Setous

aze.com.pl - opinie o sklepie

Recommended Posts

Jako, że to mój pierwszy post i początek przygody z firmą Xiaomi, witam wszystkich ;)

Ostatnio stanąłem przed wyborem sklepu przy zakupie nowego powerbanka i opaski mi band. Przeczytałem wiele opinii o sklepie xiaomi.com.pl i myślałem, że to może być niezła wtopa z mojej strony jeśli u nich zamówię, ale z drugiej strony jedyna sensowa opcja, żebym nie musiał się w miarę martwić o szybkość dostawy (w porównaniu z zagranicznymi portalami), ponieważ powerbanka potrzebuję za 2 tygodnie. Dowiedziałem się też, że czasem nie mają produktów na stanie, pomimo że na stronie widnieje i warto do nich napisać maila z zapytaniem. Tak też zrobiłem, napisałem do nich w niedzielę ok. 23:30, odpowiedź otrzymałem o 23:47, że powerbank jest dostępny od ręki (żeby nie było tak kolorowo, na jednego maila z zapytaniem kilka tygodni wcześniej właśnie o tego nowego powerbanka, odpowiedzi nie otrzymałem). Następnego dnia złożyłem zamówienie, dodając do tego opaskę miband z pulsometrem. Zamówienie zrobiłem ok 11:10, byłem w szoku gdy o 12:36 dostałem maila, że zamówienie zostało zrealizowane i przekazane kurierowi. Paczka dotarła do mnie następnego dnia przed godziną 15. Tak szybko zamówienia jeszcze nigdy nie dostałem, a kupowałem już mnóstwo rzeczy przez internet. Także, być może w tym tkwi sekret ich wysyłek, żeby pisać do nich maile czy mają na aktualnie na stanie dany przedmiot a dopiero potem złożyć zamówienie, wiem że to nie tak powinno wyglądać, ale nic nie jest idealne ;) Ja muszę powiedzieć, że z zakupu u nich jestem bardzo zadowolony. Niestety opaski nie mogę jeszcze przetestować, ponieważ mój sgs3 posiada androida 4.3 i muszę znaleźć chwilę na aktualizację go do wersji 4.4, gdyż dopiero stoję przed wyborem nowego telefonu i na pewno będę musiał się jeszcze was poradzić w tej kwestii ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, krajew4 napisał:

@Bohyn @cvanyy

Obiecany skan warunków gwarancji.

Scan0004.jpg

Prima Aprilis już się skończył, czyli to na poważnie? "Niewłaściwe podłączenie urządzenia bądź też montaż/instalacja". Czyli oni sprzedają telefon z syfiastym softem, a jeżeli się uwali przy instalacji oficjalnego softu, to nie przyjmą na gwarancję bo zwalą na nieprawidłową instalację xD. Nieźle się zabezpieczyli :D. "Uszkodzeń wywołanych nadmiernym obciążeniem produktu" nieźli są, czyli reasumując, gwarancji nie ma :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

"oraz modyfikacji niezatwierdzonych przez firmę Samsung" i dalej już nie byłem w stanie czytać

oczywiście wg gwarancji dostarczana tez jest instrukcja w języku polskim, chyba że oczekują iż każdy Polak potrafi chiński

Edited by Bohyn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.04.2016 o 18:49, Nezumi napisał:

Prima Aprilis już się skończył, czyli to na poważnie? "Niewłaściwe podłączenie urządzenia bądź też montaż/instalacja". Czyli oni sprzedają telefon z syfiastym softem, a jeżeli się uwali przy instalacji oficjalnego softu, to nie przyjmą na gwarancję bo zwalą na nieprawidłową instalację xD. Nieźle się zabezpieczyli :D. "Uszkodzeń wywołanych nadmiernym obciążeniem produktu" nieźli są, czyli reasumując, gwarancji nie ma :D

Dlatego tak ważne aby ludzie mieli świadomość, że mogą skorzystać z rękojmi. Gwarancję na każdy produkt da się tak napisać, że jedynym jej przeznaczeniem jest makulatura. Poza tym sprzedawcy (producenci też) do perfekcji opanowali zbywanie klientów korzystających z gwarancji (choćby pozorowane naprawy do momentu skończenia się gwarancji). Rękojmia jest ustawowa i uniemożliwia sprzedawcom takie kombinacje. Co najlepsze nawet jak ktoś sprzedaje telefon bez "lokalnej" gwarancji i tak powinien przyjąć reklamację z rękojmi, która zawsze obowiązuje sprzedawcę. I dlatego rękojmi tak sprzedawcy nie lubią :P.

Edited by Farnsworth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu wszyscy uczepili się tak tych gwarancji? Te forum pod tym względem jest szczególnie wyjątkowe - tylko gwarancje i gwarancje :)
Olejcie gwarancje, które i tak dają wam mniej praw niż ustawowa reklamacja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak czytam te bzdury to się żyć odechciewa. Ludzie, gwarancja jest DOBROWOLNA. Żaden akt prawny nie nakłada na sprzedawcę obowiązku przyznawania gwarancji na towar. Zwyczajowo się utarło, że jest to 24 miesiące, jednak jak dostaniecie 1 miesiąc to też będzie zgodnie z prawem.

Jednakże...

Ustawowo na każdy towar służy reklamacja z tytułu rękojmi (dawniej niezgodność towaru z umową). Okres ten trwa 24 miesiące. Jednakże domniemanie, iż wada istniała w momencie zakupu występuje jedynie przez 12 miesięcy - tutaj to sprzedawca musi udowodnić, że wada NIE istniała w momencie zakupu jak chce coś ugrać. Po tym terminie trzeba będzie udowodnić, iż wada istniała już w momencie zakupu. Czyli realnie - mamy takie ustawowe 12 miesięcy "dobrej gwarancji ustawowej", po tych 12 miesiącach trzeba się bawić w rzeczoznawców. W razie problemów - Miejski Rzecznik Praw Konsumenta - działa cuda, załatwia wszystko za konsumenta, jeśli trzeba straszy sądem i wytacza procesy w imieniu konsumenta BEZPŁATNIE.

Nie dajcie się naciągać na badziewne gwarancje. Prawo naszego kraju jest bardzo przychylne konsumentom.

P.S. Mówimy o kupnie jako osoba fizyczna u przedsiębiorcy.

Co do sklepu xiaomi.com.pl - u mnie było wszystko OK i jeszcze raz polecę :) Będę miał problem z telefonem - powołam się na ustawę. Zrobią problem? Polubowny Sąd Konsumenta :)

Edited by Hexia

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Hexia napisał:

Jak czytam te bzdury to się żyć odechciewa.

A które to konkretnie bzdury?

36 minut temu, Hexia napisał:

Prawo naszego kraju jest bardzo przychylne konsumentom.

Prawo sobie a świadomość społeczeństwa sobie. Pod względem obsługi po sprzedażowej (gwarancje, reklamacje itp.) jesteśmy trzecim światem. Tu nie chodzi tylko o to żeby prawo było przychylne (a ono aż tak przychylne nie jest tylko się ostatnio poprawiło), ale żeby sprzedawcy szanowali konsumentów.

40 minut temu, Hexia napisał:

gwarancja jest DOBROWOLNA

Owszem. I jako taka jest wyrazem dobrej woli sprzedawcy. Czy myślisz, że jak sprzedawca już na etapie gwarancji kombinuje, to że przy rękojmi nie będzie kombinował? Co nie zmienia faktu, że nie należy mu odpuszczać;).

46 minut temu, Hexia napisał:

Będę miał problem z telefonem - powołam się na ustawę. Zrobią problem? Polubowny Sąd Konsumenta :)

Wystarczy żebyś kupił telefon z oryginalnym softem a później zmienił mu oprogramowanie na nieoryginalne lub odblokował bootloadera. Wtedy sprzedawca ma duże pole popisu nawet w ramach ustawy. Co innego jak od razu Ci sprzeda z xiaomi.eu.

1 godzinę temu, Hexia napisał:

P.S. Mówimy o kupnie jako osoba fizyczna u przedsiębiorcy.

Przedsiębiorca też może jak najbardziej korzystać z rękojmi, która jest uregulowana w Kodeksie Cywilnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Farnsworth

25 minut temu, Farnsworth napisał:

1. A które to konkretnie bzdury?

2. Prawo sobie a świadomość społeczeństwa sobie. Pod względem obsługi po sprzedażowej (gwarancje, reklamacje itp.) jesteśmy trzecim światem. Tu nie chodzi tylko o to żeby prawo było przychylne (a ono aż tak przychylne nie jest tylko się ostatnio poprawiło), ale żeby sprzedawcy szanowali konsumentów.

3. Owszem. I jako taka jest wyrazem dobrej woli sprzedawcy. Czy myślisz, że jak sprzedawca już na etapie gwarancji kombinuje, to że przy rękojmi nie będzie kombinował? Co nie zmienia faktu, że nie należy mu odpuszczać;).

4. Wystarczy żebyś kupił telefon z oryginalnym softem a później zmienił mu oprogramowanie na nieoryginalne lub odblokował bootloadera. Wtedy sprzedawca ma duże pole popisu nawet w ramach ustawy. Co innego jak od razu Ci sprzeda z xiaomi.eu.

5. Przedsiębiorca też może jak najbardziej korzystać z rękojmi, która jest uregulowana w Kodeksie Cywilnym.

1. Wpis Pana marceleqs - totalne nieporozumienie i wprowadzanie w błąd użytkowników.

2 i 3. Wiem, że kombinują, wiem jacy są ludzie, ale... wiem też z doświadczenia, że jest bardzo łatwo wyegzekwować swoje prawa. Po prostu ludziom się nie chce. Wystarczą 2-3 proste wizyty u Rzecznika Praw Konsumentów. To akurat moja dziedzina :P

4. Kwestia popularna w prawie konsumenckim, gdyż telefony są jednym z najczęściej reklamowanych towarów w polsce. Jeżeli w okresie 12 miesięcznego domniemania uszkodzeniu ulegnie samoczynnie wyświetlacz, głośnik, lub inna część sprzętu życzę powodzenia sprzedawcy w udowodnieniu, że to wina oprogramowania :D - przypominam o zasadzie domniemania. Klient nie musi nic udowadniać, lecz sprzedawca.

5. Tak, ale na innych zasadach. Przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy nie jest konsumentem.

Ogólnie podsumowując, faktycznie użeranie się ze sprzedawcami może być problematyczne, jednak nie warto nigdy odpuszczać, bo ta ignorancja nigdy się nie zmieni.

Edited by Hexia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Część. Gdybym wiedział, że są problemy z tym sklepem to bym pewnie nie zaryzykował. (Za późno trafiłem na forum.)
Nie mniej, zakupiłem Mi4c właśnie od nich. Towar dostarczony przez inPost doszedł kolejnego dnia, więc duży plus. Teraz muszę się pomęczyć z wgraniem miuiPolska bo mam ten ich chinski syf. (miui 7.2)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz china stable to wcale nie syf. Podaj numer wydania, bo pewnie masz oficjalne wydania, któremu brakuje tylko polskiego.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Redmi2 napisał:

A po czym wnosisz ze masz syfiaste miui? Przeciez china dev, china stable czy global dev i stable to nie sa syfuaste miui a oryginalne, oficjalne miui na tyvh tekefonach.

Syfiaste to kombinowane przez sprzedawce np. Masz w info o telefonie numer od china stable i dodaney jezyk PL, ktorego china stable i dev nie zawieriaja, oraz w info o telefonie masz np by xiaomi.eu obok numerka china stable, w uodaterze miuipolska itp. To jest syfiaste kombinowane miui.

Myslisz ze romy fastboot china to tez syfiaste miui?

Wracajac do tematu, gwarancja gwarnacja, ale sklep szemrany z duza iloscia negatywoe i problemow ze zwrotami i zamowieniani.

Ja juz wolabym kupic od chinczyka i zdac sie na jego gware niz na laske tego sklepu kretaczy...

Wysłane z mojego 2014811 przy użyciu Tapatalka

Świeży jestem w temacie, mogłem tak tego nie ubierać w słowa. Generalnie mam wersję miui 7.2.4.0 stable chińską z blokadą. Już napisałem do xiaomi o możliwość odblokowania telefonu, poczekam te 3 do 21 dni i zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zamiar u nich kupić, pozwolić im instalować to co tam chcą zainstalować czy powiedzieć zeby nie otwierali paczki, bo takową wiadomość dostałem ze jest mozliwa.

Chodzi o Mi4

 

Cytat

 

witam

jest ale trzeba to zaznaczyć w aukcji i w takim wypadku nie będzie j.polskiego tylko oryginalny z angielskim i chińskim

 

I jak bym zamówił w pon albo wtorek to kiedy mógł bym się spodziewać telefonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem do nich czy jest możliwość nie odfoliowywania telefonu bo na prezent.

Powiedzieli ze ok.

 

Chodziło mi o to " W każdym modelu instalujemy oprogramowanie MIUI Polska. "

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hexia Czyli ogólnie się zgadzamy;-). Dodam tylko, że strasznie wkurzające jest gdy na forum inni użytkownicy osoby chcące skorzystać z rękojmi i przysługujących im praw (włącznie ze zwrotem pieniędzy) nazywają cwaniakami, kombinatorami itp. Takie zachowanie powoduje, że sprzedawcy są jeszcze bardziej bezczelni i już na samym początku nie chcą przyjmować reklamacji na zasadach rękojmi:evil:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przymierzam się do zakupu telefonu, ale uwzględniając jakość obsługi w tym sklepie mam duże wątpliwości...Mimo wszystko zastanawiam się, jak to możliwe, że xiaomi.com.pl jest w stanie zaoferować takie ceny: 670zł (Redmi 3-grey), gdy Chińczyk-Goldway sprzedaje go za  560zł. Jak doliczymy wszystkie opłaty, vat, marżę itp, to nie sposób tu mówić o zarobku...

Jak tak czytam ten wątek, to widzę, że obsługa klienta oraz serwis prawie nie istnieje w tej firmie, no ale trzeba przyznać, że ceny mają świetne.

Edited by cointreau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałem wiadomość na meila że " Twoje zamówienie zostało zrealizowane".

Kiedy mogę się spodziewać przesyłki w paczkomacie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, WojnaRR napisał:

Pytanie było do osób które zamawiały w tym sklepie, twój post nic nie wnosi więc po co go piszesz.

Myślę, że lepiej i szybciej będzie jak napiszesz do sklepu a nie na forum...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, cointreau napisał:

Mimo wszystko zastanawiam się, jak to możliwe, że xiaomi.com.pl jest w stanie zaoferować takie ceny: 670zł (Redmi 3-grey), gdy Chińczyk-Goldway sprzedaje go za  560zł. Jak doliczymy wszystkie opłaty, vat, marżę itp, to nie sposób tu mówić o zarobku...

Jest to możliwe bo:

1) Kupując u Goldwaya kupujesz w detalu. Zupełnie inne są ceny gdy kupujesz 100szt. niż gdy kupujesz 1szt.

2) Dużo można zaoszczędzić na transporcie. Ludzie sobie nie zdają sprawy, że koszt frachtu kontenera do Europy wynosi tylko parę tysięcy złotych a najmniejszy kontener ma kubaturę 33m3 i masę 24t. Nie sądzę żeby xiaomi.com.pl puszczali swoje dostawy frachtem i to od razu kontenerami. Ale np. transport drobnicowy (wiele przesyłek w jednym kontenerze) i to puszczony koleją jest już jak najbardziej możliwy, a cena transportu pojedynczej sztuki telefonu pozostanie bardzo niski.

3) Goldway wcale nie sprzedaje tak tanio jeśli porównać jego ceny z cenami na rynek chiński.

4) Goldway też ma pewnie swój "łańcuch dostawców" ominięcie jednego pośrednika daje wymierne korzyści.

5) Doliczany jest VAT, cła nie ma. Na marżę składają się oszczędności z pkt. 1-4 plus ewentualnie efekt skali (możliwa niższa marża przy wyższej sprzedaży).

Edited by Farnsworth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorzucę swoje 5 groszy.

Telefon (Redmi Note 3 2/16GB) zamówiony pt. 22.04.2016.
Przesyłkę (kurier) otrzymałem wczoraj - wtorek 26.04.2016.

Telefon całkowicie OK, pudełko wraz z silkonowym etui (kupiłem u nich na innej aukcji) oraz przejściówkę do ładowarki na polskie gniazdko dostałem zapakowane w kopertę - nawet się nie uszkodziła.

Kupowałem przez allegro.

 

Problem:

Zaznaczyłem opcje faktury VAT (telefon służbowy), faktury nie dostałem, nie mogę się też do nich dodzwonić. Poza tym ok.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przymierzam się do zakupu telefonu, ale uwzględniając jakość obsługi w tym sklepie mam duże wątpliwości...Mimo wszystko zastanawiam się, jak to możliwe, że xiaomi.com.pl jest w stanie zaoferować takie ceny: 670zł (Redmi 3-grey), gdy Chińczyk-Goldway sprzedaje go za  560zł. Jak doliczymy wszystkie opłaty, vat, marżę itp, to nie sposób tu mówić o zarobku...

Jak tak czytam ten wątek, to widzę, że obsługa klienta oraz serwis prawie nie istnieje w tej firmie, no ale trzeba przyznać, że ceny mają świetne.

W Chinach redmi 3 kosztuje ok 400zl,przy zakupie kilkuset sztuk w miesiącu spokojnie znajdziesz pośrednika z marżą 10-15%,dolicz VAT i zobaczysz że zostaje im na spokojnie koło 100zl na sztuce. Niby 100zl niedużo ale tego idzie tyle że na swoje wychodzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Redmi2 napisał:

Fakture eysylaja niby na maila....

Wysłane z mojego 2014811 przy użyciu Tapatalka

Niby tak, ale na maila też nic nie dostałem. Na moje maile nie odpisali - o fakturze pisałem już w piątek.

Maltretuję ich telefon, ale cały czas poczta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, bogumilb napisał:

Niby tak, ale na maila też nic nie dostałem. Na moje maile nie odpisali - o fakturze pisałem już w piątek.

Maltretuję ich telefon, ale cały czas poczta.

Wczoraj zamówiłem telefon u nich (poprzez ich stronę), dokonując też płatności przez PayU. Tego samego dnia przesyłka została nadana, dzisiaj będzie kurier próbował wbić się do mnie (przynajmniej tak wygląda z trackingu przesyłki). Fakturę dostałem na e-mail (również tego samego dnia co dokonałem płatności). Jak już odbiorę słuchawkę to dam znać jak wygląda to dalej.

Co do odpisywania na e-mail: ja odpowiedź otrzymałem zawsze (zarówno na wiadomości wysłanego bezpośrednio z mojej poczty jak i poprzez zakładkę kontakt na ich stronie). Co prawda zauważyłem, że odpisują tylko późnym wieczorem albo wczesnym rankiem. Tak czy siak, odpisali mi na każdego e-mail. Co do kontaktu telefonicznego, nie próbowałem i mam nadzieję, że nie będę musiał próbować kontaktować się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na maila nie odpisali mi żadnego (ani przez formularz allegro, ani [email protected], ani na tego ze sklepu xiaomi).

Udało mi się dodzwonić, dostałem na maila fakturę.

Poza kontaktem (jeden numer telefonu na tyle aukcji), mogę ich polecić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to ja na inny e-mail pisałem:  ([email protected])

No ale ważne, że udało Ci się dodzwonić. Można przeczytać tutaj różne rzeczy na temat kontaktu telefonicznego (ja jeszcze nie próbowałem i tak jak pisałem, mam nadzieję że nie będę musiał)

 

Więc tak, przesyłkę otrzymałem następnego dnia po dokonaniu płatności. Wszystko się zgadzało (smartfon Mi4C oryginalny, sprawdzony aplikacją od Xiaomi). Bootloader zablokowany, ale wniosek rozpatrzony pozytywnie, dzisiaj odblokowałem i bez problemu wgrałem TWRP a następnie MIUI Polska (podziękowania dla Acid za tutoriale i oprogramowanie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem mi4 w piątek, w poniedziałek przyszła faktura na maila a także info o wysyłce kurierem. Czekam, na razie wygląda że wszystko ok. Dziś podnieśli ceny na Mi4 z 650 na 689 zł. 

 

Przyszedł telefon, wszystko gra. Pięknie zapakowany, z numerami IMEI, folią itp. Ładnie to wszystko zrobione, naprawdę ładnie...

Edited by montana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Jestem tu noobkiem zamówiłem słuchawke 10.05 i do dzisiaj  nie ma z nimi kontaktu. Pisałem, dzwoniłem i zero nic brak kontaktu z ich strony. Szkoda, że teraz tutaj trafiłem jakbym wiedział wcześniej, że takie cyrki są to bym u nich nie zamawiał :x:x:x Poczekam jeszcze trochę i jak coś to tam pojadę porozmawiać 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejka, tak czytam wszystkie opinie i głównie są one o telefonach. A czy ktoś może zamawiał (może przeoczyłem) od nich Piston v3? Bardzo mnie kuszą te słuchawki a i oni mają kusząca cenę. Zależy mi na czasie dlatego chcę zamówić od kogoś z Polski żeby mi one w tym tygodniu przyszły.

Ewentualnie czy od V3 do 70 zł są jakieś ciekawsze sluchawki? Muszą być rzecz jasna dokanałowe :)

Edited by Menntu

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Menntu napisał:

Hejka, tak czytam wszystkie opinie i głównie są one o telefonach. A czy ktoś może zamawiał (może przeoczyłem) od nich Piston v3? Bardzo mnie kuszą te słuchawki a i oni mają kusząca cenę. Zależy mi na czasie dlatego chcę zamówić od kogoś z Polski żeby mi one w tym tygodniu przyszły.

Ewentualnie czy od V3 do 70 zł są jakieś ciekawsze sluchawki? Muszą być rzecz jasna dokanałowe :)

Jakościowo to nie ma lepszych słuchawek za taką cenę. Ja ze swojej strony polecam nowszą wersje xiaomi hybrid iron dual drivers - grają minimalnie lepiej.

Edited by marcin19883

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, marcin19883 napisał:

Jakościowo to nie ma lepszych słuchawek za taką cenę. Ja ze swojej strony polecam nowszą wersje xiaomi hybrid iron dual drivers - grają minimalnie lepiej.

Tylko czy one są oryginalne? :> bo cenę mają praktycznie dwa razy taka jak te z Allegro :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tylko czy one są oryginalne? :> bo cenę mają praktycznie dwa razy taka jak te z Allegro

Raczej podróbek nie sprzedają. Ja za swoje v3 dałem 15$ a za irony 17$

Share this post


Link to post
Share on other sites