Google wciąż rozwija swoją aplikację wiadomości tekstowych. Tym razem apka ta otrzymać ma funkcję automatycznej rezygnacji ze subskrypcji przysyłanych za pomocą wiadomości tekstowych.
Wiadomości Google z nową funkcją
Codziennie różne organizacje i podmioty wysyłają miliony zautomatyzowanych wiadomości tekstowych w celach marketingowych, promocyjnych lub informacyjnych. Większość organizacji pozwala użytkownikom zrezygnować z otrzymywania tych wiadomości tekstowych, odpowiadając „STOP”, ale nie każdy o tym wie, zwłaszcza jeśli taka wiadomość nie wspomina o tym wprost. Wiadomości Google wprowadzają nową funkcję, która pomaga poinformować użytkowników, że mogą zrezygnować z subskrypcji zautomatyzowanych wiadomości tekstowych.
Niedawno portal AndroidAuthority zauważył nowy tekst na dole ekranu, który pytał, czy chcemy „wypisać się, aby przestać otrzymywać wiadomości”. Po kliknięciu „Wypisz się” wyświetlił się arkusz z pytaniem, dlaczego chcemy się wypisać. Arkusz zawierał poniższe pięć opcji:
- „Niezapisany”.
- „Zbyt wiele wiadomości”.
- „Nie jestem już zainteresowany”.
- „Spam”.
- „Inne”.
Wybranie opcji „Spam” powodowało wyświetlenie się pola wyboru z dodatkową opcją zgłoszenia nadawcy w trakcie wypisywania się, podczas gdy wybranie opcji „Inne” powodowało wyświetlenie pola tekstowego, w którym można dokładnie określić, dlaczego rezygnujemy. Funkcja ta zastąpiła istniejący przycisk Blokuj i zgłoś spam umieszczony na dole czatów, chociaż ten ostatni nadal jest dostępny w menu czatu.

Po wysłaniu polecenia „STOP” pod wiadomością pojawił się komunikat „Wysłano prośbę o anulowanie subskrypcji”. Następnie w prawym dolnym rogu pojawił się przycisk „START”, który można nacisnąć, aby ponownie zapisać się na automatyczne wiadomości tekstowe od nadawcy.
Kiedy po raz pierwszy portal zauważył tę funkcję w analizie pliku APK poinformował, iż pojawi się ona również w RCS Business Messages (RBM) co potwierdziło także Google, a jest ona stopniowo udostępniana użytkownikom zarejestrowanym w programie beta dla Google Messages.
Miejmy nadzieję, że firmy spełnią prośbę użytkownika o anulowanie subskrypcji, ale jeśli okaże się to nie możliwe to w wątku wiadomości, muszą wysłać link, pod którym użytkownik może zarządzać subskrypcją. Natomiast „Niezbędne” wiadomości, takie jak jednorazowe hasła i powiadomienia o określonych usługach, do których użytkownik się zapisał, nadal będą dozwolone.
Dodajmy, że funkcja ta jest stopniowo wdrażana przez Google, lecz zajmie to jakiś czas, aż trafi ona do wszystkich użytkowników.
Źródło: androidauthority