Skocz do zawartości

Nowa hulajnoga 1S/ błąd - ikona klucza i sygnał dźwiękowy


Piotrek_Kor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Zakupiliśmy chrześnicy hulajnogę Xiaomi 1S na komunię i od początku jest z nią problem.

Po złożeniu udało nam się z nią połączyć aplikacja XIAOMI HOME i zaktualizować zgodnie z wyświetlonym komunikatem w aplikacji.

Niestety w trakcie aktywacji po filmie instruktażowym nie pojawił się klawisz "AKTYWUJ" - po usunięciu urządzenia z XIAOMI HOME i ponownej próbie dodania aplikacja już nie widzi hulajnogi.

Na wyświetlaczu wciąż pojawia się znak klucza, sygnał dźwiękowy a hulajnoga rozpędza się do 10 km/h max 

Aplikacja XIAOMI FLASHER łączy się z hulajnogą ale klawisz Aktywuj nic zmienia w działaniu - reset czyli hamulec + manetka przyśpieszenia + power nie reagują.


Hulajnoga jest na gwarancji ale mamy problem z odległością od chrześnicy - Czy jest możliwość, że coś nie dokręciłem podczas składania hulajnogi lub aktualizacja oprogramowania z XIAOMI Home spowodowała powyższy błąd?

Pozdrawiam.

Piotr  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotrek_Kor napisał:

po usunięciu urządzenia z XIAOMI HOME i ponownej próbie dodania aplikacja już nie widzi hulajnogi.

 

Sprecyzuj. Co to znaczy, że nie widzi hulajnogi? Ponieważ piszesz, że na innej aplikacji da się połączyć, więc wnoszę, że problem nie jest po stronie hulajnogi a aplikacji. Czy aplikacja ma nadane uprawnienia lokalizacji, bluetooth itp? Czy próba była wykonywana na jakimś innym urządzeniu? Czy aplikacja jest powiązana z tym samym kontem Xiaomi do którego została przypisana pierwotnie?

Proszę sprawdzić na aplikacji M365Tools czy jest jakiś kod błędu i jeśli tak to jaki.

Proszę wykonać reset hulajnogi i spróbować wtedy ponownie się połączyć

W Xiaomi flasher przycisk nic nie daje, ponieważ nie jest wspierana najnowsza wersja oprogramowania. Aktywacja jest możliwa tylko przez oficjalną aplikację przynajmniej na razie.

To czy czegoś nie dokręciłeś to może i tak jest - nie widzę :P ale to nie ma żadnego związku z opisywanym problemem, skoro na początku udało się połączyć, na innej aplikacji jest połączenie i ogólnie hulajnoga jeździ i działa, ale z ograniczeniami dla nieaktywowanego pojazdu.

Obawiam się, że problem został spowodowany przez felerną aktualizację od Xiaomi, która powoduje sporo problemów i dużo ludzi o tym mówi, takich jak: błąd BMS-22 czy właśnie taki problem o jakim Ty piszesz. Jeśli by tak było to pozostaną dwie opcje: albo oddanie do serwisu, albo wgranie oprogramowania o niższej wersji gdzie nie jest wymaga na aktywacja urządzenia. Ale jeśli hulajnoga jest nowa i na gwarancji, to rozsądnym rozwiązaniem będzie oddanie jej na gwarancję, lub nawet lepiej - wymiana w sklepie na nowy egzemplarz na podstawie rękojmi, lub dogadać się na zwrot 14dni i wymianę na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź.

Błędów nie było  widać w aplikacji m365 tools. Reset nie dziala. Przy połączeniu xiaomi home nie odnajduje sprzętu zaś w xiomi flasher ją widzi.

Problemem z gwarancja jest nasza odległość od chrześnicy-euro nie chce wymienić sprzętu a jedynie przyjąć gwarancję -minelo 2 tygodnie od zakupu. Musimy dojechać 200 km w kazda stronę-poza tym to długa historia i wole najpierw sam zdalnie to zrobić

 

Czy jest jakaś możliwość przywrócenia starej wersji aplikacji samodzielnie tak aby nie utracić gwarancji?.

 

Pozdrawiam i bardzo dziękuje za pomoc.

Piotr

Edytowane przez Piotrek_Kor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie było by problemu, gdyby nie to, że wykonana została aktualizacja do najnowszej wersji. A ta jeszcze nie jest obsługiwana do downgrade-u przez BLE, czyli przy pomocy jakiejkolwiek aplikacji. Pozostaje wgranie niższej wersji BLE i DRV ale przez kabel. Jest poradnik na forum, ale tego nie da się zrobić zdalnie, wymagany jest programator, rozebranie mostka i sterownika, wlutowanie się w odpowiednie pola i zaprogramowanie układów przy pomocy komputera/laptopa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Piotrek_Korto że, zrobiła się aktualizacja to nie problem, cofnięcie może nic nie dać.

Odinstalujcie MIhome z telefonu i zainstalujcie ponownie, spróbujcie dodać hulajnogę.

Można też spróbować z innego telefonu jeżeli to nie jest iOS (iPhone) na którym usunięcie i dodanie MiHome magicznie pomaga.

 

A jak już chcesz jednak spróbować (nie wpływa to na gwarancje bo aktualizujesz do oficjalnej wersji) to przy pomocy SHUtil

wycofaj do BLE129 oraz DRV221

Co do gwarancji, to jeżeli jest to jakaś ogólnopolska sieć sklepów to lokalny oddział powinien przyjąć sprzęt do naprawy. Bo co, jak się ktoś przeprowadzi się z Gdańska do Krakowa... ma jechać z zepsutym sprzętem przez całą Polskę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tidnes Bardzo dziękuję za odpowiedź, czy mogę prosić o krótką instrukcję  czynności jakie powinienem wykonać w pobranej apce?

"Przy pomocy SHUtil wycofaj do BLE129 oraz DRV221"

Pozdrawiam.

Piotrek

PS. mieszkamy w Wawie a obdarowana hulajnogą jest w Lublinie - i teraz przejazd aby hulajnogę oddać na gwarancji do sklepu a potem za kilka tygodni odebrać to już robi się duży koszt a ponadto trochę niezręcznie wyszło z prezentem komunijnym, który będzie kilka tygodni w serwisie:( 

Edytowane przez Piotrek_Kor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A hulajnoga czasami drogi @Piotrek_Kor nie piszczy 2 razy długo a potem 2 razy krótko (tak samo miga światłem z tyłu) pokazując na wyświetlaczu 22 ?

Próbowaliście już odinstalować MiHome (usunąć z telefonu) i zainstalować ponownie, dodać hulajnogę ?

Cofanie oprogramowania to ostateczność, szczególnie że, Xiaomi wydaje coraz nowsze i dziwniejsze aktualizacje za którymi panowie ze scootrer hacking org czasami nie nadążają :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, mam teraz hulajnogę do dyspozycji - faktycznie jest tak jak piszesz - błąd 22 i piszczy 2 razy długo i 2 razy krótko

Usuwaliśmy kilkukrotnie MI HOME na kilku telefonach

Dzisiaj udało nam się połączyć na telefonie POCO x3 PRO ale po filmie brak jest klawisza AKTYWUJ - naciśnięcie Koniec wyświetla parametry hulajnogi i dalej piszczy :( przywracanie w aplikacji do trybu fabrycznego restartuje hulajnogę ale błąd nie znika:(

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tego to jeszcze nie grali… taka wpadka Xiaomi na dzień dobry.

Tutaj masz post z oprogramowaniem do bms (taka płytka co zarządza baterią).

wgraj go przy pomocy m365dowg tylko miej naładowany telefon i hulajnogę (nie na ostatnich procentach)

Po tym wróć do MiHome, będzie chciał znowu aktualizacje zrobić, ale tym razem mu się uda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniaj. DownG nie zwraca na to uwagi.

W twoim przypadku 1S to prawie to samo co m365 (poza BLE czyli płytka w kierownicy).

To oprogramowanie bms zadziała też na pro/pro2.

Pamiętaj aby aplikacji downG wskazać plik zip (nie rozpakowyj pliku!).

Po wgraniu błąd 22 (brak komunikacji z bms) powinien zniknąć co pozwoli na aktywacje w MiHome.

Jak napisałem wcześniej MiHome będzie chciał aktualizować oprogramowanie i na tą propozycje możesz się zgodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...