Skocz do zawartości

Coś się stało z przedni kołem.


Slawulo

Rekomendowane odpowiedzi

Kurde, pomocy. Gdy dziś dojechałem do domu zauważyłem, że coś "strzela" w przednim kole. Jęk się go lekko kręci to coś jakby haczyło, ale przeskakuje i kręci się dalej. Co to może być? Tylko nie awaria silnika. Wrzuciłem filmik :

https://youtube.com/shorts/giZkz4lrUM8?feature=share

 

Jest to hulajnoga pro. Przebieg ok 200km, wgrany soft Gonka 365, zwiększona tylko prędkość. Leci ok 30-32 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe również, że to problem z łożyskiem lub łożyskami, Ale to trzeba sprawdzić jak się kręci dokładnie. Słabej jakości łożyska pod wpływem temperatury potrafią się odkształcać, co oczywiście nie powinno mieć miejsca.  Jednak aby wyeliminować problem z silnikiem, należałoby wyciągnąć stojan i sprawdzić powierzchnię magnesów oraz elektromagnesów. Jeśli są porysowane to na bank problem jest tutaj.

 

edit.

Jednak po parokrotnym zobaczeniu usłyszeniu filmu stwierdzam, że to będzie problem z uszkodzonym silnikiem. Nie proponuję jeździć z taką usterką, bo może się to skończyć tragicznie. Wyobraź sobie, że jedziesz i nagle przednie koło staje w miejscu bo się magnesy rozsypały w środku. Lecisz na beton i nie masz w najlepszym wypadku zębów.

 

Edytowane przez Battery_Saver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie aktywuje się prawdopodobnie pod wpływem ciepła. Silnik pracując nagrzewa się, dlatego na zimnym silniku pewnie nie będzie stukać. Choć może to by c kwestia odpowiedniego ułożenia, mocy ? ciężko powiedzieć nie mając silnika w ręce

Napisałem co proponuję: sprawdzić łożyska oraz rozebrać silnik, wyjąć stojan i sprawdzić powierzchnię magnesów. Nie ma sensu niczego kupować, dopóki nie sprawdzisz w czym jest problem, chyba, że nie chcesz się bawić w detektywa i wolisz wymienić całe przednie koło na nowe i mieć sprawę z głowy.

Na aliexpress nie polecam, bo w dobrej cenie nie kupisz oryginalnego silnika no i będziesz czekał na dostawę i przy takiej wadze może się okazać, że złapie Cię cło. Sprawdź na allegro. Lepiej kupić używany oryginał niż nowy zamiennik. Oryginał ma wygrawerowany laserem numer seryjny oraz kod QR - dokładnie tak jak na Twoim. Zamiennik nie ma kodu QR a numer seryjny jest dużo większy. Na allegro oryginalny silnik od PRO widzę, że ktoś sprzedaje już od 350zł. I to masz do wyboru: opona z dętką lub opona bezdętkowa. Dostawę masz na drugi dzień, wymieniasz i po sprawie.

 

Zamiennik:

zamiennik.thumb.jpg.7d57874bb419deeaed3632ee883e3443.jpg

 

Oryginał

oryginal.thumb.jpg.cd07bd3ef2a8c5cadb749cdd0be15207.jpg

Edytowane przez Battery_Saver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od razu napiszę, że jeśli to nie łożysko/łożyska - a wszystko wskazuje na to, że nie, zwłaszcza po tym filmie który dodałeś ostatni - to nie naprawisz tego. Nawet w wyspecjalizowanych serwisach nie naprawiają takich rzeczy, bo nikt nie będzie kleił magnesów bo taka naprawa to placebo na chwile i wymieniają albo cały stojan albo bezpieczniej cały silnik, bo na taką naprawę mogą dać gwarancję i wziąć odpowiedzialność. Z tym jest tak jak z podgrzewaniem bga. Chwile podziała, ale może paść w każdym momencie i na pewno padnie, kwestia kiedy a najczęściej w najmniej oczekiwanym momencie. Proponuję rozglądnąć się za nowym silnikiem póki jeszcze nie ma wakacji i jest początek sezonu i są dostępne w ludzkich cenach

Edytowane przez Battery_Saver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest bardzo możliwe a nawet graniczy z pewnością, że powodem było zbyt duże przegrzanie spowodowane zmodyfikowanym softem. Producent nie bez powodu (tutaj powodem jest bezpieczeństwo) ogranicza softem możliwości podzespołów. Oczywiście, można bezpiecznie zmodyfikować oprogramowanie, ale zawsze jest ryzyko, że bez dostatecznie długich testów coś się uszkodzi. Możliwe jest też po prostu to, że silnik był wadliwy, ale pewnie na oryginalnym sofcie działał by nadal :P

Czy jest sens rozkręcać? Zawsze jest sens, dowiesz się (lub nie) co było przyczyną, ale to bardziej zaspokoisz ewentualnie swoją ciekawość. Silnika nie naprawisz tak, by był pewny i bezpieczny. Chyba, że to łożysko/a - to je można wymienić, ale jak łożysko się uszkadza, to niezależnie od temperatury będzie stukać za każdym razem, gdy będziesz kręcił kołem. Tutaj na 99% to nie łożysko.

 

Przy zakupie silnika, kieruj się tym, żeby był oryginalny. Zamienniki może i są tańsze, ale z zamiennikami różnie bywa. Niestety ale się sam o tym przekonałem. Chciałem zaoszczędzić 50zł i okazało się, że silnik nie dość że był słabszy to co się później okazało, nie był w pełni osiowy, co doprowadziło do jego uszkodzenia po połowie sezonu. I najgorsze było to, że to był silnik dla kogoś i ja się musiałem tłumaczyć :/

Edytowane przez Battery_Saver
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko jest ot tak napisać co jest bezpieczne, oprócz tego co daje producent. To jest zależne od wielu czynników, jak: waga gracza, waga całego zestawu, temperatura, powierzchnia po jakiej się jedzie, ukształtowanie terenu i tak dalej.

Najlepiej ustawić jakieś minimum na przykład fabryczne, po czym stopniowo zwiększać i obserwować co się dzieje. Przede wszystkim monitorować temperatury, baterii, kontrolera i silnika. Test powinien trwać minimum tyle ile trwa Twoja standardowa przejażdżka.

Lepszego sposobu na ustawienie bezpiecznych dla Ciebie parametrów nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Chodzi o to że do tej pory temperatury były w normie body i bateria ok 40-45C a po zmierzeniu termometrem bezdotykowym temperatury silnika pokazywało 55C.
Może akurat ten egzemplarz silnika był felerny.
A jak już jeździłem z prędkością 30 km to ciężko teraz zmniejszyć na 25 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

stojan jest "w polu magnetycznym", więc jego wyjęcie i włożenie jest trudne. Ale możliwe. Ustaw silnik dokładnie tak jak na tym zdjęciu co dałeś, tak by opierał się na końcu nagwintowanym i musisz po prostu mocno nacisnąć po bokach - na czerwonej części, tak by stojan wyszedł do góry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wyjęty, Saver mogę Cię prosić o ocenę tego silnika? Z tego co widzę, to nie ma żadnego miejsca tarcia, nie wiem co to mogło tak strzelać.
Na zdjęciach widać każdą stronę. 7bc7305f8b905b9f3389a93d9be2bad8.jpg358d14c81799276ddfaa86909065ee20.jpg45dc693a3a3acdfb9d224acb580da6d0.jpg67359c5386a9d350b2e7c257140762cb.jpg62bcb6704c76f4f26b278ac9df3c1819.jpgee121e016352dfdb01534d316505f8c4.jpg

Edit. Jednak widzę miejsce lekkiego tarcia, ale magnesy na których to występuje sztywno siedzą. I przy tym chyba bardziej powinno byś słychać tarcie, a nie takie trzaski..
Nie mam pojęcia.

8222c0896370fdc9aaa2d0d56a2ed061.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na "nowym" silniku i mam niestety następujące wnioski, uwaga:
Możliwe, że po zmianie opon na większe tak strzelają kamyczki, które trą o błotnik. Strzelało, przetarłem oponę do czysta - nie strzela.
Niemożliwe, żeby tak samo strzelało koło przednie po wymianie na inne.
Chyba mam drugi silnik w zapasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...