Jump to content

Coś się stało z przedni kołem.


Recommended Posts

Kurde, pomocy. Gdy dziś dojechałem do domu zauważyłem, że coś "strzela" w przednim kole. Jęk się go lekko kręci to coś jakby haczyło, ale przeskakuje i kręci się dalej. Co to może być? Tylko nie awaria silnika. Wrzuciłem filmik :

https://youtube.com/shorts/giZkz4lrUM8?feature=share

 

Jest to hulajnoga pro. Przebieg ok 200km, wgrany soft Gonka 365, zwiększona tylko prędkość. Leci ok 30-32 km/h

Link to post
Share on other sites

Dodam, że raz to stukanie jest, a za chwilę, gdy uruchomię napęd chodzi czysto. Nie wiem naprawdę o co chodzi. Poobserwuję jeszcze, jutro pojadę do pracy i zobaczymy.

Link to post
Share on other sites

możliwe również, że to problem z łożyskiem lub łożyskami, Ale to trzeba sprawdzić jak się kręci dokładnie. Słabej jakości łożyska pod wpływem temperatury potrafią się odkształcać, co oczywiście nie powinno mieć miejsca.  Jednak aby wyeliminować problem z silnikiem, należałoby wyciągnąć stojan i sprawdzić powierzchnię magnesów oraz elektromagnesów. Jeśli są porysowane to na bank problem jest tutaj.

 

edit.

Jednak po parokrotnym zobaczeniu usłyszeniu filmu stwierdzam, że to będzie problem z uszkodzonym silnikiem. Nie proponuję jeździć z taką usterką, bo może się to skończyć tragicznie. Wyobraź sobie, że jedziesz i nagle przednie koło staje w miejscu bo się magnesy rozsypały w środku. Lecisz na beton i nie masz w najlepszym wypadku zębów.

 

Edited by Battery_Saver
Link to post
Share on other sites

A co proponujesz Server? Serwis czy szukać nowego silnika na Ali?
Z tym, że to dziwne, jak na razie chodzi cicho jak nowy, nic nie stuka.
Masz jakiś pomysł co to może być za usterka i czym spowodowana?

Link to post
Share on other sites

Uszkodzenie aktywuje się prawdopodobnie pod wpływem ciepła. Silnik pracując nagrzewa się, dlatego na zimnym silniku pewnie nie będzie stukać. Choć może to by c kwestia odpowiedniego ułożenia, mocy ? ciężko powiedzieć nie mając silnika w ręce

Napisałem co proponuję: sprawdzić łożyska oraz rozebrać silnik, wyjąć stojan i sprawdzić powierzchnię magnesów. Nie ma sensu niczego kupować, dopóki nie sprawdzisz w czym jest problem, chyba, że nie chcesz się bawić w detektywa i wolisz wymienić całe przednie koło na nowe i mieć sprawę z głowy.

Na aliexpress nie polecam, bo w dobrej cenie nie kupisz oryginalnego silnika no i będziesz czekał na dostawę i przy takiej wadze może się okazać, że złapie Cię cło. Sprawdź na allegro. Lepiej kupić używany oryginał niż nowy zamiennik. Oryginał ma wygrawerowany laserem numer seryjny oraz kod QR - dokładnie tak jak na Twoim. Zamiennik nie ma kodu QR a numer seryjny jest dużo większy. Na allegro oryginalny silnik od PRO widzę, że ktoś sprzedaje już od 350zł. I to masz do wyboru: opona z dętką lub opona bezdętkowa. Dostawę masz na drugi dzień, wymieniasz i po sprawie.

 

Zamiennik:

zamiennik.thumb.jpg.7d57874bb419deeaed3632ee883e3443.jpg

 

Oryginał

oryginal.thumb.jpg.cd07bd3ef2a8c5cadb749cdd0be15207.jpg

Edited by Battery_Saver
Link to post
Share on other sites

Dzięki Wszystkim za odpowiedzi.

W takim razie dziś go jeszcze raz rozkręcę i wyjmę stojan, zobaczę czy coś obciera.
Na tą chwilę chodzi ladnie:




Miałem zamiar jechać do pracy aby sprawdzić, ale po tym co Server napisałeś boję się default_smile.png






Link to post
Share on other sites

od razu napiszę, że jeśli to nie łożysko/łożyska - a wszystko wskazuje na to, że nie, zwłaszcza po tym filmie który dodałeś ostatni - to nie naprawisz tego. Nawet w wyspecjalizowanych serwisach nie naprawiają takich rzeczy, bo nikt nie będzie kleił magnesów bo taka naprawa to placebo na chwile i wymieniają albo cały stojan albo bezpieczniej cały silnik, bo na taką naprawę mogą dać gwarancję i wziąć odpowiedzialność. Z tym jest tak jak z podgrzewaniem bga. Chwile podziała, ale może paść w każdym momencie i na pewno padnie, kwestia kiedy a najczęściej w najmniej oczekiwanym momencie. Proponuję rozglądnąć się za nowym silnikiem póki jeszcze nie ma wakacji i jest początek sezonu i są dostępne w ludzkich cenach

Edited by Battery_Saver
Link to post
Share on other sites

Ok czyli nie ma sensu jeszcze raz tego rozkręcać i sprawdzać czy coś tarło?
Czy to możliwe, że to się stało przez przegrzanie z powodu zmiany softu?
Kurde nówka sztuka kupiona miesiąc temu :(

Link to post
Share on other sites

to jest bardzo możliwe a nawet graniczy z pewnością, że powodem było zbyt duże przegrzanie spowodowane zmodyfikowanym softem. Producent nie bez powodu (tutaj powodem jest bezpieczeństwo) ogranicza softem możliwości podzespołów. Oczywiście, można bezpiecznie zmodyfikować oprogramowanie, ale zawsze jest ryzyko, że bez dostatecznie długich testów coś się uszkodzi. Możliwe jest też po prostu to, że silnik był wadliwy, ale pewnie na oryginalnym sofcie działał by nadal :P

Czy jest sens rozkręcać? Zawsze jest sens, dowiesz się (lub nie) co było przyczyną, ale to bardziej zaspokoisz ewentualnie swoją ciekawość. Silnika nie naprawisz tak, by był pewny i bezpieczny. Chyba, że to łożysko/a - to je można wymienić, ale jak łożysko się uszkadza, to niezależnie od temperatury będzie stukać za każdym razem, gdy będziesz kręcił kołem. Tutaj na 99% to nie łożysko.

 

Przy zakupie silnika, kieruj się tym, żeby był oryginalny. Zamienniki może i są tańsze, ale z zamiennikami różnie bywa. Niestety ale się sam o tym przekonałem. Chciałem zaoszczędzić 50zł i okazało się, że silnik nie dość że był słabszy to co się później okazało, nie był w pełni osiowy, co doprowadziło do jego uszkodzenia po połowie sezonu. I najgorsze było to, że to był silnik dla kogoś i ja się musiałem tłumaczyć :/

Edited by Battery_Saver
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Wymianą koła zajmę się za tydzień, bo urlop :)
A podpowiesz mi Saver, jakie ustawienia zastosować żeby były bezpieczne?
Do kół 10 cali i nie musi lecieć 30km/h, bo nie chce zepsuć kolejnego silnika.

Link to post
Share on other sites

ciężko jest ot tak napisać co jest bezpieczne, oprócz tego co daje producent. To jest zależne od wielu czynników, jak: waga gracza, waga całego zestawu, temperatura, powierzchnia po jakiej się jedzie, ukształtowanie terenu i tak dalej.

Najlepiej ustawić jakieś minimum na przykład fabryczne, po czym stopniowo zwiększać i obserwować co się dzieje. Przede wszystkim monitorować temperatury, baterii, kontrolera i silnika. Test powinien trwać minimum tyle ile trwa Twoja standardowa przejażdżka.

Lepszego sposobu na ustawienie bezpiecznych dla Ciebie parametrów nie znam.

Link to post
Share on other sites


Chodzi o to że do tej pory temperatury były w normie body i bateria ok 40-45C a po zmierzeniu termometrem bezdotykowym temperatury silnika pokazywało 55C.
Może akurat ten egzemplarz silnika był felerny.
A jak już jeździłem z prędkością 30 km to ciężko teraz zmniejszyć na 25 :)

Link to post
Share on other sites

Saver, zaryzykowałem i pojechałem do pracy, 12 km, po dojechaniu do celu, nic nie trzaska i koło chodzi normalnie, cicho.Także nie wiem czy jeździć na tym kole czy wymienić.
Trochę się boję żeby się nie zablokowało, ale z drugiej strony wszystko jest ok.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

stojan jest "w polu magnetycznym", więc jego wyjęcie i włożenie jest trudne. Ale możliwe. Ustaw silnik dokładnie tak jak na tym zdjęciu co dałeś, tak by opierał się na końcu nagwintowanym i musisz po prostu mocno nacisnąć po bokach - na czerwonej części, tak by stojan wyszedł do góry. 

Link to post
Share on other sites

Ok wyjęty, Saver mogę Cię prosić o ocenę tego silnika? Z tego co widzę, to nie ma żadnego miejsca tarcia, nie wiem co to mogło tak strzelać.
Na zdjęciach widać każdą stronę. 7bc7305f8b905b9f3389a93d9be2bad8.jpg358d14c81799276ddfaa86909065ee20.jpg45dc693a3a3acdfb9d224acb580da6d0.jpg67359c5386a9d350b2e7c257140762cb.jpg62bcb6704c76f4f26b278ac9df3c1819.jpgee121e016352dfdb01534d316505f8c4.jpg

Edit. Jednak widzę miejsce lekkiego tarcia, ale magnesy na których to występuje sztywno siedzą. I przy tym chyba bardziej powinno byś słychać tarcie, a nie takie trzaski..
Nie mam pojęcia.

8222c0896370fdc9aaa2d0d56a2ed061.jpg

Link to post
Share on other sites

nie wiadomo jak to się zachowuje jak jest nagrzane, więc teraz ciężko jednoznacznie ocenić. Możliwe, że właśnie pod wpływem temperatury uszkodzenie się aktywuje. Sprawdź jak się kręcą łożyska. Powinny się kręcić gładko bez dźwięku żadnego. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...