Niedawna Konferencja Partnerów Ekologicznych Xiaomi IoT 2023 ujawniła zaskakujący fakt, który zmienia postrzeganie rynku technologicznego.
45 % użytkowników inteligentnych urządzeń Xiaomi posiada również produkty Apple, takie jak iPhone czy iPad. Informacje te nie tylko rzucają światło na wszechstronność i atrakcyjność ekosystemu Xiaomi, ale także podkreślają ciekawy trend wśród użytkowników urządzeń z różnych światów.
Integracja pomiędzy inteligentnymi urządzeniami różnych marek stała się powszechną praktyką, jednak stwierdzenie, że prawie połowa użytkowników korzystających z urządzeń z logiem nadgryzionego jabłka posiada co najmniej pięć inteligentnych urządzeń Xiaomi, jest faktem zasługującym na uwagę. Oczywiście próbę łączenia systemów, zaobserwowano również u innych producentów. Przykładem tego może być marka Nothing, która to jako pierwsza firma umożliwia korzystanie z iMessage na Androidzie.
Trend ten sugeruje, że użytkownicy Apple, znani ze swojej lojalności wobec marki, szukają równie innowacyjnych i wygodnych rozwiązań, poza swoim ekosystemem. Powodem tego może być oczywiście cena, jak i różnorodność dostępnych urządzeń.
Ekosystem Xiaomi Mijia obejmuje ponad 655 milionów urządzeń. Liczba ta robi jeszcze większe wrażenie, biorąc pod uwagę, że około 300 milionów z nich zakupionych zostało przez właścicieli urządzeń Apple. Zjawisko to, wskazuje na łączenie ekosystemów technologicznych, w których użytkownicy nie są już ograniczeni wyłącznie do jednej marki, ale szukają tego, co najlepsze u różnych producentów.
Statystyki te mogą sugerować zmianę zachowań użytkowników i strategii marketingowych firm. Lojalność wobec marki, niegdyś uważana za solidny filar w branży, może stanąć pod znakiem zapytania, ponieważ użytkownicy przedkładają jakość i stosunek jakości do ceny nad lojalność wobec danej marki.
Prawdą jest i nie da tego się ukryć, iż wielu użytkowników niepotrzebnie nadal podsyca pseudo spór między Apple i Xiaomi, czy też pomiędzy użytkownikami urządzeń z systemem iOS oraz Android. Od czasu powstania marki Xiaomi uważana ona była za firmę, która od początku swego istnienia znana była jako naśladowca marki Apple, lecz tak naprawdę chodzi tu o strategię marketingową i sprzedażową oraz budowanie ekosystemy przyjaznego, łatwego oraz bezpiecznego dla użytkownika.
Źródło: XiaomiToday