Jump to content

Honkong goldway + DHL / VAT?


Paciula

Recommended Posts

Chcę kupić z ali od goldway redmi note 2, wychodzi 122 dolary + 12 dolarów DHL, przy normalnej paczce bez dhl przeważnie ostatnio narzucają VAT, wiem że top one z ali z dhlem omija VAT czy przy zamawianiu od goldway bo maja bardzo atrakcyjna cene + dhl tez ominie sie VAT czy loteria jak przy zwyklej paczce?
Ktos moze zamawial od nich juz paczke?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Paciula napisał:

Chcę kupić z ali od goldway redmi note 2, wychodzi 122 dolary + 12 dolarów DHL, przy normalnej paczce bez dhl przeważnie ostatnio narzucają VAT, wiem że top one z ali z dhlem omija VAT czy przy zamawianiu od goldway bo maja bardzo atrakcyjna cene + dhl tez ominie sie VAT czy loteria jak przy zwyklej paczce?
Ktos moze zamawial od nich juz paczke?

Top one omija vat, bo wysyla do UK, gdzie paczka jest przepakowywana i wysylana europejskim kurierem.

Goldway nie ma takiej uslugi, oni z chin wysylaja bezposrednio kurierem i tutaj na dhl lezy odpowiedzialnosc za clo/vat itd... Oni raczej sie do tego przykladaja i wedlug sporej grupy osob, vat jest pewniejszy niz w przypadku zwyklej poczty i trafieniu do sortowni poczty polskiej.  

Link to comment
Share on other sites

Dokladnie, do tego dhl dolicza sobie prowizje od VAT wiec zalezy im na tym zeby tą paczke opodatkowac. Oni chyba sami są jak celny bo mialem sytuacje ze rano o 6 paczka przyleciala do pl, a o 12 mialem juz ją w domu ovatowaną. W sumie w 3 dniu od wyslania przyszla do mnie

Wyslane z G7 przez Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, PurpleHaze napisał:

wedlug sporej grupy osob, vat jest pewniejszy niz w przypadku zwyklej poczty i trafieniu do sortowni poczty polskiej.  

Zapewne spora grupa osób nie zgodzi się z tą teorią, bo ich zazwyczaj Vat omija przy wysyłkach DHL.

54 minuty temu, tpawel napisał:

do tego dhl dolicza sobie prowizje od VAT wiec zalezy im na tym zeby tą paczke opodatkowac.

Może jakieś dowody na głoszenia tak debilnych tez? Bo pobieranie opłaty za odprawę celną to nie bardzo to samo co "prowizja od Vat". Ale Tobie widocznie się należało.

 

1 godzinę temu, Paciula napisał:

czyli najlepiej po prostu brac poczta i ryzykowac.

Jest ryzyko jest zabawa. :D Zaoszczędzisz na przesyłce, a Vat dostaniesz albo nie. Według sporej grupy osób vat w zwykłej poczcie jest pewniejszy niż w przypadku kuriera. :P

Link to comment
Share on other sites

I tak wychodzi mnie taniej niz z PL czy z CZ nawet z VATem, wiec mentalnie jestem na to przygotowany chociaz nie ukrywam ze skakal bym z radosci bez vatu;p
PS. Cena 120$ za Redmi note 2 to okej czy poczekac do 15 jeszcze bo szybciej i tak goldway nie wysle moze jeszcze taniej cos bedzie albo jakis kupon?

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem ze ktos moze miec gorszy dzien,ale nie uwazasz ze przesadzasz? Toczy sie tu normalna dyskusja, a Ty ciagle kogos atakujesz.

Co do twojej oplaty za odprawe celną to gdybys mial racje to za kazdą paczke by sie placilo, kazda przechodzi odprawe. A placi sie tylko za ovatowaną, wiec to nie prowizja za odprawe,a za ovatowanie.

Wyslane z G7 przez Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Bo wypisywanie rzeczy nie mających potwierdzenia w rzeczywistości powinno być piętnowane z całą stanowczością. Później trafi się drugi głupek, który powieli taką plotkę (bo inaczej tego nazwać nie można).

Szanse na VAT są takie same i przy przesyłkach pocztowych i przy kurierach i wynoszą 50%. Większość przesyłek jest odprawiana na dokumentach zbiorczych, tylko pojedyncze są kontrolowane.

"Bagaż/rzeczy osobiste są poddane ograniczeniom w odniesieniu zarówno do bagażu pozostawionego bez opieki, jak również do towaru/upominków, które będą kierowane do osoby prywatnej w rozsądnej ilości i przeznaczonej tylko do użytku własnego.

  • Próg wartości- mniej niż 1000 juanów (153 dolary)
  • Jeżeli przesyłka zawiera wyłącznie jeden przedmiot, to wciąż może być rozliczana jako rzecz osobista, nawet jeżeli jej wartość przekracza 1000 juanów. Jednakże agencje celne zastrzegają sobie prawo do zatwierdzania przewozu lub jego zwrotu do miejsca jego pochodzenia.
  • Wymogi formalne do odprawy celnej:
    - Do bagażu pozostawionego bez nadzoru: paszport z ważną wizą oraz stemplem potwierdzającym wjazd/ wyjazd przy imigracji. Formularz dotyczący deklaracji bagażowej opieczętowany na granicy celnej wraz z wykazem towarów.
    - Dla towarów/upominków przesłanych do osób prywatnych: kopia dowodu osobistego odbiorcy, szczegółowy wykaz towarów/upominków oraz faktura proforma."

http://www.dhl.com.pl/pl/express/obsluga_celna/dokumenty_celne/customs_guidelines_china.html

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ty swoje a ja wiem swoje, przy kurierze szanse na VAT są duzo wyzsze. Potwierdzone praktyką a nie teorią ktorą wrzucasz. I ostani raz pisze zebys spuscil z tonu. Pomimo tego ze zacząles, nie zgadzam sie zTobą w ogole nie wyzywam Cie od głupków. Nie, nie jestes anonimowy w Internecie.

Wyslane z G7 przez Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Panowie, zamówiłem w przeciągu ostatniego roku okolu 8 przesyłek poczta lotnicza i 1 dhl.

ta dhl dostała vat do opłaty, te lotnicza ani jedna, ale jedna z nich była sprawdzana (ale byla niskiej wartosci rzeczywistej, co za tym idzie deklarowanej) i nie dostała vat.

Znajomki brali również dhl i zwyklą lotniczą.

Niestety w 100% potwiedziło się to iż w dhl sprawdza - dostawalismy vat do oplacenia, w przypadku lotniczych - tylko niewielka czesc z nich byla kontrolowana

 

Link to comment
Share on other sites

Ale po co te gówno-burze? Prawdą jest, że na DHL łatwiej trafić na VAT/cło, ale... Wszystko (tak jak z PP) zależy od Twojej lokalizacji... ja zamawiam DHL bo u mnie albo nie naliczają, albo naliczają sobie od wartości deklarowanej (Gdańsk). Jeszcze ani razu nie miałem naliczonej opłaty na DHL od wartości rzeczywistej(w sumie, ja zawsze proszę sprzedawców, aby jak już chcą zaniżać to niech to jest kwota powyżej tych ~45$, zazwyczaj wpisują w okolicach 70-90$, przynajmniej przy zakupie telefonów, reszta to drobiazgi, etui, szkiełka etc.). Z pocztą jest w sumie podobnie, jeszcze VAT mi nie naliczyli, a różne rzeczy już kupowałem, ale np. takie Zabrze, to praktycznie 100% VAT... 

Reasumując, czynników jest wiele, ale pewne jest jedno, VAT, albo będzie, albo nie :D.

Link to comment
Share on other sites

  • mrosi locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...