Podczas konferencji MWC 2025 zorganizowanej w Barcelonie na rynek globalny trafił flagowy smartfon Xiaomi 15 Ultra. Jak podaje prezes Xiaomi Group, sprzedaż tego modelu przeszła wszelkie oczekiwania firmy.
Pierwsza sprzedaż w Chinach rozpoczęła się wczoraj, a cena za podstawowy model w tym kraju zaczyna się od 6499 juanów, czyli około 3533 zł. Wczesne raporty wskazują na przytłaczającą reakcję rynku, wzmacniającą tylko pozycję Xiaomi w segmencie smartfonów klasy premium.
Xiaomi 15 Ultra bije rekordy sprzedaży
Prezes i partner Xiaomi Group Lu Weibing stwierdził, że sprzedaż modelu Xiaomi 15 Ultra w Chinach pierwszego dnia wzrosła o ponad 50% w porównaniu z zamówieniami na Xiaomi 14 Ultra. Tymczasem globalna przedsprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie, co odzwierciedla silny popyt za granicą. Doskonałe wyniki pokazują rosnący wpływ flagowych smartfonów Xiaomi na całym świecie.

Xiaomi 15 Ultra: ulepszenia w aparacie
Xiaomi 15 Ultra wyposażony jest w 6,73-calowy wyświetlacz AMOLED o rozdzielczości WQHD+ (3200 × 1440 pikseli) z gęstością pikseli wynoszącą 522 ppi i jasnością szczytową sięgającą 3200 nitów. Xiaomi w serii 15 wprowadza również ulepszony ultradźwiękowy czytnik linii papilarnych, dzięki któremu odblokowywanie będzie bardziej niezawodne.
W modelu Ultra zastosowano zaawansowaną strukturę Xiaomi Guardian, w której skład wchodzi m.in. szkło Xiaomi Shield Glass 2.0, mające zapewnić do 16 razy lepszą odporność na upadki (w porównaniu z Xiaomi 13 Ultra). Ponadto, wytrzymała aluminiowa ramka, wykonana w technologii CNC, ma stworzyć lekką, ale jednocześnie solidną konstrukcję, a szkło ochronne Corning® Gorilla Glass 7i powinno dodatkowo ochronić aparat przed uszkodzeniami i zarysowaniami.



Najnowszy smartfon Xiaomi być może zwróci uwagę tych, którzy chcą wejść na wyższy poziom fotografii mobilnej. Xiaomi 15 Ultra otrzymał wszystkie ogniskowe w zakresie od 14 do 200 mm zoomu optycznego. Główny aparat wyposażony został w soczewki Leica Summilux i afseryczny obiektyw 8P, dodatkowo wzmocniony podwójną powłoką antyrefleksyjną (AR), która zapewnia wyższą wydajność.
Sercem systemu kamer w Xiaomi 15 Ultra jest 1-calowa matryca główna Leica 23 mm z 50-megapikselowym przetwornikiem obrazu Sony LYT-900 oraz dużą przysłoną ƒ/1.63, zmiennymi ogniskowymi 23 mm, 28 mm, 35 mm z zakresem dynamiki 14EV. Takie połączenie, według zapowiedzi producenta, ma zapewnić oszałamiającą wydajność w warunkach słabego oświetlenia, a także w nocy, rejestrując żywe i realistyczne obrazy.

Teleobiektyw Leica 70 mm, który wykorzystuje złotą ogniskową, zapewniając w ten sposób naturalne i imponujące ujęcia, powinien sprawdzić się przy fotografii portretowej oraz ulicznej. Jego duży sensor (Sony IMX858) umożliwi użytkownikom uchwycenie skomplikowanych szczegółów już z odległości 10 cm. Peryskopowy moduł 200 Mpx (Samsung HP9) ułatwia robienie zdjęć odległym obiektom przy użyciu ogniskowej 100 mm. Dodatkowo, wykorzystując technologię in-sensor zoom, ogniskową można rozszerzyć do 300 mm. Duży sensor o rozmiarze 1/1.4″ w połączeniu z przysłoną ƒ/2.6 jest w stanie, zdaniem Xiaomi, uchwycić 136% więcej światła niż Xiaomi 14 Ultra. Uzupełnieniem systemu poczwórnego aparatu jest ultraszerokokątny aparat 14 mm (Samsung JN5) o polu widzenia 115 stopni. Wszystkie moduły, poza peryskopem, mają rozdzielczość 50 Mpx. Z przodu znajdziemy zaś 32-megapikselowe oczko od Omnivisiona o ogniskowej 14 mm.
Xiaomi 15 Ultra przesuwa granice standardów wideo poprzez dostarczenie możliwości tworzenia wyjątkowych, kinowych produkcji w zwolnionym tempie. Jest to możliwe dzięki głównej i peryskopowej kamerze, które umożliwiają nagrywanie w rozdzielczości 4K przy 120 klatkach na sekundę. Wyposażona została ona również w optyczną (OIS) i elektroniczną stabilizację obrazu (EIS), dzięki czemu tworzone wideo mają zachowywać profesjonalną jakość, nawet w trudnych warunkach.

Xiaomi 15 Ultra obsługuje także nagrywanie Dolby Vision w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę oraz 10-bitowe wideo w formacie LOG we wszystkich ogniskowych. ACES Product Partner, odzwierciedlając dokładność kolorystyczną i kinową jakość nagranego materiału, umożliwia również dalsze usprawnienie profesjonalnej wideografii. Ponadto, zestaw czterech mikrofonów oferuje nagrywanie dźwięku z trybami nagrywania wielokierunkowego – do przodu, do tyłu i w trajektorii.
Xiaomi 15 Ultra dostępny jest w trzech wariantach kolorystycznych Black, White oraz Silver Chrome. Ten ostatni poddany został specjalnemu zabiegowi, który zwróci uwagę każdego użytkownika. Jego obudowę tworzy włókno szklane klasy lotniczej i skóra PU, które wzmacniają jego wykonanie, a dodatkowe przeszycia w stylu retro silnie korespondują z klasycznym wzornictwem kultowych aparatów.
Ceny
Xiaomi 15 Ultra dostępny będzie w trzech kolorach: Black, White i Silver Chome oraz dwóch wariantach, a ich ceny przedstawiają się następująco:
- 16+512 GB w cenie rekomendowanej 6299 zł
- 16+1 TB w cenie rekomendowanej 6999 zł
Przy zakupie Xiaomi 15 Ultra między 2 a 16 marca hulajnoga Xiaomi Electric Scooter 4 o wartości 2599 zł dodawana będzie w prezencie. Liczba sztuk ograniczona (w tym przypadku do 700). Przy kupnie wersji z 1 TB pamięci za darmo dołączony zostanie również zestaw fotograficzny.
Szczegóły promocji dostępne w regulaminie i na stronie: promocjexiaomi.pl (Xiaomi 15 Ultra) oraz promocjexiaomi.pl (Xiaomi 15).
Zestaw fotograficzny do Xiaomi 15 Ultra kosztuje 899 złotych.
Użytkownicy na polskim rynku mogą otrzymać także darmowe 4 miesiące słuchania muzyki bez reklam dla Spotify Premium przy zakupie Xiaomi 15 lub Xiaomi 15 Ultra. Możliwe jest również otrzymanie 3 miesięcznego darmowego okresu YouTube Premium z dostępem do YouTube i aplikacji YouTube Music bez reklam. Promocje dotyczą jedynie nowych użytkowników.
Źródło: xiaomitime