maniek90 Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Cześć, Tak bardzo się cieszyłem funkcjonalnością tego telefonu, że po ok. tygodniu odkąd mi przyszedł padł na dobre. Przedwczoraj wieczorem 2 razy mi się samoistnie zresetował, a wczoraj wyłączył się podczas wysyłania smsa i do teraz nie mogę go uruchomić. Wyciągałem baterie, podpinałem do ładowania i jedyne co się dzieje czasami to pojawi się logo i zaraz się wyłącza, czasem gdy zalaczy sie wyswietlacz to sie też wysypuje (jakby tasma nie laczyla?). Telefonu nigdy nie aktualizowalem, uzywam go tak jak mi przyszedl fabrycznie, nie upadl mi, nie zostal zalany, komputer go teraz nie wykrywa, reset (power + (- lub +)) nie dziala, nic się nie dzieje. Co byście doradzili zrobić? On ma jakś gwarancję, tylko, że jak i gdzie to odesłać (kupiłem o Goldwaya). A refundacja? chyba mi przysługuje jeszcze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
didier01 Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Jeżeli kupowałeś przez Ali to sprobuj może wrzucić spór,że przyszedł uszkodzony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
d3tr0 Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Nawet jak dałeś feedbacka że wszystko ok, to nadal masz możliwość otwarcia sporu że się uszkodził. Otwieraj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddr Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 A co widzi menadżer urządzeń po podłączeniu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek90 Posted February 9, 2016 Author Share Posted February 9, 2016 Menadżer nie widzi nic, żadnych zmian po podłączeniu. Dioda na telefonie się włącza jak podepnę kabel, nic poza tym. Zgłosiłem spór na Aliexpres, dodałem filmik jak próbuje go odpalić. prowadził ktoś kiedyś taki spór, np. z Glodwayem? Jak myślicie jaka będzie reakcja, na co mogę liczyć? I czy długo mam czekać, bo na razie cisza, czy może być tak, że on na ten spór nie zareaguje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddr Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 (edited) Sprawdź czymś innym czy ładowarka i kabel jest ok, jeżeli tak to podepinj telefon i zostaw na 6 godzin. Edited February 9, 2016 by ddr Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek90 Posted February 10, 2016 Author Share Posted February 10, 2016 Podłączyłem do gniazdka dziś rano na ok. 7h, efekt niestety żaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
d3tr0 Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 Spór z tego co pamiętam jak zaczniesz ma 5 dni na reakcje, oni mają teraz nowy rok ciekawe czy ali dało im jakiś zapas czasu bo jak świętują może go nie być przy komputerze. Pewnie tak bo to było by śmieszne gdyby ktoś otworzył spór na full refund z no returning goods. Sprzedawca by trochę stracił jeśli by to przeoczył bo po 5 dniach bez odpowiedzi spór z automatu jest zaakceptowany na twoje warunki. Co zaznaczyłeś w formularzu ? że chcesz odesłać ? rób wszystko oficjalnie w tym oknie pod sporem, niech poda ci adres gdzie odesłać itd. List polecony priorytetowy wyjdzie cie 30zł (do 500g telefon waży 390+ dobre zabezpieczenie wyrobisz się raczej) i numer śledzenia też mu tam podaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek90 Posted February 10, 2016 Author Share Posted February 10, 2016 ^Dziękuję za wskazówki. Dałem full refund i bez odsyłania (bez odsyłania, bo nie wiedziałem do końca czy zaznaczyć odsyłanie). Jak zechce, żebym wysłał, to wyślę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kulig007 Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 Spór z tego co pamiętam jak zaczniesz ma 5 dni na reakcje, oni mają teraz nowy rok ciekawe czy ali dało im jakiś zapas czasu bo jak świętują może go nie być przy komputerze. Pewnie tak bo to było by śmieszne gdyby ktoś otworzył spór na full refund z no returning goods. Sprzedawca by trochę stracił jeśli by to przeoczył bo po 5 dniach bez odpowiedzi spór z automatu jest zaakceptowany na twoje warunki Tak. Ze względu na ich Święto, mają wydłużony ten okres. Czy to na wysyłkę, czy to na reakcję na dispute. ~|~|~|~|~|~ TapTap Tapatalk + MI4W Link to comment Share on other sites More sharing options...
d3tr0 Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 To całe szczęście bo jak dał full refund a chińczyk by zaspal to jeszcze dostał by pełny zwrot kasy a nie o to chodzi bo o naprawę prawdopodobnie jest opcja modify i możesz zmienić że return goods. Ale możesz poczekać najwyżej poprosi żebyś zmienił na właściwe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddr Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 Raz miałem spór z upierdliwym chinolem gdzie perfidnie mi się należał full refund. W pewnym momencie wyhaczyłem, że idą jakieś chińskie święta to przyczekałem z modyfikacją na odpowiedni moment i bach. Tak to bym musiał eskalować i czekać na odpowiedź ali, a trochę to trwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mara44 Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 Tez tak miałem jak ddr trafiłem na jakieś ich święta i chińczyk nie odpisał i Ali przyznało mi full refund bez odsylania Link to comment Share on other sites More sharing options...
baku1991 Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 Ja raz miałem ewidentna sprawę na moją korzyść i eskalowałem i Ali chyba że 3 miesiące zwlekało z odpowiedzią. Także nieraz trzeba bardzo długo czekać. Ale skończyło się tak jak powinno na szczęście. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrosi Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 16 godzin temu, baku1991 napisał: Ja raz miałem ewidentna sprawę na moją korzyść i eskalowałem i Ali chyba że 3 miesiące zwlekało z odpowiedzią. Także nieraz trzeba bardzo długo czekać. Ale skończyło się tak jak powinno na szczęście. W tej sytuacji, bez pełnego kontekstu, to wygląda tragikomicznie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
baku1991 Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 Po prostu produkt nie nadawał się do użytku. Buty miały różną długość języków, różne podeszwy. Sprawa była ewidentna, a aliexpress się ociągało, a Chińczyk nawet 50% nie proponował. A towar nie nadawał się do chodzenia. W sumie od tego czasu się wyleczyłem z butów z chin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek90 Posted February 15, 2016 Author Share Posted February 15, 2016 Cześć, Otrzymałem odpowiedź od Glodwaya w sprawie telefonu, który po tygodniu przestał się włączać. "1. it has a protection film on the battery, could you tell me if you have removed it? 2.if the phone can not power on,maybe you need to send it back to us,we will check it 1.please send full set back to us,please keep the phone in good condition. 2. Pls download a sheet from below link and fill in it , then send to the sheet to [email protected] for record.http://www.aliexpress.com/store/product/Warranty-return-procedure/311331_1672699638.html 3. address listed as below, To: Enhe Liu Addr.: 4C A building CuiQinGe,No. 2057 DongMenBei Road,Luohu district, Shenzhen City,518020,China Tel./ Fax : +86-755-8369 8818 NOTE (DO NOT FORGET) : When you return it back , please write your order number and phone problem on the paper thanks. Please send via regular post. No express. 4.when you send it back to us,please declare the price about $20,and mark it as repaired phone. thanks" Co radzicie teraz zrobić? Nie bardzo rozumiem o co chodzi w punkcie 4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kanapa Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 Zadeklaruj wartość dla urzędu chińskiego - 20 USD. Zwrot złomu do naprawy. Oni rownież maja cło i procedury. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddr Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 Przy wysyłaniu listem poleconym nie ma deklaracji wartości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek90 Posted February 15, 2016 Author Share Posted February 15, 2016 ^Dzięki chłopaki. Właśnie, poradźcie jak to wysłać Pocztą Polską, żeby monitorować przesyłkę, no i wpisać tą wartość 20USD, jak napisał kanapa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddr Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 Listem poleconym priorytetowym. Numer na potwierdzeniu wysłania to numer do śledzenia. Kwoty nie deklarujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek90 Posted March 18, 2016 Author Share Posted March 18, 2016 Cześć, Pomyślałem, że napiszę co z telefonem i jeszcze o coś zapytam. Wysłałem go 23 lutego do Chin i 18 marca, czyli dzisiaj wysyłają go do mnie z powrotem, już naprawionego (był w serwisie) - tak chciałem, nie chciałem zwrotu gotówki. I teraz pytanie, bo Chińczyk prosi, abym zamknął Dispute, ale nie wiem czy to robićteraz, czy dopiero jak telefon przyjdzie. Podał mi on numer trackingowy paczki, że wysłał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fyme Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Nie wiem co myślą inni ale ja bym poczekał Wysłane z mojego Find 5 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
galakty Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Klikniesz anuluj, a nawet nie wiesz czy telefon przyjdzie, albo czy przyjdzie sprawny? Czekaj. Dostaniesz paczkę, sprawdzisz, wtedy zakończysz spór. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kulig007 Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 jw. Nie zamykaj żadnego dispute. Będziesz miał telefon w ręce, sprawny, wtedy możesz to zrobić. Teraz olej to gadanie Chińczyka(możesz mu nawet wyjaśnić, że czekasz aż przesyłka dojdzie). MI4W+MiBand+sMIUI5.11.5+Tapatalk+SwiftKey+FastFingers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts