
Kilka dni temu mająca już 5 lat przystawka do TV, Xiaomi Mi Box S, otrzymała aktualizację z Androida 9 do Androida 12. Ci, którzy zaktualizowali swoje urządzenia skarżą się na mnóstwo problemów, jakie spotkały ich po zainstalowaniu nowego oprogramowania.
Znane problemy po aktualizacji Mi Box S do Androida 12
Zarówno na naszym forum, jak i w innych miejscach w sieci, napotkać można mnóstwo zgłoszeń dotyczących usterek, które wydarzyły się właśnie po aktualizacji Mi Boxa S. Należą do nich między innymi:
- niewidoczna pamięć zewnętrzna (czyli na przykład pendrive’y),
- odrzucanie połączenia z Wi-Fi (choć tu pomaga wyłączenie WPA3/WPA2 i ustawienie WPA2 Personal w ustawieniach routera),
- brak sygnału optycznego SPDIF,
- samoistne włączanie się Mi Boxa w losowych momentach,
- niedziałający dźwięk z soundbara (pomaga kilkukrotne uruchomienie soundbara pilotem),
- niedziałające aplikacje (np. Kodi, IPTV Extreme, Player) bądź wieszanie się ich (np. Amazon Prime Video),
- czasami niedziałający sklep Google Play,
- niedziałające połączenie z serwerem Samba (przystawka łączy się z siecią, ale nie potrafi odczytać z niej plików),
- problemy z trzeszczącym/wyciszonym dźwiękiem po Bluetooth (co kilka minut zanika on na około pół sekundy),
- brak możliwości kontrolowania Mi Boxa przez aplikację Google TV,
- lagowanie urządzenia (zarówno w interfejsie, jak i w aplikacjach),
- kompletne uceglenie urządzenia (bardzo rzadko, ale jednak się zdarzało).
W niektórych przypadkach pomaga reset przystawki do ustawień fabrycznych, jednak nie we wszystkich. Z tego, co wiemy, aktualizacja została wstrzymana i aktualnie nie jest dostępna; miejmy nadzieję, że Xiaomi wyda niedługo poprawki.
Czy można cofnąć aktualizację?
Generalnie tak, aczkolwiek wymaga to otwarcia Mi Boxa, co łamie gwarancję, a czynność ta jest skomplikowana i wymaga wiedzy w temacie. Dosyć dobry poradnik jest opisany tutaj. Jeśli nie macie nic do stracenia (czyli na przykład gdy Wasza przystawka została uceglona po aktualizacji), to oczywiście nie zaszkodzi spróbować. W pozostałych przypadkach urządzenie można oddać na naprawę gwarancyjną do serwisu sprzedawcy lub wymianę w ramach reklamacji produktu – o ile mamy jeszcze wspomnianą gwarancję.