L_u_k_e_1_0_2 Posted September 2, 2021 Share Posted September 2, 2021 Czy ktoś zmieniał oryginalne hamulce na XTECH HB-100? Jakie spostrzeżenia? Warto zamieniać te z pro 2? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 2, 2021 Share Posted September 2, 2021 jeżdżę na hb od 2 sezonów i zdecydowanie warto. Zestaw z 135mm tarczą sprawuje się aż za dobrze. Jeśli masz nadmiarowy fundusz to nie zastanawiaj się. Lecz jeśli nie moodujesz bardzo pojazdu i prędkości osiągane nie są wyższe niż 35km/h to nie ma co wymieniać stockowego zestawu, bo ten fabryczny nie za bardzo ma jakieś wady, które dyskwalifikują go. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tidnes Posted September 3, 2021 Share Posted September 3, 2021 10 godzin temu, L_u_k_e_1_0_2 napisał: Warto zamieniać te z pro 2? Tak. Wymieniłem oryginalny z powodu wykrzywiania tarczy oraz że, jeden ruchomy tłoczek zdecydowanie słabiej hamuje (łapie tarcze). Spraw sobie albo gotowy zestaw hamulec + adapter lub jak lubisz dłubać przerób adapter Shimano do przedniego hamulca 203 mm PM/PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
L_u_k_e_1_0_2 Posted September 5, 2021 Author Share Posted September 5, 2021 No i stało się, jest jednak jedno ale - czy pancerz linki da się jakoś przesunąć by ta śruba regulacyjna była bardziej wkręconaCzy pancerz jest jeden czy podzielony ?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 5, 2021 Share Posted September 5, 2021 pancerz jest w jednej części. Da się przesunąć ale musisz użyć siły, ponieważ przy wyjściu z ramy jest uszczelnienie klejem silikonowym i ot tak lekko nie pójdzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
L_u_k_e_1_0_2 Posted September 6, 2021 Author Share Posted September 6, 2021 Tapnięte z iPhone Link to comment Share on other sites More sharing options...
L_u_k_e_1_0_2 Posted September 6, 2021 Author Share Posted September 6, 2021 Pierwsze spostrzeżenia: 1 - założenie XTECH HB100 - to żaden problem - z regulacją max 15 minut 2 - klamka hamulcowa chodzi dużo lżej 3 - hulajnoga hamuje dużo skuteczniej 4 - trzeba wykręcić dość znacznie śrubę (tą z kontrą) by pancerz się w niej schował (w porównaniu z oryginalnym hamulcem) 5 - tarcza hamulcowa musi być względnie nowa (bez bić) bo będzie obcierać (ciężko było by ustawić klocki) ------------ na razie przeważająco pozytywnie (jestem zadowolony) - warto 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek22 Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 W razie ktoś by chciał kupić to w dobrej cenie cały zestaw TU :) cena w sumie taka sama jest na Ali Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tidnes Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 W dniu 6.09.2021 o 09:12, L_u_k_e_1_0_2 napisał: trzeba wykręcić dość znacznie śrubę (tą z kontrą) Wyciągnij trochę pancerz z ramy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L_u_k_e_1_0_2 Posted September 11, 2021 Author Share Posted September 11, 2021 Wyciągnij trochę pancerz z ramy.Pancerz bardzo cieżko wychodzi z ramy (jak by był przyklejony) i boję się że go uszkodzę. Jeśli jest przyklejony to oznacza że jest też uszczelniony i czy jak go wyciągnę bardziej to nie uszkodzę uszczelnienia?Tapnięte z iPhone Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tidnes Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 @L_u_k_e_1_0_2 Wiesz to jest jak z odkręcaniem śruby czy nakrętki, trzeba wyczuć moment kiedy przestać aby nie zerwać gwintu Jest lekkie uszczelnienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L_u_k_e_1_0_2 Posted September 11, 2021 Author Share Posted September 11, 2021 [mention=74872]... to jest jak z odkręcaniem śruby czy nakrętki, trzeba wyczuć moment kiedy przestać aby nie zerwać gwintu ...Co prawda to prawda Tapnięte z iPhone Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek22 Posted September 14, 2021 Share Posted September 14, 2021 U was też na tarczy 120 bierze pół tarczy ? czy coś źle zrobiłem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 14, 2021 Share Posted September 14, 2021 (edited) pokaż zdjęcie, to zależy od sposobu montażu i adaptera, ale tak może być, bo całym klockiem przy niskim wyprofilowanym adapterze zabiera przy tarczy 135mm Edited September 14, 2021 by Battery_Saver literówki Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek22 Posted September 14, 2021 Share Posted September 14, 2021 Mało co widać ponieważ dzisiaj dopiero zamontowane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 14, 2021 Share Posted September 14, 2021 (edited) zamontowane jest dobrze, adapter z najniższym profilem. Wina zbyt małej tarczy. Kup sobie 135mm i będzie idealnie. Sam jeżdżę na 135mm i chwyta całą powierzchnią. Poniżej przykład jaka jest różnica przy tarczy 135mm i adapterze od amaibay Edited September 14, 2021 by Battery_Saver Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek22 Posted September 14, 2021 Share Posted September 14, 2021 Duża różnica jest w hamowaniu między tarcza 120 a 135 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 14, 2021 Share Posted September 14, 2021 Nie mam bezpośredniego porównania, bo na 120 jeździłem dość dawno i to na stockowym zacisku a na 135 jeżdżę drugi sezon i na zacisku xtech-a. Więc nie wypowiem się. Ale większa tarcza = lepsze odprowadzanie ciepła + klocki ściskają tarczę całą swoją powierzchnią roboczą i zaciskają sie nie na 1/3 czy połowie tarczy a na całej wyznaczonej do tego powierzchni. Więc same plusy. Jedyne minusy jaki widzę to to, że obecnie trzeba by zamówić taką tarczę z CN, czekać i rozkręcać koło i zmieniać tarczę, no i wydać z 30zł na taką przyjemność. Ale czy to takie wielkie minusy? To już każdy musi sam ocenić Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzegorzTST Posted September 19, 2021 Share Posted September 19, 2021 W dniu 14.09.2021 o 16:01, Battery_Saver napisał: Sam jeżdżę na 135mm i chwyta całą powierzchnią. Mam pytanie, czy tarcza 140mm będzie pasować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 19, 2021 Share Posted September 19, 2021 (edited) Tarcza 140mm będzie na 200% za duża. Przy zastosowaniu tego adaptera sam zacisk będzie już obcierał o felgę Edited September 20, 2021 by Battery_Saver literówki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skyler Posted September 19, 2021 Share Posted September 19, 2021 (edited) To czemu pełno w internecie ofert z tą tarcza? https://allegro.pl/oferta/zestaw-zacisk-xtech-tarcza-140mm-do-xiaomi-m365pro-9854523915 https://scootermode.eu/pl/p/Hamulec-hydrauliczny-X-Tech/110 Edited September 19, 2021 by Skyler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 19, 2021 Share Posted September 19, 2021 (edited) Z adapterem jaki pokazałem na zdjęciu i który cytuje użytkownik który pytał o tarczę 140mm (czyli v2/3 od amalibay) nie ma szans na zmieszczenie się samego zacisku, bo jest inny profil tego adaptera i już tutaj nie da się go zdemontować bez demontażu koła. Ten adapter z aukcji, które pokazujesz Ty to monorim i jest płaski/niski na maxa. Jego mocowanie dolne to na oko 2mm w amailbay jest prawie 7-8 co podnosi sam zacisk o ponad 12mm do góry w najwyższym punkcie i jakby chcieć go podnieść jeszcze o te 2,5mm dla terczy 140mm to by obcierał o felgę tylną częścią. Z adapterem jaki pokazujesz od monorima nie będzie takiego problemu bo jest zdecydowanie niższy i ma inny profil. Oczywiście to będzie pasować tylko do PRO i PRO2. Edited September 20, 2021 by Battery_Saver literówki Link to comment Share on other sites More sharing options...
L_u_k_e_1_0_2 Posted September 21, 2021 Author Share Posted September 21, 2021 Dnia 19.09.2021 o 23:39, Skyler napisał: To czemu pełno w internecie ofert z tą tarcza? tam są dodatkowe dystanse by większa tarcza pasowała - przy zastosowaniu tylko adaptera tarcza to 120mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zubek1990 Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 Siemanko , szybkie pytanie . Hamulce XTECH HB-100 dzialaja tylko z dedykowanymi do nich klockami czy pasuja inne ? . Jesli inne pasuja i ktoś wie dokladnie co kupic abym mial zapas to poprosze o info odnosnie modeli dzieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted January 6, 2022 Share Posted January 6, 2022 Kompatybilność: SHIMANO XTR; SHIMANO XTR M966; SHIMANO XT 2004; SHIMANO SAINT ; BR-M975, BR-M966, BR-M965, BR-M800, BR-M775, BR-M765, BR-M665, BR-M601, BR-M596, BR-M595, BR-M585, BR-M545, BR-M535, BR-R505, BR-T665, BR-M776; A01S; SAINT M800 ZOOM DB280 DB320 HB100 HB870 HB875 I wiele innych 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zubek1990 Posted January 6, 2022 Share Posted January 6, 2022 (edited) 14 godzin temu, Battery_Saver napisał: Kompatybilność: SHIMANO XTR; SHIMANO XTR M966; SHIMANO XT 2004; SHIMANO SAINT ; BR-M975, BR-M966, BR-M965, BR-M800, BR-M775, BR-M765, BR-M665, BR-M601, BR-M596, BR-M595, BR-M585, BR-M545, BR-M535, BR-R505, BR-T665, BR-M776; A01S; SAINT M800 ZOOM DB280 DB320 HB100 HB870 HB875 I wiele innych Dzieki , a ktore polecasz osobiscie ? Edited January 6, 2022 by Zubek1990 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted January 7, 2022 Share Posted January 7, 2022 ja preferuję półmetaliczne od Shimano 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zubek1990 Posted February 27, 2022 Share Posted February 27, 2022 (edited) Witam ponownie , od grudnia mam Xtech 100 i dzis zobaczylem ze tloczek od strony dzwigni z mocowaniem linki sie nie wysuwa praktycznie wcale , a przeciwna strona jakies 4-5 mm wychodzi w srone tarczy , dodatkowo zauwazylem ze przez to tarcza 135mm ulegla wygieciu (tak wyglada na oko) . Czy tak powinno byc ?> jesli nie reklamowac na ali >? , czy raczej opcja naprawy ? ps dodam ze przez chorobe nie jezdzilem na hulacje od poczatku stycznia do lutego praktycznie pare razy . wiec dziwne ze sie cos pogmatwalo Edited February 27, 2022 by Zubek1990 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted February 27, 2022 Share Posted February 27, 2022 tak nie powinno być. Po to się wymiania zacisk na HB aby ruchome były dwa tłoczki hydraulicznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zubek1990 Posted February 28, 2022 Share Posted February 28, 2022 20 godzin temu, Battery_Saver napisał: tak nie powinno być. Po to się wymiania zacisk na HB aby ruchome były dwa tłoczki hydraulicznie. Co myslisz bawic sie z gwarancja (jak jest ) na ali czy samemu to otworzyc i dokonac diagnozy /naprawy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted February 28, 2022 Share Posted February 28, 2022 jak sam otworzysz a nie masz umiejętności i doświadczenia z hydrauliką i odpowietrzeniem układu zrobisz gorzej niż jest. Na pewno trzeba będzie wymienić płyn, więc musisz go mieć. Jak masz możliwość i czas na reklamację do chińczyka to dawaj. Ja bym po prostu kupił nowy nawet na alledrogo i po sprawie a reklamację zrobił w międzyczasie. U nich z reklamacją to jest loteria. 50/50, ale spróbować zawsze można Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zubek1990 Posted March 4, 2022 Share Posted March 4, 2022 W dniu 28.02.2022 o 17:13, Battery_Saver napisał: jak sam otworzysz a nie masz umiejętności i doświadczenia z hydrauliką i odpowietrzeniem układu zrobisz gorzej niż jest. Na pewno trzeba będzie wymienić płyn, więc musisz go mieć. Jak masz możliwość i czas na reklamację do chińczyka to dawaj. Ja bym po prostu kupił nowy nawet na alledrogo i po sprawie a reklamację zrobił w międzyczasie. U nich z reklamacją to jest loteria. 50/50, ale spróbować zawsze można Napisałem o reklamacje a ta osoba napisala mi „ The brakes can be adjusted, which requires professionals to operate „ padne zaraz ze smiechu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Netoper Posted March 5, 2022 Share Posted March 5, 2022 To mu odpisz że profesjonalista stwierdził usterkę fabryczną zacisku.Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted March 5, 2022 Share Posted March 5, 2022 Owszem można regulować, ale z tego co wiem - a wiem, bo mam takie zaciski - jedyna regulacja w tym modelu to regulacja wstępnego zaciśnięcia szczęk, czyli wysunięcia/schowania OBU tłoczków. Wszystkie "inne regulacje" sprowadzają się do rozebrania zacisku a że to hybryda, wiąże się to z rozszczelnieniem układu hydraulicznego i wymianą płynu na nowy a także z utratą przede wszystkim gwarancji nawet gdy będzie to robił profesjonalista, bo to nie będzie autoryzowana naprawa. Tego ostatniego nie wykona prawidłowo ktoś, kto nie ma o tym pojęcia, odpowiedniej wiedzy, narzędzi no i płynu Podsumowując: regulacja regulacją a uszkodzenie to uszkodzenie. Jeden tłoczek po prostu się zatarł/zablokował, możliwe, że kanalik z tej wadliwej strony jest po prostu zatkany. Powodów może być sporo, ale bez rozebrania można gdybać tylko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zubek1990 Posted March 7, 2022 Share Posted March 7, 2022 Dziekuje za odpowiedzi jak zawsze na plus , zobaczymy co uda sie wyczarowac . Jak do weekendu nic nie bedzie to trzeba rozbierac i postarac sie naprawic . Ps jaki olej mineralny zastosowac ?? Czy cos innego ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now