Xiaomi ze środy na czwartek 29.02.2024 wydało aktualizację systemu, która okazuje się być wadliwa. Po instalacji urządzenia przestają się uruchamiać do systemu i zapętlają się, aż uruchomią się samoczynnie w Mi Recovery 5.0.
Aktualizacja – 2 marca, 8:10
Na Xiaomi Community pojawił się kolejny komunikat:
Xiaomi jest świadome sytuacji związanej z aktualizacją wtyczki systemowej powodującą bootloopy na niewielkiej liczbie urządzeń. Odpowiednie aktualizacje zostały usunięte ze źródeł internetowych.
W przypadku osób dotkniętych tą sytuacją Xiaomi szybko opracowuje metody naprawy. Prosimy dotkniętych użytkowników o kontakt z oficjalnymi lokalnymi kanałami obsługi posprzedażowej w celu uzyskania wsparcia. Prosimy o niepodejmowanie prób samodzielnej naprawy bez konsultacji z oficjalnymi lokalnymi kanałami posprzedażowymi, ponieważ może to spowodować utratę wszelkich danych, które nie zostały zarchiwizowane.
Przepraszamy za niedogodności i dziękujemy za cierpliwość w tym czasie.
Xiaomi Community
Aktualizacja – 1 marca, 8:40
Na angielskim kanale Xiaomi na Telegramie pojawił się następujący komunikat:
Drodzy Użytkownicy Xiaomi,
Chcielibyśmy poinformować, że niedawno zidentyfikowaliśmy problem związany z aktualizacją System UI Plugin na urządzeniach z MIUI, powodujący bootloop u niektórych użytkowników. Zdajemy sobie sprawę z niedogodności, jakie może to powodować i szczerze przepraszamy za wszelkie zakłócenia.
Nasz zespół techniczny pilnie pracuje nad jak najszybszym rozwiązaniem tego problemu. Sprawa ta jest traktowana priorytetowo i przeprowadzamy dokładną analizę w celu zidentyfikowania pierwotnej przyczyny i wdrożenia odpowiedniego rozwiązania.
W międzyczasie zalecamy, aby użytkownicy, których to dotyczy, powstrzymali się od wykonywania aktualizacji System UI Plugin do czasu wdrożenia rozwiązania. Zależy nam na zapewnieniu stabilnego i niezawodnego doświadczenia dla naszych użytkowników i poświęcamy wszystkie niezbędne zasoby, aby szybko rozwiązać ten problem.
Doceniamy cierpliwość i zrozumienie, gdy pracujemy nad rozwiązaniem tej sprawy. Będziemy na bieżąco informować o wszelkich istotnych zmianach.
Z wyrazami szacunku,
kanał Mi Fans Home na Telegramie, 1 marca 2024 r.
Aktualizacja – 15:30
Według naszych analiz problem powoduje aktualizacja aplikacji systemowej System UI Plugin. Pewne jej wersje (powyżej 15.0.1.19.1) są niekompatybilne z MIUI 14 (działają tylko na HyperOS) i powodują czarny ekran, a w konsekwencji restart (najpierw do systemu, później do recovery). Xiaomi najprawdopodobniej pomyliło się i opublikowało aktualizację w wersji pod HyperOS dla użytkowników MIUI. Sugerujemy nie instalować aktualizacji tej aplikacji (a w przypadku jej instalacji trzeba niestety wyczyścić dane, tak jak na dole artykułu).
Problem dotyczy wszystkich telefonów na MIUI 13/14 Global. Telefony z HyperOS nie mają tego problemu.
Komunikat Xiaomi – 13:30
Skierowaliśmy pytanie w sprawie dzisiejszych problemów. Otrzymaliśmy krótką, lakoniczną odpowiedź:
Badamy przyczyny i rozwiązania. Przepraszamy i dziękujemy za cierpliwość w tym czasie
Aktualizacja do MIUI Global
Wadliwa aktualizacja nie dotyczy systemu z MIUIPolska.pl, a tej wydanej przez Xiaomi na telefony z wersją Global.
Z raportów użytkowników wiemy, że póki co problem dotyczy telefonów z Global EEA czyli m.in. z Polskiej dystrybucji w tym od operatorów np. Orange.
Jak naprawić telefon po wadliwej aktualizacji od Xiaomi?
Na chwilę obecną jedyną możliwością naprawy jeśli telefon nie ma gwarancji i serwis CCS odmówi jego przyjęcia jest skasowanie danych w opcji Wipe Data. Proces ten usunie wszelkie dane znajdujące się w telefonie!
Przed przystąpieniem do poniższej czynności należy sprawdzić w CCS czy telefon nie jest czasem objęty gwarancją i bezpłatnym usunięciem usterki z pozostawieniem danych.
W Mi Recovery (górny przycisk głośności + power)
- Wipe Data > przycisk POWER zatwierdza
- Wipe All Data
- Confirm
- Back to Main Menu
- Reboot > Reboot to System
