Jeden z najbardziej znanych chińskich blogerów motoryzacyjnych portalu Weibo (chiński Twitter) na swoim profilu opublikował post przeznaczony dla entuzjastów motoryzacji i miłośników technologii.
Jialiang car life udostępnił niedawno film przedstawiający długo oczekiwane wejście Xiaomi do branży motoryzacyjnej. Materiał ten wywołał falę ekscytacji w całej branży. Pomimo intrygującego kamuflażu, MS11 prezentował wyraźne elementy projektowe, które idealnie pasowały do oryginalnej mapy koncepcyjnej nie pozostawiając wątpliwości, że to niezwykłe dzieło należy do Xiaomi.
Xiaomi MS11
Na nagraniu wideo widać, że pojazd nadal jest mocno zamaskowany ukrywając jego prawdziwe szczegóły konstrukcyjne. Po bliższym przyjrzeniu się, bloger zauważył wyraźny trójkątny zarys reflektorów, który uderzająco przypominał ręcznie malowaną mapę koncepcyjną samochodu Xiaomi.
Podekscytowanie rosło gdy bloger przystąpił do analizy wymiarów samochodu. Jego rozmiary przerosły jego oczekiwania, okazując się „niezwykle dużym” i prawdopodobnie plasującym się w segmencie klasy B+ pojazdem. Zwrócił on również uwagę na bardzo nisko osadzone nadwozie wpasowujące się w sportowy charakter samochodu.
Wejście Xiaomi do branży motoryzacyjnej było przedmiotem wielu spekulacji odkąd firma ogłosiła zamiar zbudowania samochodu w 2021 roku. Rozwój ich pierwszego samochodu spotkał się z dużym zainteresowaniem, wzbudzając ciekawość zarówno entuzjastów jak i ekspertów branżowych. Prezes Xiaomi Group – Lei Jun, poinformował, iż komercyjny samochód firmy ma trafić na rynek w 2024 roku.
W miarę postępów prac osiągnięto znaczące postępy. Do końca 2022 roku pojazd inżynieryjny Xiaomi oficjalnie zjechał z linii produkcyjnej, co stanowiło kluczowy krok na drodze rozwoju samochodu. Ponadto rygorystyczne testy zimowe, którym poddano ten pojazd zakończyły się pomyślnie. Potwierdziły one osiągi i niezawodność pojazdu w trudnych warunkach pogodowych.
Zbliżająca się premiera pierwszego samochodu Xiaomi wywołało poruszenie w branży motoryzacyjnej i wśród entuzjastów technologii. Dzięki silnej obecności marki jak i historii przełomowych innowacji wejście Xiaomi na rynek samochodowy było obietnicą wprowadzenia świeżych pomysłów i konkurencji w tej branży.
Źródło: xiaomiui, XiaomiToday