Jump to content

Problemy z łączeniem


Nowynahulajce

Recommended Posts

ostatnio interesowałem się tym tematem, ponieważ miałem w rękach właśnie parę pojazdów z powiązanym kontem xiaomi i jedyne co pomagało to wymiana ESC. Zasięgnąłem rady serwisanta pracującego w autoryzowanym serwisie Xiaomi i sytuacja wygląda tak, że pojazd jest łączony z kontem w chmurze. Więc użytkownik nie może nic zrobić. Serwis nie ma autoryzacji do odłączania pojazdów z kont z powodów bezpieczeństwa. Wiązanie następuje po uuid procesora ESC więc zmiana numeru seryjnego nic nie da. Zresztą to było pierwsze co zrobiłem, ale oczywiście fiasko. Trzeba by wymienić cały kontroler lub podmienić procka i to rozwiązuje sprawę. Na razie, bo w najbliższym czasie prawdopodobnie będzie brać udział w parowaniu również uuid ble, więc trzeba będzie wymieniać i ESC i BLE lub same scalaki. Jak do tego dojdzie również bateria w sensie uuid procka BMS to zakup pojazdu z podłączonym kontem stanie się bezsensowny w normalnej cenie. Oczywiście dla tych, co potrzebują do czegoś apkę producenta. Tylko po co to komu?

 

Jest jeszcze opcja, czekać aż w którymś z cfw pojawi się opcja podmiany uuid procka. Tzn podmiany to nie ma opcji, bo to zahardcodowane ale wstrzykiwania innego uuid gdy jest potrzeba generalnie jest to możliwe do zrobienia. Tylko czy ktoś to zrobi? Patrząc na to ile jest takich pojazdów z podłączonym kontem to pewnie prędzej czy później będzie taka opcja.

 

powiazaneurzadzenie.thumb.jpg.e52862a5aa9c4ca30c44210b6e55e3b0.jpg

Edited by Battery_Saver
literówki
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Battery_Saver napisał:

ostatnio interesowałem się tym tematem, ponieważ miałem w rękach właśnie parę pojazdów z powiązanym kontem xiaomi i jedyne co pomagało to wymiana ESC. Zasięgnąłem rady serwisanta pracującego w autoryzowanym serwisie Xiaomi i sytuacja wygląda tak, że pojazd jest łączony z kontem w chmurze. Więc użytkownik nie może nic zrobić. Serwis nie ma autoryzacji do odłączania pojazdów z kont z powodów bezpieczeństwa. Wiązanie następuje po uuid procesora ESC więc zmiana numeru seryjnego nic nie da. Zresztą to było pierwsze co zrobiłem, ale oczywiście fiasko. Trzeba by wymienić cały kontroler lub podmienić procka i to rozwiązuje sprawę. Na razie, bo w najbliższym czasie prawdopodobnie będzie brać udział w parowaniu również uuid ble, więc trzeba będzie wymieniać i ESC i BLE lub same scalaki. Jak do tego dojdzie również bateria w sensie uuid procka BMS to zakup pojazdu z podłączonym kontem stanie się bezsensowny w normalnej cenie. Oczywiście dla tych, co potrzebują do czegoś apkę producenta. Tylko po co to komu?

 

powiazaneurzadzenie.thumb.jpg.e52862a5aa9c4ca30c44210b6e55e3b0.jpg

Czyli, jeśli dobrze zrozumiałem, serwis nic z tym nie zrobi bo teraz lub w przyszłości coś zawsze będzie się dziać? U mnie tez tak jest tylko w nawiasie inaczej 😅

56E892D1-33BB-4A67-9BD4-0F6498C114BA.jpeg

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Battery_Saver napisał:

przeczytaj ze zrozumieniem moją wypowiedź. pozdrawiam

Przeczytałem i nie ogarniam co to esc, uuid, bme, ble…

Stad moje późniejsze pytanie

 

 

Przeglądając forum, widziałem w którymś z wątków ze można jeździć bez oryginalnej aplikacji. Czy to możliwe? Czy traci się wtedy gwarancje?

Edited by Nowynahulajce
Link to comment
Share on other sites

BLE czyli dashboard, wyświetlacz, Bluetooth - zależy jak chcesz to nazwać. Chodzi o tę płytkę, na której jest wyświetlacz, montowana w mostku kierownicy. W zależności od modelu hulajnogi może zawierać wyświetlacz pokazujący aktualną prędkość, tryb jazdy, poziom naładowania baterii lub tylko diody informujące o stanie baterii.

BMS czyli sterownik baterii, znajduje się w baterii, to ta płytka na której mruga dioda niebieska, lub czerwona. Chroni ogniwa przed uszkodzeniem, kontroluje pracę baterii, jej ładowanie oraz rozładowywanie oraz utrzymuje równe napięcie na wszystkich celach w pakiecie.

DRV czyli oprogramowanie ESC, czyli kontrolera silnika. Kontroler silnika ESC to ten układ, który znajduje się obok baterii w aluminiowo-plastikowej obudowie. Steruje on pracą silnika.

UUID w tym przypadku mówimy o unikatowym numerze sprzętowym procesora. Taki powiedzmy jego numer seryjny. Każdy układ procesora ma swój unikalny numer identyfikacyjny. Czy to procesor w układach sterujących hulajnogą czy w komputerze czy w na przykład konsoli do gier. 

 

Aplikacja od Xiaomi jest potrzebna do... niczego. 

Nie tracisz gwarancji nie używając aplikacji, skąd w ogóle takie przypuszczenie? Aplikacja jest dodatkiem. Są inne aplikacje, które mają większy sens niż ta od Xiaomi, która tak na prawdę nie daje nic, poza ewentualnymi problemami, na przykład takimi jak Twój

Edited by Battery_Saver
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ukraść hulajnogę przez aplikację... ? no nie wiem :P

Obecnie w nowszych wersjach oprogramowania BLE aby sparować pojazd z aplikacją (jakąkolwiek) jest wymagane naciśnięcie przycisku na wyświetlaczu w celu potwierdzenia połączenia, więc bez fizycznego dostępu do pojazdu nie da się połączyć z urządzeniem. Niestety w starszych wersjach oprogramowania nie było to wymagane i rzeczywiście można było połączyć się z pojazdem na przykład stojącym obok. Do tego w starszych wersjach softu bluetooth był aktywny cały czas gdy pojazd był włączony. Obecnie, podobno, ograniczono aktywny bluetooth do pierwszych paru minut zaraz po włączaniu pojazdu. Podobno, bo miałem ostatnio na warsztacie nowy pojazd i tak nie było, ale przyznam, że nie pamiętam jaki tam siedział dokładnie BLE.

Link to comment
Share on other sites

Mam inny problem, telefon po przywróceniu do fabrycznych nie łączy się z hulajnoga, usunąłem z app home mod ostatnia wersja region Chiny, przy dodawaniu urządzenia nie widzi urządzenia, przy próbie parowania przez ustawienia telefon bluetooth, hulajka odrzuca połączenie. Pozdrawiam

Wysłane z mojego Mi A3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Kamil7878 napisał:

usunąłem z app home mod ostatnia wersja region Chiny,

Wybacz ale nie rozumiem, chyba jakaś galopada myśli.

A do rzeczy, próbowałeś innej aplikacji M365 tools, DownG ?

Inny telefon (nie Mi) ?

Reset hulajnogi może (wylacz, naciśnij jednocześnie włącznik, manetkę gazu, hamulec i trzymaj 3-4 sekundy) ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Tidnes dzięki za info próbowałem innej aplikacji scooterhacking, nie widzi hulajnogi wcześniej bez problemu zmieniałem parametry. Ogólnie mało jeżdżę i nie wiele kombinuje, spróbuję zrobić reset, jest gdzieś Qr do zeskanowania by dodać sprzęt?

Wysłane z mojego Mi A3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

QR nie ma. 
W hulajnodze jest ble czyli Bluetooth Low Energy nie Bluetooth Classic. Może panowie z Xiaomi coś nakombinowali w ble aby podnieść ciut bezpieczeństwo i z tego cały Twój problem. 
Skosztuj resetu hulajnogi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Tidnes w przypadku gdy wybieram połączenie bluetooth bezpośrednio z ustawień telefonu, hulajnoga je odrzuca, trochę dziwne ponieważ od ostatniej komunikacji aplikacji z hulajnoga nic nie było aktualizowanej. Spróbuję reset czyli wyłącznik /manetka /hamulec?

@Tidnes przy próbie restartu wyłączyłem następnie próbuje jednocześnie włączyć manetka hamulec pojawia się taki błąd?

Wysłane z mojego Mi A3 przy użyciu Tapatalka



Link to comment
Share on other sites

@Tidnes ten kod to raczej nie reset , mi home dajej nie widzi hulajnogi, w innej aplikacji np scooterhacking, po przejściu do ustawień bluetooth komunikat że hulajnoga odrzuca połączenie, włącza się bluetooth na kilka sekund i odrzuca...

Wysłane z mojego Mi A3 przy użyciu Tapatalka



Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

UPDATE:

Obecnie sytuacja wygląda tak:

- Jeśli pojazd jest połączony z kontem użytkownika, to do wymiany jest moduł BLE, czyli wyświetlacz/dashboard. Pojazd jest łączony z kontem usera na podstawie UUID procka BLE i jego adresie MAC. Na obecną chwilę, nie ma możliwości zmiany programowo ani UUID ani MAC-a, autoryzowane serwisy nie pomagają w rozwiązaniu takiego problemu ze względów bezpieczeństwa, oraz nie mają odpowiednich narzędzi do ingerencji w chmurę. Wcześniej w wiązaniu konta brał udział moduł ESC.

- Jeśli pojazd ma założone hasło, to jest ono zapisywane w pamięci ESC. Najprostszy sposób na jego usunięcie to hard-reset pojazdu - wyżej było pisane jak to wykonać. Dodatkowo, sprawę rozwiązuje wymiana kontrolera na inny - bez hasła, lub reflash softu po kablu.

 

Tematy są sprawdzone na pojazdach z najnowszymi update-ami, ale zmiana jest po stronie serwera, więc soft na pojeździe nie ma tu znaczenia bo na starszych jednostkach już sytuacja wygląda tak samo. Jest małe zaskoczenie, ale zmian w tej materii się spodziewałem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...