Flagowe smartfony z serii Xiaomi 15 sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Czemu producent zawdzięcza taki wielki sukces?
Rekordowa sprzedaż Xiaomi 15
Poniższa informacja pochodzi od chińskiego blogera z portalu Weibo Digital Chat Station. Ujawnia on, że seria Xiaomi 15 jest jedyną flagową linią produktów premium, która przekroczyła granicę dwóch milionów sztuk sprzedanych do 12 stycznia. Na drugim miejscu znalazła się seria Huawei Mate 70, z prawie 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy. Vivo i Oppo zajmują trzecie i czwarte miejsce, osiągając odpowiednio sprzedaż na poziomie 1,2 miliona i 1 miliona sztuk.

Co zatem napędza sukces serii Xiaomi 15 ? Wszystko kręci się wokół strategii „produktu przebojowego”, której przewodzi wiceprezes Xiaomi Group Lu Weibing. Zamiast zalewać rynek licznymi opcjami, Xiaomi skupiło swoje zasoby na tworzeniu wyróżniających się urządzeń o najwyższych specyfikacjach w nieprzesadnych cenach i to się bardzo opłaciło. Seria Xiaomi 15 charakteryzuje się najwyższej klasy wydajnością, aparatami nowej generacji i eleganckimi wzornictwem klasy premium.

Trzeba przyznać, iż Mate 70 firmy Huawei również wywołał poruszenie na rynku, pomimo późnego wejścia do flagowej oferty na rok 2024. Analitycy przewidują, że sprzedaż tego modelu osiągnie poziom 10 milionów sztuk. To dowodzi, że powrót Huawei jest zauważalny, zwłaszcza po latach zmagań z sankcjami USA.
Według Counterpoint Research Huawei oficjalnie odzyskał pozycję lidera na chińskim rynku smartfonów, zdobywając przy tym 18,1% udziału w rynku w czwartym kwartale 2024 r. To ogromny zwrot akcji dla tej marki, a serie Nova 13 i Mate 70 napędzają wzrost dzięki silnemu skupieniu się na samodzielności i krajowej produkcji chipów. Xiaomi nie pozostaje daleko w tyle z udziałem na poziomie 17,2%, tuż za nim jest Apple z 17,1% udziałem.
Tak wielki sukces jak sprzedaż dwóch milionów sztuk w tak krótkim czasie od premiery to niebywały sukces dla Xiaomi. Zobaczymy czy po debiucie na rynku globalnym ten trend sprzedaży nadal się utrzyma.
Źródło: gizmochina