Jump to content

Hamulec XTECH HB-100


Recommended Posts

jeżdżę na hb od 2 sezonów i zdecydowanie warto. Zestaw z 135mm tarczą sprawuje się aż za dobrze.

Jeśli masz nadmiarowy fundusz to nie zastanawiaj się. Lecz jeśli nie moodujesz bardzo pojazdu i prędkości osiągane nie są wyższe niż 35km/h to nie ma co wymieniać stockowego zestawu, bo ten fabryczny nie za bardzo ma jakieś wady, które dyskwalifikują go.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, L_u_k_e_1_0_2 napisał:

Warto zamieniać te z pro 2?

Tak. Wymieniłem oryginalny z powodu wykrzywiania tarczy oraz że, jeden ruchomy tłoczek zdecydowanie słabiej hamuje (łapie tarcze).

Spraw sobie albo gotowy zestaw hamulec + adapter lub jak lubisz dłubać przerób adapter Shimano do przedniego hamulca 203 mm PM/PM

DFDEC747-2B86-43F1-BBB4-06C3662927DC.thumb.jpeg.52827c5c38314ac61bae9e3e89d0e104.jpeg2377F249-923B-48F8-B555-E95686FEE0E1.thumb.jpeg.30c51dac0668d0c3009f4c232ae5298a.jpegEB2C7001-3706-41DD-B733-4C0155049BCB.thumb.jpeg.b7a4a6ba677e7b423d8824aa1dd37e6d.jpeg78484663-46C7-4DC9-A064-B11D09E7991F.thumb.jpeg.545a13447061a1af8c71d6683ab9e69a.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze spostrzeżenia:

1 - założenie XTECH HB100 - to żaden problem - z regulacją max 15 minut 

2 - klamka hamulcowa chodzi dużo lżej

3 - hulajnoga hamuje dużo skuteczniej 

4 - trzeba wykręcić dość znacznie śrubę (tą z kontrą) by pancerz się w niej schował (w porównaniu z oryginalnym hamulcem)

5 - tarcza hamulcowa musi być względnie nowa (bez bić) bo będzie obcierać (ciężko było by ustawić klocki)

------------

na razie przeważająco pozytywnie (jestem zadowolony) - warto

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Wyciągnij trochę pancerz z ramy.

Pancerz bardzo cieżko wychodzi z ramy (jak by był przyklejony) i boję się że go uszkodzę. Jeśli jest przyklejony to oznacza że jest też uszczelniony i czy jak go wyciągnę bardziej to nie uszkodzę uszczelnienia?


Tapnięte z iPhone
Link to comment
Share on other sites

zamontowane jest dobrze, adapter z najniższym profilem. Wina zbyt małej tarczy. Kup sobie 135mm i będzie idealnie. Sam jeżdżę na 135mm i chwyta całą powierzchnią. Poniżej przykład jaka jest różnica przy tarczy 135mm i adapterze od amaibay

135.thumb.jpg.baee2a2ceebb5ab9e34788bab489022b.jpg

 

 

 

Edited by Battery_Saver
Link to comment
Share on other sites

Nie mam bezpośredniego porównania, bo na 120 jeździłem dość dawno i to na stockowym zacisku a na 135 jeżdżę drugi sezon i na zacisku xtech-a. Więc nie wypowiem się. Ale większa tarcza = lepsze odprowadzanie ciepła + klocki ściskają tarczę całą swoją powierzchnią roboczą i zaciskają sie nie na 1/3 czy połowie tarczy a na całej wyznaczonej do tego powierzchni. Więc same plusy. Jedyne minusy jaki widzę to to, że obecnie trzeba by zamówić taką tarczę z CN, czekać i  rozkręcać koło i zmieniać tarczę, no i wydać z 30zł na taką przyjemność. Ale czy to takie wielkie minusy? To już każdy musi sam ocenić

Link to comment
Share on other sites

Z adapterem jaki pokazałem na zdjęciu i który cytuje użytkownik który pytał o tarczę 140mm (czyli v2/3 od amalibay) nie ma szans na zmieszczenie się samego zacisku, bo jest inny profil tego adaptera i już tutaj nie da się go zdemontować bez demontażu koła. Ten adapter z aukcji, które pokazujesz Ty to monorim i jest płaski/niski na maxa. Jego mocowanie dolne to na oko 2mm w amailbay jest prawie 7-8 co podnosi sam zacisk o ponad 12mm do góry w najwyższym punkcie i jakby chcieć go podnieść jeszcze o te 2,5mm dla terczy 140mm to by obcierał o felgę tylną częścią. Z adapterem jaki pokazujesz od monorima nie będzie takiego problemu bo jest zdecydowanie niższy i ma inny profil. Oczywiście to będzie pasować tylko do PRO i PRO2. 

Edited by Battery_Saver
literówki
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kompatybilność:

SHIMANO XTR; SHIMANO XTR M966; SHIMANO XT 2004; SHIMANO SAINT ; BR-M975, BR-M966, BR-M965, BR-M800, BR-M775, BR-M765, BR-M665, BR-M601, BR-M596, BR-M595, BR-M585, BR-M545, BR-M535, BR-R505, BR-T665, BR-M776; A01S; SAINT M800

ZOOM DB280 DB320  HB100 HB870 HB875

I wiele innych

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Battery_Saver napisał:

Kompatybilność:

SHIMANO XTR; SHIMANO XTR M966; SHIMANO XT 2004; SHIMANO SAINT ; BR-M975, BR-M966, BR-M965, BR-M800, BR-M775, BR-M765, BR-M665, BR-M601, BR-M596, BR-M595, BR-M585, BR-M545, BR-M535, BR-R505, BR-T665, BR-M776; A01S; SAINT M800

ZOOM DB280 DB320  HB100 HB870 HB875

I wiele innych

Dzieki :)  , a ktore polecasz osobiscie ?

Edited by Zubek1990
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam ponownie , od grudnia mam Xtech 100 i dzis zobaczylem ze tloczek od strony dzwigni z mocowaniem linki sie nie wysuwa praktycznie wcale , a przeciwna strona jakies 4-5 mm wychodzi w srone tarczy , dodatkowo zauwazylem ze przez to tarcza 135mm ulegla wygieciu (tak wyglada na oko) . Czy tak powinno byc ?>   jesli nie reklamowac na ali >? , czy raczej opcja naprawy ?

ps dodam ze przez chorobe nie jezdzilem na hulacje od poczatku stycznia do lutego praktycznie pare razy . wiec dziwne ze sie cos pogmatwalo

Edited by Zubek1990
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Battery_Saver napisał:

tak nie powinno być. Po to się wymiania zacisk na HB aby ruchome były dwa tłoczki hydraulicznie. 

Co myslisz bawic sie z gwarancja (jak jest ) na ali czy samemu to otworzyc i dokonac diagnozy /naprawy ? 
 

Link to comment
Share on other sites

jak sam otworzysz a nie masz umiejętności i doświadczenia z hydrauliką i odpowietrzeniem układu  zrobisz gorzej niż jest. Na pewno trzeba będzie wymienić płyn, więc musisz go mieć. Jak masz możliwość i czas na reklamację do chińczyka to dawaj. Ja bym po prostu kupił nowy nawet na alledrogo i po sprawie a reklamację zrobił w międzyczasie. U nich z reklamacją to jest loteria. 50/50, ale spróbować zawsze można

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.02.2022 o 17:13, Battery_Saver napisał:

jak sam otworzysz a nie masz umiejętności i doświadczenia z hydrauliką i odpowietrzeniem układu  zrobisz gorzej niż jest. Na pewno trzeba będzie wymienić płyn, więc musisz go mieć. Jak masz możliwość i czas na reklamację do chińczyka to dawaj. Ja bym po prostu kupił nowy nawet na alledrogo i po sprawie a reklamację zrobił w międzyczasie. U nich z reklamacją to jest loteria. 50/50, ale spróbować zawsze można

Napisałem o reklamacje a ta osoba napisala mi „ The brakes can be adjusted, which requires professionals to operate „ padne zaraz ze smiechu . 
 

Link to comment
Share on other sites

Owszem można regulować, ale z tego co wiem - a wiem, bo mam takie zaciski - jedyna regulacja w tym modelu to regulacja wstępnego zaciśnięcia szczęk, czyli wysunięcia/schowania OBU tłoczków. Wszystkie "inne regulacje" sprowadzają się do rozebrania zacisku a że to hybryda, wiąże się to z rozszczelnieniem układu hydraulicznego  i wymianą płynu na nowy a także z utratą przede wszystkim gwarancji nawet gdy będzie to robił profesjonalista, bo to nie będzie autoryzowana naprawa. Tego ostatniego nie wykona prawidłowo ktoś, kto nie ma o tym pojęcia, odpowiedniej wiedzy, narzędzi no i płynu :P 

Podsumowując: regulacja regulacją a uszkodzenie to uszkodzenie. Jeden tłoczek po prostu się zatarł/zablokował, możliwe, że kanalik z tej wadliwej strony jest po prostu zatkany. Powodów może być sporo, ale bez rozebrania można gdybać tylko.

Link to comment
Share on other sites

Dziekuje za odpowiedzi :) jak zawsze na plus , zobaczymy co uda sie wyczarowac . Jak do weekendu nic nie bedzie to trzeba rozbierac i postarac sie naprawic . Ps jaki olej mineralny zastosowac ?? Czy cos innego ??

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...