Golima Opublikowano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 Witam Spotkała mnie taka sytuacja. Kupiłem telefon na Allegro. Sprzedawca przepadł. Straciłem prawo do gwarancji z tytuły rękojmi. Serwisy w Polsce mówią, że nie uznają gwarancji, pomimo iż na Globalnej stronie Mi telefon po IMEI pokazuję się z aktywną gwarancją. Czy ktoś miał taką sytuację i wie gdzie w Polsce można telefon serwisować z tytułu gwarancji producenta ? Co do Allegro i sprzedawcy. Allegro zgodziło się, aby skorzystał z programu Ochrony Konsumenta. Tylko nie bardzo wiem, jak to ugryźć. Żądać zwrotu całej gotówki za telefon czy jak ? Na nowy raczej nie wymienią, gotówki całej raczej nie oddadzą. Więc jedyne co pozostaje to częściowy zwrot gotówki. Używki bez gwarancji obecnie kosztują ~1250 zł. Skoro zapłaciłem za telefon 2k to rozsądnie będzie żądać od Allegro zwroty 750-850zł z powodu iż telefon w tym momencie tak naprawdę nie posiada gwarancji w Polsce ? Miał ktoś podobne doświadczenie ? Jak to ugryźć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acid Opublikowano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 9 minut temu, Golima napisał: Czy ktoś miał taką sytuację i wie gdzie w Polsce można telefon serwisować z tytułu gwarancji producenta ? Jeśli CCS odmówił naprawy gwarancyjnej po IMEI to nigdzie nie naprawisz tego bezpłatnie. 10 minut temu, Golima napisał: Allegro zgodziło się, aby skorzystał z programu Ochrony Konsumenta. Tylko nie bardzo wiem, jak to ugryźć. Żądać zwrotu całej gotówki za telefon czy jak ? ... może zadaj to pytanie Allegro bo to zależy od konkretnego przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golima Opublikowano 21 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 No nic, wysłałem wniosek o zwrot całej kwoty. Zobaczymy. Wish me a luck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrosi Opublikowano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 Przede wszystkim, pomylenie pojęć. Gwarancja albo rękojmia. Gwarancja to 4 naprawy, potem ewentualna wymiana lub zwrot pieniędzy. Rękojmia - zwrot gotówki, wymiana lub naprawa. Co zaś do samej aukcji. Kilka istotnych kwestii: 1. Czy telefon był nowy? 2. Czy sprzedawca sprzedawał telefon w ramach prowadzonej działalności? 3. Czy sprzedawca miał zarejestrowaną działalność w Polsce? To są pytania wyjściowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golima Opublikowano 22 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 1. Czy telefon był nowy? TAK 2. Czy sprzedawca sprzedawał telefon w ramach prowadzonej działalności? TAK 3. Czy sprzedawca miał zarejestrowaną działalność w Polsce? Prawdopodobnie nie. Londyn. UK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrosi Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 8 minut temu, Golima napisał: 1. Czy telefon był nowy? TAK 2. Czy sprzedawca sprzedawał telefon w ramach prowadzonej działalności? TAK 3. Czy sprzedawca miał zarejestrowaną działalność w Polsce? Prawdopodobnie nie. Londyn. UK. Pierwsze dwa punkty uprawniają do zwrotu, o ile masz taką możliwość, ustawowego (dwa tygodnie od zakupu) lub skorzystanie z rękojmi. Trzeci już nie bardzo. UK to nie UE, gdzie obowiązuje prawo rękojmi. To raz. Dwa, skoro sprzedawca się zawinął, a pewnie to klon sklepu z ostatniej afery, o której pisały media, to "szukaj wiatru w polu". Niestety. Tak jakbyś nie miał gwarancji. Każdy serwis autoryzowany wypnie się, bo telefon zakupiony poza oficjalną dystrybucją (oficjalną dystrybucją nie jest zakup w Chinach, a z tego co wiem, jak działają te sklepy zarejestrowane w UK i piernik wie gdzie jeszcze, że ciągają telefony prosto z Chin - mogą dać duży narzut, a i tak cena dla klienta końcowego będzie konkurencyjna). Pozostaje liczyć na Allegro i Program Ochrony Kupujących, bądź też naprawić telefon samodzielnie, odpłatnie. Bardziej już retorycznie, powtórzę pytanie @Acid: pytałeś w CCS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golima Opublikowano 22 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 Tak pytałem i nie uznają gwarancji dla tego IMEI. Zobaczymy, Allegro ogólnie chce pomóc, ale to taka "d*pa" nie pomoc. Bo OK teraz np. Zgodzą się zapłacić za naprawę szkła. A co dalej ? Co jak telefon padnie przed końcem gwarancji ? Tu jest problem. Na tą chwilę pytają mnie o różne rzeczy o przesłanie dowód i załatwiam im to wszystko. Zobaczymy. Allegro jest bardziej ze opłacenie w usunięciu ewentualnej usterki, ale co potem... Nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrosi Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 3 minuty temu, Golima napisał: Allegro jest bardziej ze opłacenie w usunięciu ewentualnej usterki, ale co potem... Nie wiem. A tak... nieco złośliwie... Ile zaoszczędziłeś kupując w lewym sklepie? Nie zapaliła się czerwona lampka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golima Opublikowano 22 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 No właśnie nie oszczędziłem. Kosztował 2k. Szczerze, wcześniej z tego sklepu kupiłem Opaskę Amazfit i działa do tej pory. Sklep wyglądał na legit, choć fakt nie zauważyłem, że jest z UK. Opinie również były w porządku. Choć tak naprawdę chciałem ten telefon zwrócić w ciągu14 dni, ale stwierdzili że zaniżyłem wartość sprzętu o 15%. Od samego początku miałem wojnę i po prostu, żeby już nie tracić tych 15% to kupiłem ten telefon. Pierwszy taki sklep, gdzie stwierdzono zaniżenie wartości sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrosi Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 1 godzinę temu, Golima napisał: No właśnie nie oszczędziłem. Czyli też niezgodnie z prawem. Choć z drugiej strony, te sklepy działają na zasadzie "złap klienta i uciekaj". Prawie każdy z nich, lub każdy, ma działalność w UK, ale miejsce firmy to HongKong. Rozpływa się odpowiedzialność i nie da się ścigać takich delikwentów, ani wyegzekwować choćby praw gwarancyjnych. Często jest tak, że te sklepy sprzedają refuby jako nowe. No i nie ma (chyba) silnych żeby to ukrócić u podstaw, Jestem pewny, że nie udałoby się Tobie zwrócić tego telefonu w ciągu 14 dni. A nawet jeśli, to nie dostałbyś zwrotu kasy. Trzeba poczekać na werdykt Allegro. Nic więcej niestety nie można zrobić. Choć nie... Bardzo istotne pytanie: płaciłeś kartą czy przelewem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golima Opublikowano 11 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2021 Kartą przez Payu i później przez paczkomat też kartą. Ogólnie sytuacja wyglądała tak, że... Kupiłem, zwróciłem... Stwierdzili, że zaniżyłem wartość i chcieli prawie 400zł mniej mi oddać, więc kupiłem go ponownie. Pierwszy zakup poprzez Allegro PayU, potem przez paczkomat. W obu przypadkach płatność kartą. PS. Allegro przyznało mi 750 zł rekompensaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Błażejewski Opublikowano 11 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2021 Problem zgłoszony w temacie został rozwiązany, a wątek zamknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi