Jump to content

Xiaomi 13 PRO - pytania ogólne, wątek zbiorczy


ZduneX25

Recommended Posts

  • 1 month later...
W dniu 8.03.2023 o 14:37, Kacper Skrzypek napisał(a):

W wersji chińskiej telefonu nie powinno być w ogóle wsparcia dla eSIM. Xiaomi oficjalnie wspiera eSIM tylko w globalnych wariantach i prawdopodobnie tylko na europejskich regionach. Nasz ROM na najnowszych wersjach obsługuje już eSIM (dla globalnych wariantów telefonu).

A czy esim tajskiej sieci lub "światowej" w Azji zadziała na 13 pro z romem EU 14.02.28 ?

Czy mogę mieć 2 karty esim jednocześnie?

Czy mogę mieć 2 kart + 1 esim?

 

:)

Edited by kocur75
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Witam! Od kilku dni jestem właścicielem tego telefonu z rodowodem chińskim - zakupiony na trading shenzhen. Ogólnie bardzo fajny sprzęt. Po przesiadce z Xiaomi Mi 10T Pro najbardziej wkurza mnie zaokrąglony ekran - nie myślałem, że tak będzie to psuć uchwyt :) Z tym, że takim problemem idzie żyć. Kolejny problem jaki mam to przy sofcie HyperOS by Xiaomi.eu - OS1.0.6.0.UMBCNXM - Android 14 nie uruchamia mi się 5G. Tam, gdzie zawsze 5G działało na Mi 10T PRO tu mam "tylko" LTE i LTE+. Sprawdzane w kilku miastach z działającym 5G. Testowane zarówno w sieci T-Mobile jak i Orange (mam 2 karty sim). Czy może to być problem z softem? Próbować wgrywać wersję rozwojową? Czy trzeba coś ustawić o czym nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, djs napisał(a):

Witam! Od kilku dni jestem właścicielem tego telefonu z rodowodem chińskim - zakupiony na trading shenzhen. Ogólnie bardzo fajny sprzęt. Po przesiadce z Xiaomi Mi 10T Pro najbardziej wkurza mnie zaokrąglony ekran - nie myślałem, że tak będzie to psuć uchwyt :) Z tym, że takim problemem idzie żyć. Kolejny problem jaki mam to przy sofcie HyperOS by Xiaomi.eu - OS1.0.6.0.UMBCNXM - Android 14 nie uruchamia mi się 5G. Tam, gdzie zawsze 5G działało na Mi 10T PRO tu mam "tylko" LTE i LTE+. Sprawdzane w kilku miastach z działającym 5G. Testowane zarówno w sieci T-Mobile jak i Orange (mam 2 karty sim). Czy może to być problem z softem? Próbować wgrywać wersję rozwojową? Czy trzeba coś ustawić o czym nie wiem.

zakładam że masz ustawiony preferowany tryb sieci na 5g? to automatycznie powinno przestawiac tryb pracy modemu na tzw. NR ... Xiaomi eu działa z 5g - tu nie powinno być problemu ... ogólnie jeśli masz wersje rozwojowe do swojego modelu to myślę że warto - możesz ją spokojnie wrzucić jako update na wersję stable ... jaki tryb pracy modemu jest ustawiony możesz też sprawdzić wpisując kod serwisowy w dialerze * # * # 4636 # * # * możesz też do tego wejść klikając kilkukrotnie po polu pamięć wewnętrzna w szczegółowych informacjach o telefonie ... tam będzie pokazany priorytet trybow połączeń - jeśli na początku będzie NR to powinno być ok ... też mam u siebie Xiaomi eu - najnowsza beta - sieć T-Mobile - 5g działa bez problemów ... do 5g jest też ustawienie agregacji pasm w opcjach programisty ale to nie powinno wpływać na to czy aktywuje się 5g czy nie (u siebie mam to włączone)

ps. nie używasz żadnego etui? bo chyba tylko wtedy może to zepsuć uchwyt jak pisałeś 🙃

Screenshot_2024-04-26-00-27-39-500_com.android.phone.jpg

Screenshot_2024-04-26-00-40-51-122_com.android.phone.jpg

Edited by Master
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Master napisał(a):

zakładam że masz ustawiony preferowany tryb sieci na 5g? to automatycznie powinno przestawiac tryb pracy modemu na tzw. NR .

do 5g jest też ustawienie agregacji pasm w opcjach programisty ale to nie powinno wpływać na to czy aktywuje się 5g czy nie (u siebie mam to włączone)

ps. nie używasz żadnego etui? bo chyba tylko wtedy może to zepsuć uchwyt jak pisałeś 🙃

 

 

Tak - 5G jest włączone. Agregacja pasm też niby ma być działająca (opcja włączona).  Co do etui to używam standardowo Nillkina, ale nawet po jego zdjęciu nic się nie zmienia - tak, to też sprawdziłem :)

Teraz tylko pozostało wgrać wersję rozwojową i sprawdzić jak się będzie telefon spisywał z najnowszym oprogramowaniem. 

Link to comment
Share on other sites

Niestety po wgraniu xiaomi.eu_NUWA_OS1.0.24.4.15.DEV_14 dalej to samo - brak 5G. Już nie wiem co ustawiać, co popróbować. Może być tak, żeby któryś model Xiaomi 13 PRO nie obsługiwał naszych pasm 5G?

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, djs napisał(a):

Niestety po wgraniu xiaomi.eu_NUWA_OS1.0.24.4.15.DEV_14 dalej to samo - brak 5G. Już nie wiem co ustawiać, co popróbować. Może być tak, żeby któryś model Xiaomi 13 PRO nie obsługiwał naszych pasm 5G?

raczej mało prawdopodobne ... chyba są tylko dwie dystrybucje - globalna i oryginalna chińska ... co ma miejsce w Twoim przypadku jeśli brałeś z trading shenzen ... choć w przypadku innych modeli są chyba też dystrybucje na jakieś konkretne rynki np pozbawione NFC ... czy właśnie 5G ... ale czy takie coś było w przypadku 13 pro raczej wątpię ... to w końcu flagowiec ... czyli problem musi być gdzieś indziej ... na dystrybucji chińskiej i romie Xiaomi eu nie powinno być problemów z 5g ... może to jakiś problem sprzętowy modemu? skoro testowałes na różnych kartach SIM i jest to samo to trudno tu zwalić winę na konkretnego operatora ... no i ustawienia sieci ... 🙃 to byłby oczywiście najgorszy wariant ale trzeba go też brać pod uwagę ...

ps. może spróbuj jeszcze tak - wyłącz telefon i przełóż kartę SIM do drugiego slotu i odpal sprzęt znowu ... czasami takie akcje pomagają ... tez można zrobić restart ustawień sieciowych ... nie wiem czy pomoże ale jest taka opcja ...

Edited by Master
Link to comment
Share on other sites

To są moje ustawienia. Może z tych danych da się cos ustalić? I czy rzeczywiście wgrywać modem z wersji Global?

 

 

 

 

Screenshot_2024-04-26-23-09-20-449_com.android.settings.jpg

Screenshot_2024-04-26-23-08-13-691_com.android.settings.jpg

Screenshot_2024-04-26-23-07-46-467_com.android.phone.jpg

Screenshot_2024-04-26-23-07-24-087_com.android.phone.jpg

Edited by djs
Link to comment
Share on other sites

zastanawia mnie status NR - restricted ... może to u operatora masz zablokowane 5g? drugi status dostępne NR masz true ...

Screenshot_2024-04-26-23-18-28-606_com.android.phone.jpg

Edited by Master
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Master napisał(a):

zastanawia mnie status NR - restricted ... może to u operatora masz zablokowane 5g?

W Xiaomi 10T PRO też mam tak ustawiona opcję i 5G działa bez problemu :(

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, djs napisał(a):

W Xiaomi 10T PRO też mam tak ustawiona opcję i 5G działa bez problemu :(

tak przeglądam neta w tym temacie ... gdzieś widziałem jakiś typ pisał że trzeba mieć nową kartę SIM ... nie wiem o co tu chodzi ale może tu tkwi problem właśnie? ten screen co wysłałem tu u mnie co mam teraz - jest inny status jak u Ciebie ... czyli not restricted ...

poczytaj co o tym piszą ... coś tam zadziałali w temacie 🙃 

https://community.ee.co.uk/t5/Archived-Posts/Pixel-6-Pro-can-t-connect-to-5G/td-p/1096909

Edited by Master
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Kacper Skrzypek napisał(a):

Spróbuj jeszcze aktywować menu od trybu SA (standalone) kodem *#*#726633#*#* i potem włączyć ten tryb w ustawieniach obu kart.

Po włączeniu tej opcji pojawił się problem ze stabilnością połączenia. Za każdym razem, gdy chcę przełączyć sieć na inną kartę pojawia się informacja o braku dostępności sieci. Dopiero po włączeniu trybu samolotowego i jego wyłączeniu sieć znowu startuje. Niestety, 5G się nie pojawia.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, djs napisał(a):

Po włączeniu tej opcji pojawił się problem ze stabilnością połączenia. Za każdym razem, gdy chcę przełączyć sieć na inną kartę pojawia się informacja o braku dostępności sieci. Dopiero po włączeniu trybu samolotowego i jego wyłączeniu sieć znowu startuje. Niestety, 5G się nie pojawia.

no to ta opcję mamy odhaczona ... może faktycznie trzeba zmienić kartę SIM na nową ...zakładam że używasz tej z 10tki? w salonie pewnie od ręki to można załatwić ... co ciekawe w trybie SA można włączyć opcję VoNR ... która jest nieaktywna w trybie NSA ...

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Master napisał(a):

no to ta opcję mamy odhaczona ... może faktycznie trzeba zmienić kartę SIM na nową ...zakładam że używasz tej z 10tki?

Tak. Tylko, że według tej teorii musiałbym zmienić obydwie karty. Do tego jak karta wróciła do Mi 10T PRO to 5G znowu działało bez problemu. Zachciało mi się chińczyka 😕 Jestem zły na siebie...

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, djs napisał(a):

Tak. Tylko, że według tej teorii musiałbym zmienić obydwie karty. Do tego jak karta wróciła do Mi 10T PRO to 5G znowu działało bez problemu. Zachciało mi się chińczyka 😕 Jestem zły na siebie...

no ale chińczyki powinny bez problemu pracować z 5g ... też mam przecież chińczyka ... T-Mobile ... działa i w trybie SA i NSA ... a spróbuj jeszcze zapodac kartę w drugi slot SIM ... a karta może działać bez problemu w 10t bo tak telefon jak i karta jest starsza ... stąd ładnie się dogadują ze sobą 🙃

mi się wydaje że u Ciebie trzeba coś zrobić żeby pozbyć się tego statusu przy NR - który jest restricted - a powinien być not restricted ... i tu leży pies pogrzebany ... i bardzo możliwe że nowa karta SIM tu pomoże ... tak jak to napisał jakiś typ na rededicie ... ja bym jeszcze na wszelki wypadek skontaktował się z jakimś serwisem GSM czy pomocą techniczną swojego operatora i o to zapytał ...

w ogóle myślę że możesz spróbować jeszcze jednej rzeczy - wybór operatora ... domyślnie jest chyba ustawione to jako auto ... ale można też wybierać ręcznie - ja trochę jak bawiłem się ustawieniami GSM to czasami operator był pokazywany jako T-Mobile a czasami jako T-Mobile pedzinowe - może zmiana z jednego na drugie rozwiąże problem? spróbować warto ...

możesz też jeszcze zobaczyć co będzie jak zmienisz tryb pracy modemu z NR/LTE na samo NR ... tak na próbę ... czy w ogóle połączy się z siecią czy nie ... teoretycznie nie powinien jak nie działa więc 5G ... w tym ustawieniu co przyslales na screenshotach priorytet ma NR ale potem jest LTE i tak masz połączenie - a jak zabrać mu LTE? 🙃

Edited by Master
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj po sprawdzeniu kilku rzeczy i po naprowadzeniu przez Master w końcu udało mi się ustalić co i jak. Okazało się, że brak 5G wynikał z braku takiej opcji na obydwu abonamentach które posiadam. Po włożeniu karty ze 100% włączoną opcją 5G takowe w końcu się pojawiło. Tak, wyszedłem na głupka :) 

Jednakże na swoją obronę mam to, że w przypadku Mi 10T Pro i Mi 10T opcja 5G na tych samych kartach SIM włączała się pomimo braku ich dostępności w abonamencie.  Jak i dlaczego tak się dzieje pozostaje dla mnie kolejna tajemnicą :)

Screenshot_2024-04-27-19-47-59-524_lockscreen — kopia.jpg

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, djs napisał(a):

Dzisiaj po sprawdzeniu kilku rzeczy i po naprowadzeniu przez Master w końcu udało mi się ustalić co i jak. Okazało się, że brak 5G wynikał z braku takiej opcji na obydwu abonamentach które posiadam. Po włożeniu karty ze 100% włączoną opcją 5G takowe w końcu się pojawiło. Tak, wyszedłem na głupka :) 

Jednakże na swoją obronę mam to, że w przypadku Mi 10T Pro i Mi 10T opcja 5G na tych samych kartach SIM włączała się pomimo braku ich dostępności w abonamencie.  Jak i dlaczego tak się dzieje pozostaje dla mnie kolejna tajemnicą :)

Screenshot_2024-04-27-19-47-59-524_lockscreen — kopia.jpg

a wiesz że ja w pierwszej kolejności chciałem Cię zapytać czy na pewno u operatora to jest włączone ... ale uznałem że się obrazisz że pytam o tak oczywista rzecz ... tym bardziej że pisałeś że 5g działa na tej samej karcie na mi10t ... 🙃 to sobie darowałem ... fajnie że już wszystko jasne panie Kolego i gratulacje że ogarnąłes temat 👍

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 30.04.2024 o 17:54, Roman Westfal napisał(a):

Czy 13 pro będzie miało tłumaczenie w czasie rzeczywistym?

Kolejny miłośnik samsunga. Wgraj sobie Microsoft translator i będziesz to miał. Pogadasz z drugą stroną bez kłopotów. Jak jeszcze dodasz do tego Microsoft keyboard shiftkey to będziesz miał o wiele lepszą klawiaturę niż google. 

W dniu 27.04.2024 o 19:54, djs napisał(a):

Dzisiaj po sprawdzeniu kilku rzeczy i po naprowadzeniu przez Master w końcu udało mi się ustalić co i jak. Okazało się, że brak 5G wynikał z braku takiej opcji na obydwu abonamentach które posiadam. Po włożeniu karty ze 100% włączoną opcją 5G takowe w końcu się pojawiło. Tak, wyszedłem na głupka :) 

Jednakże na swoją obronę mam to, że w przypadku Mi 10T Pro i Mi 10T opcja 5G na tych samych kartach SIM włączała się pomimo braku ich dostępności w abonamencie.  Jak i dlaczego tak się dzieje pozostaje dla mnie kolejna tajemnicą :)

Screenshot_2024-04-27-19-47-59-524_lockscreen — kopia.jpg

To proste każdy operator przygotowuje ustawienia na serwerze pod danego fona teoretycznie po rozpoznaniu typu (marki) fona powinien system sam przestawić ustawienia. I w razie zmiany komórki i braku np 5g  warto skontaktować się z operatorem aby wgrał ponownie ustawienia pod danego fona. Nie ustawienia punktów tylko na koncie abonenckim. Czasem jak to nie pomaga warto jak w tym wypadku zmienić kartę sim(nawet nowe też często siadają) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...