To wydarzenie, które z pewnością nie umknęło większości fanów Xiaomi. 12 maja br. otwarto oficjalny sklep stacjonarny – Mi Store.
Stołeczne Centrum Handlowe “Arkadia” stało się miejscem, w którym można teraz zakupić nie tylko telefony, ale i pozostałe urządzenia z oferty chińskiego giganta. Oczywiście nie wszystkie, jednak o tym za chwil kilka…
Uroczystość rozpoczęła konferencja prasowa, prowadzona przez przedstawiciela PR ABC Data – Szymona Solnicę. Oprócz przedstawicieli firmy ABC Data – przypomnijmy, oficjalnego przedstawiciela Xiaomi w Polsce i w Europie – w imprezie udział wzięli zaproszeni goście, wśród których z pewnością rozpoznacie znajome twarze, kojarzące się z vortalami technologicznymi.
Wśród osób obecnych na konferencji i otwarciu sklepu nie zabrakło m.in. Claire Tan (Xiaomi EE Regional Markerting Manager), Kamila Wojtyry (Social Media & Marketing Manager) czy Grzegorza Chlebowskiiego (Xiaomi, Retail Key Account Director).
Na początku konferencji, głos zabrali członkowie zarządu ABC Data: prezes – Ilona Weiss, wiceprezes – Andrzej Kuźniak oraz szef działu Xiaomi ABC Data – Łukasz Łyżwa. W skrócie podsumowali to, co w odniesieniu do firmy Xiaomi wydarzyło się do tej pory, a także to, co czeka nas w najbliższej czy w dalszej przyszłości. Warto zauważyć, że produkty z Mitu w tle dostępne są nie tylko w Polsce, ale i w coraz to nowych krajach europejskich.
Na uwagę przy tym zasługuje fakt, że ABC Data otrzymała od Xiaomi nagrodę “Golden Partner Award”, w uznaniu wkładu ABC Data w budowę i rozwój kanału sprzedaży Xiaomi oraz zapewnienie pełnego wsparcia i obsługi komunikacyjnej tej marki w Polsce.
Co z pewnością interesuje użytkowników, to fakt, że ABC Data jest przygotowana do sprzedaży praktycznie wszystkich urządzeń Xiaomi. I mówimy tu nie tylko o smartfonach czy tabletach, ale i o urządzeniach – gadżetach, będących elementami składowymi całego ekosystemu.
Po zakończeniu konferencji, zaproszeni goście mieli okazję jako pierwsi wejść do sklepu, zapoznać się z jego ofertą, a nawet zrobić zakupy w komfortowych warunkach.
Nad bezpieczeństwem sklepu i znajdujących się w nim osób czuwali panowie z ochrony. ;)
O godzinie 10.00 otwarto sklep dla klientów. Jak dotąd nie dotarły żadne informacje o urazach czy bójkach, jednak zainteresowanie było spore. Na potwierdzenie warto napisać o tym, że hulajnogi elektryczne rozeszły się w zaledwie 17 minut! ;)
Nie mniej osób zainteresowanych było znacznie mniej niż podczas otwarcia wyspy Xiaomi w Krakowie. Najprawdopodobniej było to spowodowane tym, że ABC Data uruchomiło kilka wyprzedaży błyskawicznych, trwających w 3-godzinnych interwałach, począwszy od godziny 11.00 w sobotę. Można było m.in. zakupić phablet Mi Note 2 za kwotę zaledwie 999 PLN. Niestety, jak na złość, strona co raz to odmawiała posłuszeństwa. Pozostaje mieć nadzieję, że osobom, które oczekiwały na promocje, udało się kupić urządzenia w promocyjnych cenach.
O czym warto wspomnieć? Po pierwsze o tym, że w ofercie sklepu stacjonarnego znajdziecie około 100 różnych produktów, co w przypadku sklepu firmowego jednej marki jest sporym osiągnięciem. Po drugie, w najbliższym czasie (kwestia prawdopodobnie kilku tygodni), do oficjalnej dystrybucji i sprzedaży trafią notebooki Mi Air, a także odkurzacze Mi Vacuum Cleaner oraz rowery elektryczne Mi QiCycle. Po trzecie, i to jest zła wiadomość dla osób oczekujących na pojawienie się w Polsce telewizorów, te urządzenia nie trafią prędko do sprzedaży na naszym rynku. Są one na tyle specyficzne, że nie wystarczy zlokalizowanie ich menu czy nawet całego systemu (nakładki). Jak podkreśla Łukasz Łyżwa, trwają rozmowy z operatorami serwisów – choćby Netflix czy HBO – jednak są one czasochłonne. Telewizory muszą na rynek trafić z pełnym kontentem, do oferowania jakiego zostały przygotowane przez producenta. Podpisanie stosownych umów dookólnych jest zatem warunkiem bezwzględnym do tego, abyśmy mogli Mi TV zakupić w polskich sklepach.
A czy Wy odwiedziliście sklep Mi Store w dniu otwarcia…? Jakie są Wasze wrażenia?