W związku z pytaniami użytkowników POCO F6 Pro, POCO F6 i POCO X6 Pro 5G, a także klientów firmowych chcących zakupić takie telefony m.in. celem nagrywania połączeń postanowiliśmy sprawdzić czy na wyżej wymienionych modelach jest to możliwe. Pytania o kwestię dzwonienia po Wi-Fi pojawiają się, ponieważ nie zawsze operatorzy GSM w naszym kraju mają aktualną listę kompatybilnych urządzeń z tą technologią.
Np. taki Orange, którego lista urządzeń kompatybilnych z Wi-Fi Calling na dzień pisania tego tekstu dla serii POCO była aktualizowana 28.08.2024, to nie znajdziemy na niej najnowszych modeli z 6-stej serii. Natomiast dla operatorów T-Mobile czy Play seria POCO w ogóle nie istnieje, więc operatorzy ci mają gdzieś czy na liście jest Xiaomi – choć Apple zawsze pozostaje aktualne u wszystkich…
Czym jest Wi-Fi Calling i do czego może nam się przydać?
Wi-Fi Calling to usługa, która umożliwia wykonywanie połączeń telefonicznych oraz wysyłanie wiadomości tekstowych przez sieć Wi-Fi, zamiast tradycyjnej sieci komórkowej. Funkcjonalność ta jest szczególnie przydatna w miejscach, gdzie zasięg sieci komórkowej jest słaby lub niedostępny, ale dostępna jest stabilna sieć Wi-Fi. Dzięki Wi-Fi Calling użytkownik może wykonywać połączenia telefoniczne i korzystać z usług SMS/MMS nawet w pomieszczeniach, gdzie normalnie zasięg telefonii komórkowej jest ograniczony, na przykład w budynkach o grubych ścianach, w piwnicach czy w odległych lokalizacjach.
Usługa ta może być bardzo pomocna dla osób mieszkających lub pracujących w obszarach o słabym zasięgu, podróżujących do miejsc o niestabilnym sygnale komórkowym, a także dla osób przebywających za granicą, które chcą uniknąć wysokich kosztów roamingu. Dodatkowo, Wi-Fi Calling pozwala na płynniejsze i bardziej niezawodne połączenia, gdy sieć komórkowa jest przeciążona. Usługa jest zazwyczaj dostępna bez dodatkowych opłat, ale wymaga aktywacji i odpowiedniego ustawienia w telefonie, jak również wsparcia ze strony operatora telekomunikacyjnego.
Obsługa Wi-Fi Calling dla modeli POCO
Korzystając z możliwości i posiadania karty Orange i Play sprawdzamy, które modele POCO 6 obsługują dzwonienie po Wi-Fi:
Nazwa modelu | Czy obsługuje Wi-Fi Calling? |
---|---|
POCO F6 PRO | TAK |
POCO F6 | TAK |
POCO X6 PRO | TAK |
Na każdym z posiadanych przez nas modeli po włożeniu karty SIM Orange i Play mogliśmy otrzymać komunikat z systemu o możliwości włączenia dzwonienia po Wi-Fi, a także po połączeniu z siecią bezprzewodową w prawym górnym rogu ekranu pojawiała się ikonka Wi-Fi Calling. Sprawdzenie odbyło się zarówno na systemie Global, jak i na MIUIPolska/xiaomi.eu dla modeli POCO F6 Pro i POCO F6.
Opcję można aktywować w: Ustawienia > Karty SIM i sieci mobilne > (karta SIM) > Połączenia z Wi-Fi
Jak sprawdzić czy Wi-Fi Calling faktycznie działa?
- Włącz tryb Samolot (na pasku statusu będzie ikona samolotu)
- Z rozwijanego paska powiadomień włącz przełącznik Wi-Fi i poczekaj na połączenie z zapisaną siecią
- W dialerze wykonaj połączenie do jakiegoś numeru.
- Jeśli Wi-Fi Calling działa to będzie to możliwe i na ekranie połączenia pojawi się ikonka Wi-Fi Calling
Podsumowując wyżej wymienione modele obsługują Wi-Fi Calling (przynajmniej w Orange i Play, a także o czym informują inni użytkownicy tych modeli także w Plusie i T-Mobile), przy czym nic nie stoi na przeszkodzie by u każdego operatora ta funkcja działała. Telefony same w sobie tę technologię posiadają, więc wystarczy że dany operator świadczy taką usługę dla swoich klientów i funkcja ta jest automatycznie aktywowana po przestawieniu stosownej opcji w systemie.
Jakby ktoś posiadał działające Wi-Fi Calling na tych modelach u innych operatorów to prosimy o informację w komentarzach to uzupełnimy tekst.