Dzięki łatwej dostępności oraz zasięgowi wyszukiwarka Google jest obecnie najczęściej używanym przez wszystkich narzędziem do przeszukiwania zasobów Internetu. Wczoraj podczas konferencji „Search On 2022” firma zaprezentowała kilka nowych funkcji usługi, które uczynią ją jeszcze lepszą.
Jeśli użytkownik znajdzie na przykład odzież, którą zamierzałby kupić, narzędzie zakupów Google’a dostarczy zdjęcia tych artykułów wraz z miejscami, gdzie są one dostępne. Funkcja będzie również śledziła i informowała użytkownika o nowych trendach modowych, które mogą go zainteresować. Co więcej, dostosuje ona sugestie do panującej w danej chwili pory roku i wyświetli listę popularnych produktów w określonej kategorii. Google twierdzi, że klienci z USA będą mogli skorzystać z tej nowej funkcji produktu jeszcze tej jesieni.
Google dodaje również dynamiczne filtry, które będą się zmieniać w zależności od trendów oraz stylów dla różnych części garderoby. Google podaje przykład wyszukiwania dżinsów, gdzie użytkownicy mogą znaleźć opcje „bootcut” lub „szeroka nogawka”. Nowe opcje są już dostępne w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Indiach; są plany ich rozszerzenia na inne regiony, lecz na razie nie wiadomo, kiedy to nastąpi.
Google twierdzi, że siłą napędową tej nowej funkcji jest Shopping Graph, czyli model SI, który rozumie ponad 35 miliardów list produktów, co stanowi znaczący wzrost względem poprzedniego roku, kiedy opcja obsługiwała 24 miliardy list. Funkcja ta ułatwi użytkownikom dokonywanie zakupów w internecie. Zapytanie można rozpocząć od słowa „sklep”, a następnie nazwy produktu. W ten sposób uzyskamy listę danych produktów, narzędzi oraz pobliskiego asortymentu związanego z danym produktem. Funkcja ta trafi w pierwszej kolejności na urządzenia mobilne, a dopiero później zawita na komputery.
Google rozszerza również funkcję Kupuj w 3D, która umożliwia użytkownikom uzyskanie pełnego widoku różnych produktów. Do sprzętów gospodarstwa domowego dołączają w tym zakresie właśnie elementy związane z ubiorem. Za pomocą kilku nieruchomych zdjęć narzędzie może stworzyć trójwymiarowy obraz różnych akcesoriów, np. butów. Nowa prezentacja asortymentu w 3D pojawi się w wyszukiwarce w nadchodzących miesiącach.
Aby zwiększyć trafność dokonywanych zakupów, Google ułatwia również dokonywanie tych niekiedy złożonych transakcji. Użytkownicy wkrótce znajdą nowy przewodnik po zakupach, który będzie zawierał przydatne informacje o rozmiarze, wadze, a nawet materiale, z jakiego dany przedmiot został wykonany. Oprócz tego wyszukiwarka wkrótce przedstawi opinie innych osób, które kupiły dany produkt. Wchodząc na stronę wyszukiwanego produktu, Google wyświetli jego zalety, wady oraz oceny w jednym wygodnym oknie przeglądania. Dodana będzie też możliwość wybrania powiadomienia na telefon, gdy nastąpi obniżka ceny tego produktu. Nowa usługa Page Insights Google zostanie uruchomiona w Stanach Zjednoczonych w nadchodzących miesiącach, a następnie stopniowo będzie rozszerzana.
Użytkownicy korzystający z karty Odkryj w aplikacji Google zobaczą style sugerowane im na podstawie tego, co kupują i czego szukali inni. Google umożliwi również użycie Obiektywu Google, aby dowiedzieć się, gdzie można kupić dany asortyment. Użytkownicy uzyskają możliwość informowania wyszukiwarki, jakie są ich preferencje podczas zakupów, w ramach zaktualizowanej wersji Informacje o tym wyniku. Nowa, spersonalizowana funkcja zakupów w wyszukiwarce zostanie udostępniona użytkownikom w USA jeszcze w tym roku.