Zgodnie z najnowszymi doniesieniami z Chin, MS11 będzie wyposażony w ultraszybką baterię o napięciu znamionowym 726,7 V, pojemności znamionowej 139 Ah, pojemności baterii 101 kWh i wadze 642 kg.
Ten akumulator z dużym prawdopodobieństwem obsługuje szybkie ładowanie wysokim napięciem 800 V, co pozwala naładować pojazd w ciągu kilku minut. Obecnie na rynku motoryzacyjnym, nie ma wielu nowych modeli elektrycznych pojazdów obsługujących tę technologię, więc Xiaomi plasuje się jako pionier w tej dziedzinie.
Elektryczny samochód Xiaomi MS11
MS11 będzie miał również system jazdy autonomicznej poziomu 3, który pozwoli mu poruszać się w ruchu ulicznym i samoczynnie parkować. System ten testowany był przez założyciela firmy Xiaomi Lei Juna. Aby go stworzyć, Xiaomi zainwestowało w Black Sesame Smart, chińską firmę specjalizującą się w tworzeniu procesorów AI do autonomicznej jazdy. Ponadto Xiaomi opracowało na tę okazję autorskie układy scalone, które zapewnią jej przewagę nad innymi producentami.
Pierwszy elektryczny samochód Xiaomi będzie dostępny w dwóch wersjach: podstawowej oraz premium. Cena podstawowej wersji prawdopodobnie wyniesie od 30 000 do 40 000 euro, podczas gdy cena wersji premium nie została jeszcze ujawniona.
Wejście Xiaomi do branży motoryzacyjnej było przedmiotem wielu spekulacji, odkąd firma ogłosiła zamiar zbudowania samochodu w 2021 roku. Rozwój ich pierwszego samochodu spotkał się z dużym zainteresowaniem, wzbudzając ciekawość zarówno entuzjastów jak i ekspertów branżowych. Prezes Xiaomi Group – Lei Jun, poinformował, iż komercyjny samochód firmy ma trafić na rynek w 2024 roku. Xiaomi z pewnością chce ożywić przemysł motoryzacyjny i wprowadzić innowacje w jego potencjalnym rozwoju.
Źródło: XiaomiToday