Jump to content

Naprawa Gwarancyjna - Mi 10 Note


Recommended Posts

Witam

Spotkała mnie taka sytuacja. Kupiłem telefon na Allegro. Sprzedawca przepadł. 

Straciłem prawo do gwarancji z tytuły rękojmi. Serwisy w Polsce mówią, że nie uznają gwarancji, pomimo iż na Globalnej stronie Mi telefon po IMEI pokazuję się z aktywną gwarancją.

Czy ktoś miał taką sytuację i wie gdzie w Polsce można telefon serwisować z tytułu gwarancji producenta ?

 

Co do Allegro i sprzedawcy. Allegro zgodziło się, aby skorzystał z programu Ochrony Konsumenta. Tylko nie bardzo wiem, jak to ugryźć. Żądać zwrotu całej gotówki za telefon czy jak ?

Na nowy raczej nie wymienią, gotówki całej raczej nie oddadzą. Więc jedyne co pozostaje to częściowy zwrot gotówki. Używki bez gwarancji obecnie kosztują ~1250 zł.

Skoro zapłaciłem za telefon 2k to rozsądnie będzie żądać od Allegro zwroty 750-850zł z powodu iż telefon w tym momencie tak naprawdę nie posiada gwarancji w Polsce ?

 

Miał ktoś podobne doświadczenie ? Jak to ugryźć ?

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Golima napisał:

Czy ktoś miał taką sytuację i wie gdzie w Polsce można telefon serwisować z tytułu gwarancji producenta ?

Jeśli CCS odmówił naprawy gwarancyjnej po IMEI to nigdzie nie naprawisz tego bezpłatnie.

 

10 minut temu, Golima napisał:

Allegro zgodziło się, aby skorzystał z programu Ochrony Konsumenta. Tylko nie bardzo wiem, jak to ugryźć. Żądać zwrotu całej gotówki za telefon czy jak ?

 

... może zadaj to pytanie Allegro bo to zależy od konkretnego przypadku.

Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim, pomylenie pojęć. Gwarancja albo rękojmia. Gwarancja to 4 naprawy, potem ewentualna wymiana lub zwrot pieniędzy. Rękojmia - zwrot gotówki, wymiana lub naprawa.

Co zaś do samej aukcji. Kilka istotnych kwestii:

1. Czy telefon był nowy?

2. Czy sprzedawca sprzedawał telefon w ramach prowadzonej działalności?

3. Czy sprzedawca miał zarejestrowaną działalność w Polsce?

To są pytania wyjściowe...

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Golima napisał:

1. Czy telefon był nowy? TAK

2. Czy sprzedawca sprzedawał telefon w ramach prowadzonej działalności? TAK

3. Czy sprzedawca miał zarejestrowaną działalność w Polsce? Prawdopodobnie nie. Londyn. UK.

Pierwsze dwa punkty uprawniają do zwrotu, o ile masz taką możliwość, ustawowego (dwa tygodnie od zakupu) lub skorzystanie z rękojmi.

Trzeci już nie bardzo. UK to nie UE, gdzie obowiązuje prawo rękojmi. To raz. Dwa, skoro sprzedawca się zawinął, a pewnie to klon sklepu z ostatniej afery, o której pisały media, to "szukaj wiatru w polu". Niestety. Tak jakbyś nie miał gwarancji. Każdy serwis autoryzowany wypnie się, bo telefon zakupiony poza oficjalną dystrybucją (oficjalną dystrybucją nie jest zakup w Chinach, a z tego co wiem, jak działają te sklepy zarejestrowane w UK i piernik wie gdzie jeszcze, że ciągają telefony prosto z Chin - mogą dać duży narzut, a i tak cena dla klienta końcowego będzie konkurencyjna).

Pozostaje liczyć na Allegro i Program Ochrony Kupujących, bądź też naprawić telefon samodzielnie, odpłatnie.

Bardziej już retorycznie, powtórzę pytanie @Acidpytałeś w CCS?

Link to post
Share on other sites

Tak pytałem i nie uznają gwarancji dla tego IMEI.

Zobaczymy, Allegro ogólnie chce pomóc, ale to taka "d*pa" nie pomoc.

Bo OK teraz np. Zgodzą się zapłacić za naprawę szkła. A co dalej ?

Co jak telefon padnie przed końcem gwarancji ? Tu jest problem.

Na tą chwilę pytają mnie o różne rzeczy o przesłanie dowód i załatwiam im to wszystko. Zobaczymy.

Allegro jest bardziej ze opłacenie w usunięciu ewentualnej usterki, ale co potem... Nie wiem.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Golima napisał:

Allegro jest bardziej ze opłacenie w usunięciu ewentualnej usterki, ale co potem... Nie wiem.

A tak... nieco złośliwie... ;)

Ile zaoszczędziłeś kupując w lewym sklepie? Nie zapaliła się czerwona lampka?

Link to post
Share on other sites

No właśnie nie oszczędziłem.

Kosztował 2k.

Szczerze, wcześniej z tego sklepu kupiłem Opaskę Amazfit i działa do tej pory.

Sklep wyglądał na legit, choć fakt nie zauważyłem, że jest z UK. Opinie również były w porządku.

Choć tak naprawdę chciałem ten telefon zwrócić w ciągu14 dni, ale stwierdzili że zaniżyłem wartość sprzętu o 15%.

Od samego początku miałem wojnę i po prostu, żeby już nie tracić tych 15% to kupiłem ten telefon.

Pierwszy taki sklep, gdzie stwierdzono zaniżenie wartości sprzętu.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Golima napisał:

No właśnie nie oszczędziłem.

Czyli też niezgodnie z prawem. Choć z drugiej strony, te sklepy działają na zasadzie "złap klienta i uciekaj". Prawie każdy z nich, lub każdy, ma działalność w UK, ale miejsce firmy to HongKong. Rozpływa się odpowiedzialność i nie da się ścigać takich delikwentów, ani wyegzekwować choćby praw gwarancyjnych. Często jest tak, że te sklepy sprzedają refuby jako nowe. No i nie ma (chyba) silnych żeby to ukrócić u podstaw,

Jestem pewny, że nie udałoby się Tobie zwrócić tego telefonu w ciągu 14 dni. A nawet jeśli, to nie dostałbyś zwrotu kasy.

Trzeba poczekać na werdykt Allegro. Nic więcej niestety nie można zrobić.

Choć nie...

Bardzo istotne pytanie: płaciłeś kartą czy przelewem?

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Kartą przez Payu i później przez paczkomat też kartą.

Ogólnie sytuacja wyglądała tak, że... Kupiłem, zwróciłem... Stwierdzili, że zaniżyłem wartość i chcieli prawie 400zł mniej mi oddać, więc kupiłem go ponownie.

Pierwszy zakup poprzez Allegro PayU, potem przez paczkomat. W obu przypadkach płatność kartą.

 

PS. Allegro przyznało mi 750 zł rekompensaty :)

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...