Niebieski komunikat „Anuluj subskrypcję” trafia jako dedykowany przycisk do internetowej wersji Gmaila.
W internetowej wersji Gmaila zaczęły pojawiać się bardziej rygorystyczne zasady Google dotyczące nadawców masowych w Gmailu, mające na celu ograniczenie spamu i znaczne ułatwienie anulowania subskrypcji niechcianych e-maili. Pogrubiony niebieski napis „Anuluj subskrypcję” pojawia się teraz obok nazwy nadawcy, obok znacznika weryfikacji (jeśli go posiada) i adresu e-mail. Przeprojektowany przycisk odchodzi od skromnej wersji z 2014 z prostym szarym tekstem i podkreśleniem.
Gmail wprowadza zmiany
W październiku Google rzuciło wyzwanie, ustawiając próg współczynnika spamu dla nadawców masowych wiadomości e-mail. Google informowało, iż dziennie wysyłane jest 5000 wiadomości w Gmailu z różnych firm. Limit ten ma na celu zminimalizować bombardowanie użytkowników. Wszystko to stanowi część planu Google mającego na celu kontrolowanie niechcianych wiadomości.
Od lutego 2024 r. nadawcy masowych wiadomości e-mail będą musieli zapewnić użytkownikom Gmaila łatwe opuszczenie list mailingowych jednym kliknięciem przycisku rezygnacji z subskrypcji. Jeśli korzystasz z internetowej wersji Gmaila, być może zauważyłeś już nową, wyróżniającą się opcję anulowania subskrypcji.
W przeciwieństwie do poprzedniej wersji pogrubiony przycisk wymaga teraz potwierdzenia, zanim Google podejmie próbę anulowania subskrypcji w Twoim imieniu, automatycznie wysyłając wiadomość e-mail z Twojego konta. Dodatkowo, gdy użytkownik najedzie kursorem na wiadomość w skrzynce odbiorczej, skrót ten pojawi się również po prawej stronie, przed Archiwizuj i Usuń.
Pogrubiony przycisk prawdopodobnie zadebiutuje również w Gmailu dla Androida. W zeszłym miesiącu Google zostało przyłapane na testowaniu tej funkcji w systemie Android w celu zrównania wersji mobilnej z wersją internetową.
Źródło: androidcentral