., a łącznie na całym świecie dostarczono 46,6 mln urządzeń. Według raportu Canalys Xiaomi ugruntowało swoją pozycję lidera w tym sektorze, sprzedając 8,7 miliona urządzeń i zdobywając 19% udział w rynku.

Jednym z najbardziej rzucających się w oczy aspektów raportu jest zauważalny wzrost dostaw urządzeń tego typu przez Xiaomi, które odnotowało wzrost o 44% w porównaniu z rokiem poprzednim. Na wyniki te wpłynęło odświeżenie serii Smart Band oraz Xiaomi Watch, a także wprowadzenie bardziej przystępnych cenowo produktów w ofercie Redmi, takich jak Redmi Band, które okazały się jednym z najlepiej sprzedających się urządzeń do noszenia w pierwszym kwartale.

Tuż za Xiaomi znalazła się marka Apple z 7,6 milionami sprzedanych urządzeń i 16% udziałem w rynku, a na trzecie miejsce trafiła firma Huawei, która odnotował 7,1 miliona sprzedanych urządzeń i zdobyła 15% udziału w rynku. Samsung plasuje się dopiero na czwartym miejscu z wynikiem 4,9 miliona sprzedanych urządzeń i 11% udziałem w rynku, notując solidny wzrost na rynkach wschodzących. Garmin zamyka ten ranking z wynikiem 1,8 miliona sprzedanych urządzeń, zdobywając 4% udziału w rynku dzięki silnej obecności w segmencie sportowych i profesjonalnych smartwatchy.

Analiza przeprowadzona przez Canalys wśród europejskich konsumentów ujawniła główne kryteria wyboru smartwatcha. Dwa najważniejsze czynniki to cena i czas pracy na baterii, a następnie funkcje monitorowania stanu zdrowia, design, a na końcu dopiero jest marka. Co zaskakujące, funkcje sportowe okazały się mniej istotnym czynnikiem decydującym o zakupie, co wskazuje, że użytkownicy przywiązują większą wagę do praktyczności i uniwersalności urządzeń.
Źródło: xiaomitoday