Jump to content

Zakup sprzętu Xiaomi - ChRL vs. PL a sprawa gwarancji


Recommended Posts

Witam.

Jako że interesuję się zarówno technologiami jak i produktami sprowadzonymi z Państwa Środka, obserwuję markę Xiaomi od dawna. Teraz natomiast przymierzam się do zakupu mojego pierwszego telefonu z ich stajni. Obejrzałem konferencję Hugo i mi5 zapowiada się nieźle. Wszyscy wiemy, że ostatnimi czasy na Allegro pojawia się masa Januszów i Grażynek, którzy sprowadzają sprzęt z Chin i sprzedają go w naszym kraju. oczywiście z gwarancją realizowaną na miejscu. Pojawiły się także "oficjalne sklepy", które w zasadzie działają w ten sam sposób :-P Moje pytanie brzmi: czy warto dopłacać do sprzętu od polskiego dystrybutora? Wszyscy dobrze wiemy, że gwarancje nie uwzględniają ani uszkodzeń mechanicznych (upadek, zalanie, różnica temperatur), ani uszkodzeń powstałych z powodu ingerencji w soft (nieudana próba instalacji MIUIPolska). Koniec końców, i tak za naprawę najpewniej zapłacimy.

Czy ktoś jednak koledzy ma doświadczenia z gwarancją realizowaną w Chinach. Ile trwa proces gwarancyjny? O ile bardziej jest wydłużony? Czy jest sens dopłacać te kilka stówek polskiemu dystrybutorowi i mieć spokój, czy może zamawiać z Chin i liczyć na to, że nie naliczą VATu? Ja miałem już dwa telefony kupione na Ali: Jiayu G3t i Coolpada 7320. Z pierwszym nie miałem żadnych problemów i służył mi wiernie. Drugi leży uceglony, bo uwaliłem bootloader a przy obecnym kursie dolara, nie opłaca mi się nawet go odsyłać i próbować naprawiać. Także no... mieszane uczucia :D

Proszę Was wszystkich o odpowiedzi, szczególnie tych którzy mieli jakieś przykre przygody i "ciągali się" z Chińczykami :)

Pozdrawiam
szakisz

Edited by szakisz
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
U mnie naprawa kamery na gwarancji w Chinach trwała 3 miesiące. Jednak naprawili i mam oryginalna plombe. Wolę prawdziwy serwis MI niż tych amatorów z Czech

To sie przeprowadz do Chin i kup sobie xiaomi. Serwis bedziesz mial pod nosem.

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...
Dnia Sat Mar 05 2016 o 08:27, Acid napisał:

Sam jesteś amator.

Wysłano z Mi4c

Acid już u Pana z Czech naprawiałem. Super, profeska w 100%. Byłem bardzo zadowolony. A teraz już dwa tygodnie nie odpowiadają na zgłoszenie reklamacyjne. Czyżby sklep zwijal żagle ?

Link to post
Share on other sites

Sklep tak. Serwis Jiriego nie choć ma dużo roboty. Stąd nie lubię stwierdzenia że Jiri jest amatorom bo to nieprawda. On umie rzeczy, których ja nie umiem i duzo się od niego nauczyłem.

Sklep to inna bajka.

Wysłane z mojego MI 5

Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Acid napisał:

Sklep tak. Serwis Jiriego nie choć ma dużo roboty. Stąd nie lubię stwierdzenia że Jiri jest amatorom bo to nieprawda. On umie rzeczy, których ja nie umiem i duzo się od niego nauczyłem.

Sklep to inna bajka.

Wysłane z mojego MI 5
 

Masz płyty główne do redmi2. Pamięć padła. Ile by u Ciebie kosztowała wymiana?

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...