Po olbrzymim sukcesie pierwszego modelu samochodu elektrycznego SU7 Xiaomi planuje najprawdopodobniej rozszerzyć portfolio swoich pojazdów.
Niewątpliwie producent ten robi ogromne postępy w branży motoryzacyjnej. Na pierwszy samochód marki złożono już ponad 100 000 potwierdzonych zamówień, a kilka dni temu producent ogłosił, iż liczba dostarczonych aut do klientów przekroczyła 20 000 sztuk. Dlatego Xiaomi szybko ugruntowuje swoją pozycję poważnego konkurenta na rynku motoryzacyjnym. Od niedawna samochód ten dostępny jest również w Rosji, co może być pierwszym krokiem ku ekspansji na rynek globalny.
Czas na hybrydę
Sukces SU7 w naturalny sposób skierował uwagę na przyszłe modele pojazdów, a ostatnio wydaje się, iż prace nad hybrydowym model firmy zostały przypadkowo ujawnione w oficjalnej publikacji. Do wycieku doszło poprzez zrzut ekranu ogłoszenia o pracę zamieszczonego przez Xiaomi Auto, które poszukiwało starszych inżynierów do zarządzania energią cieplną sprzętu dla pierwszego modelu hybrydowego firmy. Model ten reprezentuje pierwszą platformę hybrydową Xiaomi i ma na celu konkurować z najlepiej sprzedającymi się modelami na rynku.
Na oficjalnej stronie rekrutacyjnej Xiaomi dostępnych jest kilka stanowisk związanych z pojazdami hybrydowymi, m.in. „inżynier pojazdów i systemów – system zarządzania ciepłem ”, które wymaga wysokiego poziomu wykształcenia i dużego doświadczenia w branży motoryzacyjnej, a szczególnie w modelach hybrydowych lub o rozszerzonym zasięgu.
Oczywiście Xiaomi nie ujawniło oficjalnych informacji na temat swojego drugiego samochodu. Co więcej, Prezes Xiaomi Lei Jun podczas transmisji na żywo na platformie Douyin (chińskim TikToku) wyraźnie unikał odpowiedzi na pytania internautów dotyczących tego tematu. Wymijająco dodał on, że Xiaomi nie przewiduje i nie ma w planach produkcji pojazdów terenowych. Jak wiadomo już od ponad roku, drugim pojazdem Xiaomi będzie SUV, którego premiera zaplanowana jest na koniec tego roku, a trafić do sprzedaży ma on w 2025 roku. Xiaomi planuje też wprowadzić budżetowy model w cenie około 150 000 juanów, co dałoby kwotę 83 572 zł przy obecnym kursie wymiany walut. Oficjalna premiera tego pojazdu planowana jest na 2026 rok.
Podsumowanie
Posunięcia te wyraźnie wskazują, że Xiaomi pragnie rozszerzyć swoją ofertę samochodów i zyskać pozycję głównej marki motoryzacyjnej. Ponieważ motoryzacyjny trend w coraz większym stopniu zmierza w stronę zrównoważonych rozwiązań, wejście Xiaomi na rynek pojazdów hybrydowych może nie tylko zwiększyć konkurencję, ale także przyspieszyć wdrażanie bardziej wydajnych technologii.
Źródło: xiaomitoday