Jump to content

Aktywacja używanej hulajnogi


adik0nda
 Share

Recommended Posts

Kupiłem Mi Pro 2 outletowe, czyli po zwrocie. Ostatni "tester" nie usunął jej ze swojego konta, także w Mi Home wyświetla mi się komunikat, że konieczne jest jej wyrejestrowanie. Da się to jakoś obejść? Reset (gaz, hamulec, przycisk) nie pomaga.

Edited by adik0nda
Link to comment
Share on other sites

nie da się, ponieważ dane są zapisywane na serwerach xiaomi. Są dwie opcje:

 

- skontaktować się ze sklepem w celu wyjaśnienia sprawy i ewentualnego kontaktu z klientem, ale na logikę to się nie uda :/

- nie używać aplikacji od Xiaomi, bo w sumie do czego tak na prawdę ona jest potrzebna?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dzięki za potwierdzenie. Skontaktuje się ze sklepem i jeżeli się nie uda (a pewnie tak będzie) to chyba ją zwrócę.

Nie jestem w temacie hulajnóg Xiaomi, ale oficjalna apka dla ustawień, sprawdzania baterii, przebiegu, aktualizacji, chyba jest pomocna.

 

EDIT: Spróbowałem połączyć sie m365 Tools i nie ma problemu, widzę że tam też są jakieś ustawienia. Chociaż baterię pokazuje nieprawidłowo, bo tylko 5200 mAh.

Edited by adik0nda
Link to comment
Share on other sites

@Szabla dzięki, w tej apce pojemność akumulatora wyświetla się poprawnie. Są też ustawienia światła, tempomatu, itd.

Mam teraz dylemat co z nią zrobić, czy zwracać czy zachować. Dałem za nią 1600, przebieg 300m, 0 ładowań. Te wskazania są pewne w m365 Dashboard?

Mogę mieć jakiś problem przez to że jest zlinkowana z innym kontem?

Link to comment
Share on other sites

aplikacja od Xiaomi jest potrzebna do trzech rzeczy:

- aby posiadać w swoim ekosystemie kolejne urządzenie na liście - jeśli posiadasz już urządzenia od Xiaomi - to może to być fajna opcja

- aby wykonać jednym kliknięciem aktualizację oprogramowania z oficjalnego źródła od producenta

- aby po wykonaniu aktualizacji zablokować sobie bez wiedzy o tym: tempomat, maksymalną prędkość na 20km/h, możliwość wgrania własnego softu, możliwość obniżenia wersji BLE i/lub BMS

Tak więc według mnie - jest przydatna dokładnie do niczego :P

Co do wyświetlania pojemności akumulatora w aplikacjach. Różne aplikacje mogą pokazywać pojemność różnie, ponieważ jest ona wskazywana na podstawie numeru seryjnego. I teraz zależy jaką aplikacja ma bazę o tych numerach. Jeśli błędną lub mało aktualną - to może pokazywać pojemność od wersji Essential tak jak w Twoim przypadku, lub od innej. Tym bym sie zupełnie nie przejmował nie ma to zupełnie znaczenia. Taki problem może również występować gdy masz baterię od innej wersji a BLE/DRV od innej, wtedy jest po prostu konflikt danych i może pokazywać błędnie. Są również przypadki nawet do znalezienie tu na forum, gdy oficjalna aplikacja od Xiaomi pokazuje błędnie pojemność baterii, lub pokazuje, że hulajnoga jest w wersji białej :P

Co do innych danych wskazywanych przez apki, to są to dane wysyłane przez sterownik a inne są wyliczane na ich podstawie więc jeśli tylko sterownik nie został zmodyfikowany to tak, są wiarygodne. Dane pokazywane na postawie numeru seryjnego, to wersja pojazdu, maksymalny zasięg, prędkość, pojemność baterii, rodzaj ogniw i te dane są wiarygodne lub nie - zależy to od bazy numerów z których korzysta aplikacja

Ta osoba, która powiązała pojazd ze swoim kontem, bardzo możliwe, że prędzej czy później wchodząc do apki, zobaczy, że ma tam pojazd którego już nie używa i usunie. Więc co jakiś czas możesz sprawdzać, czy już możesz dodać do swojego konta. Czy możesz mieć problemy? Jeśli masz dowód zakupu to nie. Ja bym się nie przejmował i nie zwracał.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Battery_Saver @Szabla dzięki pomogliście mi, prawdopodobnie ją zostawię bo cena raczej zacna, ale spróbuję się skontaktować jeszcze ze sklepem.

A odnośnie tego że ktoś może w końcu ją usunie to raczej na to nie liczę, pewnie to był ktoś kto nie ma nic od Xiaomi i może nawet już hasła nie pamięta nawet. Ja na swoim koncie mam 36 urządzeń :D ale chyba przeżyję jak nie pojawi się 37.

Będę musiał się wgłębić bardziej pewnie np. w aktualizacje softu, ale też racja że przynajmniej będę miał większą kontrolę, bo rzeczywiście może wpaść max 20km/h po ostatniej zmianie przepisów.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Zgłosiłem dziś to w sklepie, ale wątpię że coś zdziałają oprócz ewentualnego zwrotu. Dzwoniłem też do centrum serwisowego, które zajmuje się naprawami gwarancyjnymi w Polsce (CCS Online). Pani po konsultacji z technikami powiedziała żebym wypełnił formularz gwarancyjny, kurier odbierze hulajnogę, a oni w serwisie zrobią coś żeby można było ją dodać do nowego konta (w ramach gwarancji). Sam nie wiem co o tym myśleć, w sumie to plus gdybym chciał ją sprzedać w przyszłości, łatwiej będzie gdy nabywca będzie sobie mógł ją normalnie dodać do konta, np. ja bym nie kupił takiej używki, myślałbym że kradziona czy coś.

A pisałem też na [email protected] ale Pani Amy (albo robot Amy) umie tylko wklejać formułkę do resetu hulajnogi. Pomimo ponownego dokładnego opisu, drugim razem też dostałem tą formułkę, w dodatku jakaś taka lewa jest :D

Cytat

Please Push The Brake And Vehicle Controller To The Bottom, And Then Shut Down, Start Again And The Password Will Be Cleared.

 

Edited by adik0nda
Link to comment
Share on other sites

reset hulajnogi spowoduje skasowanie hasła ale nie odłączy pojazdu od konta. A hasła nie masz ustawionego bo nie wspomniałeś o tym. Gdyby tak było, to po podłączeniu do apki musiałbyś je wpisać. Takie powiązanie następuje po numerze seryjnym na serwerach xiaomi a nie lokalnie w aplikacji czy w sofcie hulajnogi. W autoryzowanym serwisie pewnie mają możliwość usunięcia powiązania albo zmieniają numer seryjny lub dają nowy kontroler z nowym numerem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...